java:arrays

This is an old revision of the document!


A PCRE internal error occured. This might be caused by a faulty plugin

====== Πίνακες ====== Οι πίνακες στην γλώσσα προγραμματισμού **Java** ορίζονται σε αναλογία με την **C** ως ένα σύνολο τιμών του ιδίου τύπου δεδομένων του οποίου ο αριθμός των μελών ορίζεται κατά την αρχικοποίηση του πίνακα. Η αρχικοποίηση ενός πίνακα γίνεται με χρήση του τελεστή **new**, σε μία δήλωση της μορφής <code java> int [] anArray; anArray = new int[5]; int anotherArray[]; anotherArray = new int[10]; ή int [] anArray = new int[5]; int anotherArray[] = new int[10]; </code> Ο παραπάνω κώδικας ορίζει δύο πίνακες τύπου **int** μεγέθους **5** και **10** αντίστοιχα. Παρατηρήστε ότι κατά τον ορισμό του πίνακα ο τελεστής **[]** μπορεί να τοποθετηθεί πριν ή μετά το όνομα της μεταβλητής. <WRAP tip 80% round center> Σημειώστε ότι κατά σύμβαση προτιμάται η τοποθέτηση του τελεστή **[]** πριν το όνομα της μεταβλητής, και όχι μετά. </WRAP> Εναλλακτικά, μπορείτε να ορίσετε το μέγεθος του πίνακα ορίζοντας και τα περιεχόμενα του στην δήλωση ορισμού του, όπως στο παρακάτω παράδειγμα: <code java> int[] numbers = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10}; </code> Η αρίθμηση των στοιχείων του πίνακα ξεκινάει από τον δείκτη 0 και αυξάνει. Για παράδειγμα για ένα πίνακα 10 θέσεων, η αρίθμηση των στοιχείων του είναι **0-9**, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα. {{ :java:objects-tenelementarray.gif }} Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά το παρακάτω πρόγραμμα, όπου ορίζεται ένας πίνακας ακεραίων μεγέθους 3, ο πίνακας γεμίζει με τιμές και στη συνέχεια εκτυπώνονται τα περιεχόμενα του. <code java ArrayDemo.java> class ArrayDemo { public static void main(String[] args) { // declares an array of integers int[] anArray; // allocates memory for 10 integers anArray = new int[3]; anArray[0] = 100; anArray[1] = 200; anArray[2] = 300; for(int i=0; i < anArray.length; i++) { System.out.println("Element at index " + i + "/" + anArray.length+": " + anArray[i]); } } } </code> <WRAP important 80% round center> Οι πίνακες στη Java υλοποιούνται ως αντικείμενα (//θα τα δούμε αναλυτικά παρακάτω//). __Εφόσον αρχικοποιηθεί ένας πίνακας το μέγεθος του είναι σταθερό και δεν αλλάζει__. Κάθε αντικείμενο πίνακα έχει ένα πεδίο **length** που αποθηκεύει το μέγεθος του πίνακα (π.χ. δείτε στο πρόγραμμα ''anArray.length'') και για το οποίο δεν μπορούμε να μεταβάλλουμε την τιμή του (δηλαδή είναι final field). Μέσω του πεδίου //length// μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο μέγεθος του κάθε πίνακα. </WRAP> <WRAP tip 80% round center> Κατεβάστε και εκτελέστε το παραπάνω πρόγραμμα. Παρατηρήστε ότι η κλήση της μεθόδου **System.out.println** εκτυπώνει στην κονσόλα σας ένα αλφαριθμητικό κατά την εκτέλεση του προγράμματος ακολουθούμενο από χαρακτήρα αλλαγής γραμμής. Εναλλακτικά της **System.out.println** μπορείτε να χρησιμοποιείτε και την μέθοδο **System.out.print**, όπου ο χαρακτήρας αλλαγής γραμμής παραλείπεται. </WRAP> ===== Πίνακες δύο διαστάσεων ===== Οι πίνακες δύο διαστάσεων ορίζονται σε αναλογία με τους πίνακες μίας διάστασης ως εξής: <code java> int [][] anArray; anArray = new int[3][5]; ή int [][] anArray = new int[3][5]; </code> Το παραπάνω παράδειγμα ορίζει ένα πίνακα διαστάσεων **3x5**. __Η ιδιαιτερότητα της Java σε σχέση με την C είναι ότι μπορούμε να έχουμε διαφορετικό αριθμό στηλών σε κάθε γραμμή του πίνακα__. Δείτε το παρακάτω πρόγραμμα που περιέχει ένα πίνακα δύο διαστάσεων. Στην πρώτη γραμμή του πίνακα έχουμε 3 στοιχεία, ενώ στην 2η δύο στοιχεία. <code java MultiDimArrayDemo.java> class MultiDimArrayDemo { public static void main(String[] args) { String[][] names = { {"Mr. ", "Mrs. ", "Ms. "}, {"Smith", "Jones"} }; // Mr. Smith System.out.println(names[0][0] + names[1][0]); // Ms. Jones System.out.println(names[0][2] + names[1][1]); } } </code> | Προηγούμενο: [[java:literals | Κυριολεκτικά]] | [[:toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο: [[java:operators | Τελεστές ]] |

java/arrays.1486750775.txt.gz · Last modified: 2017/02/10 18:19 by doufexi