Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
Με τον όρο "Διδακτική της Πληροφορικής" εννοούμε τη μελέτη, το προβληματισμό και την εξάσκηση γύρω από τους τρόπους διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων της επιστήμης της Πληροφορικής.
Η βαθιά γνώση του περιεχομένου της Πληροφορικής είναι απαραίτητη και αυτονόητη προϋπόθεση για κάποιον που επιθυμεί να συμμετέχει στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών δραστηριοτήτων με αντικείμενο την επιστήμη της Πληροφορικής. Όμως η αγωγή, είναι φαινόμενο πολυπλοκότερο από την απλή μετάδοση πληροφοριών ή γνώσεων. Οι γνώσεις ή οι δεξιότητες γύρω από την πληροφορική δεν αποτελούν ικανή συνθήκη για τη επιτυχή διδασκαλία των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων
Η Διδακτική επιδιώκει ακριβώς να καλύψει αυτό το κενό. Ως διδακτική νοούμε την επιστήμη, που ασχολείται είτε με τα προβλήματα της διδασκαλίας γενικά (Γενική Διδακτική) είτε με τα προβλήματα της διδασκαλίας ειδικά του κάθε μαθήματος ή θεματικού αντικειμένου (Ειδική Διδακτική). Ως παράδειγμα «Διδακτική της Χημείας: ο επιστημονικός κλάδος που έχει ως σκοπό τη μελέτη και βελτίωση της διδασκαλίας της Χημείας». Η διδακτική της πληροφορική είναι ένα παράδειγμα «Ειδικής Διδακτικής».
MIT Professor Sherry Turkle
“Are we using computer technology not
because it teaches best but because we have lost the political will
to fund education adequately?”.