User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
cpp:object_creation [2019/04/19 09:27] gthanoscpp:object_creation [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1
Line 2: Line 2:
  
 Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής:
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code c++ Rectangle.hpp>
 #include <iostream> #include <iostream>
 using namespace std; using namespace std;
Line 13: Line 13:
     Rectangle(int s);     Rectangle(int s);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    ~Rectangle();
     int getWidth() const;     int getWidth() const;
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
Line 18: Line 19:
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
 }; };
 +</code>
  
-Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) {} +<code cpp Rectangle.cpp> 
-Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {} +#include "Rectangle.hpp" 
-Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) {}+ 
 +Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) { 
 +  std::cout << "Constructor with 2 parameters!\n"; 
 +
 +Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) { 
 +  std::cout << "Constructor with 1 parameter!\n"; 
 +
 +Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) { 
 +  std::cout << "Constructor with 0 parameters!\n"; 
 +
 + 
 +Rectangle::~Rectangle() { 
 +  std::cout << "Rectangle destructor!\n"; 
 +}
  
 int Rectangle::getWidth() const { return width;} int Rectangle::getWidth() const { return width;}
Line 27: Line 42:
 void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; }
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
 +</code>
 +
 +<code cpp RectangleUsage.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 int main() { int main() {
Line 35: Line 54:
 </code> </code>
  
-Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που έχει μηδενικές τιμές. +Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί τρία (3αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που έχει μηδενικές τιμές. 
  
 <WRAP center round tip 80%> <WRAP center round tip 80%>
 Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, όπως πιθανόν θα περιμένατε Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, όπως πιθανόν θα περιμένατε
 <code c++> <code c++>
-Rectangle rect3(); // this is an error+Rectangle rect3();
 </code>  </code> 
-Η χρήση παρενθέσεων είναι λανθασμένη με συνέπεια να λάγετε μήνυμα λάθους από τον μεταγλωττιστή.+Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x ή νεότερη)
 </WRAP> </WRAP>
  
Line 84: Line 103:
 <code c++ RectangleInitialization.cpp> <code c++ RectangleInitialization.cpp>
 int main () { int main () {
-  Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) +  Rectangle rect = {5,6};              // καλεί Rectangle(int w, int h) 
-  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element+  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // καλεί Rectangle(int w, int h) για κάθε θέση του πίνακα
   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;
   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;
Line 93: Line 112:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.+Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή. 
 + 
 +===== Δημιουργία αντικειμένων μέσω δυναμικής δέσμευσης της απαιτούμενης μνήμης ===== 
 + 
 +Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι τώρα δημιουργούν αντικείμενα μέσα στο //stack// της διεργασίας. Εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντικείμενα τα οποία είναι αποθηκευμένα στο //heap//, δηλαδή δεσμεύεται δυναμικά μνήμη για αυτά, θα πρέπει να το κάνουμε μέσω του τελεστή [[cpp:dynamic_memory|**new** που είδαμε προηγούμενα]] ως εξής: 
 + 
 +<code cpp RectangleInHeap.cpp> 
 +#include "Rectangle.hpp" 
 + 
 +int main () { 
 +  Rectangle *rect;       
 +  rect = new Rectangle(5,6);  // Δέσμευση της μνήμης για ένα αντικείμενο τύπου Rectangle 
 +                              // και αρχικοποίηση του με τιμές width=5, height=6. 
 +  /*  
 +   * do fancy things here... 
 +   */ 
 + 
 +  delete rect;                // Απελευθέρωση της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα.  
 +                              // Καλείται ο καταστροφέας της κλάσης εάν υπάρχει. 
 +  return 0; 
 +
 +</code>
  
 +Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής του αντικειμένου θα πρέπει να διαγραφεί το αντικείμενο μέσω του τελεστή //delete//. Η χρήση του τελεστή //delete// καλεί πριν την καταστροφή του αντικειμένου τον καταστροφέα της κλάσης. Κατεβάστε και μεταγλωττίστε τον παραπάνω κώδικα για να δείτε τα μηνύματα που εκτυπώνονται.
  
cpp/object_creation.1555666025.txt.gz · Last modified: 2019/04/19 08:27 (external edit)