Διδακτική της Πληροφορικής Ι

Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων

Περιεχόμενα μαθήματος

Με τον όρο "Διδακτική της Πληροφορικής" εννοούμε τη μελέτη, το προβληματισμό και την εξάσκηση γύρω από τους τρόπους διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων της επιστήμης της Πληροφορικής.

Η βαθιά γνώση του περιεχομένου της Πληροφορικής είναι απαραίτητη και αυτονόητη προϋπόθεση για κάποιον που επιθυμεί να συμμετέχει στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών δραστηριοτήτων με αντικείμενο την επιστήμη της Πληροφορικής. Όμως η αγωγή, είναι φαινόμενο πολυπλοκότερο από την απλή μετάδοση πληροφοριών ή γνώσεων. Οι γνώσεις ή οι δεξιότητες γύρω από την πληροφορική δεν αποτελούν ικανή συνθήκη για τη επιτυχή διδασκαλία των αντίστοιχων γνωστικών αντικειμένων

Η Διδακτική επιδιώκει ακριβώς να καλύψει αυτό το κενό. Ως διδακτική νοούμε την επιστήμη, που ασχολείται είτε με τα προβλήματα της διδασκαλίας γενικά (Γενική Διδακτική) είτε με τα προβλήματα της διδασκαλίας ειδικά του κάθε μαθήματος ή θεματικού αντικειμένου (Ειδική Διδακτική). Ως παράδειγμα «Διδακτική της Χημείας: ο επιστημονικός κλάδος που έχει ως σκοπό τη μελέτη και βελτίωση της διδασκαλίας της Χημείας». Η διδακτική της πληροφορική είναι ένα παράδειγμα «Ειδικής Διδακτικής».

Αναλυτική Περιγραφή Μαθήματος

Βιβλιογραφία

Βιβλία

  •  Instructional - Design Theories and Models, edited by Charles Reigeluth, Lawrence Erlbaum Associates, 1999
  • Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής, Β. Κόμης, Κλειδάριθμος, 2005.
  • Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Θεωρίες, Yves Bertrand, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, 1999
  • Θεωρίες Μάθησης για Εκπαιδευτικούς, Morris Bigge, Εκδόσεις Πατάκης, 1990
  • Μάθηση και Διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορικής, Α.Ράπτης, Α. Ράπτη, Αθήνα, Τόμος Ι/ΙΙ, 2002.
  • Το εκπαιδευτικό Λογισμικό και η αξιολόγησή του, Χ. Παναγιωτακόπουλος, Χ. Πιερρακέας, Π. Πιντέλας, Εκδόσεις Μεταίχμιο, 2003.
  • Theoretical Foundations for Educational Communications and Technology, edited by D.Jonassen, AECT, 2004.

Ιστοσελίδες αντίστοιχων μαθημάτων

MIT Professor Sherry Turkle
“Are we using computer technology not because it teaches best but because we have lost the political will to fund education adequately?”.