Διδακτική της Πληροφορικής Ι

Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων

Διαλέξεις

1. (26/09/2008) Πληροφορική και Εκπαίδευση

Τι είναι η μάθηση; Διδακτικός Σχεδιασμός, Ο Η/Υ ως μέσο, Η μάθηση στην Ευρώπη το 2010, Προκλήσεις. Πολιτική Ευκολία;

Παρουσίαση

2. (30/09/2008) Στόχοι και Διδακτικά Πλάνα

Διδακτικός Σχεδιασμός, Διδακτικοί Στόχοι, Ταξινομία Bloom,

Παρουσίαση

Πρότυπο Σχεδίου Μαθήματος
Ταξινομία Bloom
Παράδειγμα χρήσης ταξινομίας Bloom

3. (07/10/2008) Εποικοδομητική μάθηση

Ταξινομία Διδακτικών Προσεγγίσεων, Προσεγγίσεις Εποικοδομητικής Μάθησης (R. Mayer, D. Jonassen)

Παρουσίαση

Παραδείγματα Σχεδίων Μαθημάτων 1
Παραδείγματα Σχεδίων Μαθημάτων 2

4. (14/10/2008) Πολλαπλές προσεγγίσεις της γνώσης & κίνητρα

Θεωρία της Γνωστικής Ευελιξίας, Πολλαπλές προσεγγίσεις της Κατανόησης, Θεωρία Σχεδίασης Κινήτρων (R. Spiro, H. Gardner, J. Keller)

Παρουσίαση

5. (21/10/2008) Συνεργατική Μάθηση

Συνεργατική επίλυση προβλημάτων, Μαθησιακές κοινότητες στις τάξεις (Bielaczyc, Collins, Nelson)

Παρουσίαση

6. (28/10/2008) Πρότυπο διδακτικό πλάνο****

Διδακτικό πλάνο με υποστηρικτικό υλικό. Παραδειγματική εφαρμογή του.

Πρότυπο διδακτικό πλάνο για τη μελέτη του μοντέλου γεγονότων της DHTML

 

Πραγματικά οι Η/Υ προκαλούν την αποδοτικότερη μάθηση;
Ποια είναι η ποιότητα της εκπαιδευτικής εμπειρίας που παρέχεται από τους Η/Υ;
Μπορεί οι Η/Υ να μειώσουν τις γνωστικές ικανότητες των μαθητών αντικαθιστώντας τις νοητικές ασκήσεις με τη χρήση του υπολογιστή;
Πραγματικά οι υπολογιστές “συνδέουν τα παιδιά με τον κόσμο”;