Οι κανόνες ονοματολογίας των μεταβλητών στην Java συνοψίζονται στα εξής:
Μία κλάση μπορεί να διαθέτει
Βασικούς τύπους δεδομένων συναντήσαμε στην κλάση Rectangle της προηγούμενης σελίδας. Reference τύποι δεδομένων είναι οι μη βασικοί τύποι δεδομένων που προδιαγράφονται από κλάσεις. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι στο παραπάνω παράδειγμα θέλουμε να προσθέσουμε την θέση του ορθογώνιου παραλληλόγραμμου που ορίσαμε στην προηγούμενη παράγραφο στον χώρο. Η θέση του παραλληλογράμμου μπορεί να προσδιοριστεί από την παρακάτω κλάση Point η οποία περιγράφει ένα σημείο στο χώρο. Θεωρήστε ότι το σημείο προσδιορίζει την κάτω αριστερή γωνία του παραλληλογράμμου στον χώρο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.
class Point { int x; // x coordinate int y; // y coordinate public Point(int xPos, int yPos) { x = xPos; y = yPos; } int getX() { return x; } void setX(int xPos) { x = xPos; } int getY() { return y; } void setY(int yPos) { y = yPos; } }
Με χρήση της παραπάνω κλάσης η κλάση Rectangle
γίνεται.
class Rectangle { // the Rectangle class has 3 fields int width; int height; Point origin; // the Rectangle class has one constructor public Rectangle(int initWidth, int initHeight, Point initOrigin) { width = initWidth; height = initHeight; origin = initOrigin; } void setWidth(int newWidth ) { width = newWidth; } void setHeight(int newHeight ) { height = newHeight; } void setOrigin(Point newOrigin) { origin = newOrigin; } Point getOrigin() { return origin; } void setOrigin(int newX, int newY) { origin.setX(newX); origin.setY(newY); } }
Η κλάση Rectangle
επομένως περιέχει εκτός από primitive πεδία και ένα reference πεδίο, το πεδίο origin
.
Μεταγλωττίστε τις δύο παραπάνω κλάσεις στο τερματικό σας, γράφοντας
javac Point.java javac Rectangle.java
Προηγούμενο: H κλάση | Περιεχόμενα | Επόμενο: Μέθοδοι της Κλάσης |