User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
cpp:object_creation [2020/04/08 13:55] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanoscpp:object_creation [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1
Line 2: Line 2:
  
 Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής:
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code c++ Rectangle.hpp>
 #include <iostream> #include <iostream>
 using namespace std; using namespace std;
Line 13: Line 13:
     Rectangle(int s);     Rectangle(int s);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    ~Rectangle();
     int getWidth() const;     int getWidth() const;
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
Line 18: Line 19:
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
 }; };
 +</code>
  
-Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) {} +<code cpp Rectangle.cpp> 
-Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {} +#include "Rectangle.hpp" 
-Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) {}+ 
 +Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) { 
 +  std::cout << "Constructor with 2 parameters!\n"; 
 +
 +Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) { 
 +  std::cout << "Constructor with 1 parameter!\n"; 
 +
 +Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) { 
 +  std::cout << "Constructor with 0 parameters!\n"; 
 +
 + 
 +Rectangle::~Rectangle() { 
 +  std::cout << "Rectangle destructor!\n"; 
 +}
  
 int Rectangle::getWidth() const { return width;} int Rectangle::getWidth() const { return width;}
Line 27: Line 42:
 void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; }
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
 +</code>
 +
 +<code cpp RectangleUsage.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 int main() { int main() {
Line 35: Line 54:
 </code> </code>
  
-Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που έχει μηδενικές τιμές. +Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί τρία (3αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που έχει μηδενικές τιμές. 
  
 <WRAP center round tip 80%> <WRAP center round tip 80%>
Line 42: Line 61:
 Rectangle rect3(); Rectangle rect3();
 </code>  </code> 
-Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x)+Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x ή νεότερη)
 </WRAP> </WRAP>
  
Line 93: Line 112:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.+Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή. 
 + 
 +===== Δημιουργία αντικειμένων μέσω δυναμικής δέσμευσης της απαιτούμενης μνήμης ===== 
 + 
 +Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι τώρα δημιουργούν αντικείμενα μέσα στο //stack// της διεργασίας. Εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντικείμενα τα οποία είναι αποθηκευμένα στο //heap//, δηλαδή δεσμεύεται δυναμικά μνήμη για αυτά, θα πρέπει να το κάνουμε μέσω του τελεστή [[cpp:dynamic_memory|**new** που είδαμε προηγούμενα]] ως εξής: 
 + 
 +<code cpp RectangleInHeap.cpp> 
 +#include "Rectangle.hpp" 
 + 
 +int main () { 
 +  Rectangle *rect;       
 +  rect = new Rectangle(5,6);  // Δέσμευση της μνήμης για ένα αντικείμενο τύπου Rectangle 
 +                              // και αρχικοποίηση του με τιμές width=5, height=6. 
 +  /*  
 +   * do fancy things here... 
 +   */ 
 + 
 +  delete rect;                // Απελευθέρωση της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα.  
 +                              // Καλείται ο καταστροφέας της κλάσης εάν υπάρχει. 
 +  return 0; 
 +
 +</code>
  
 +Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής του αντικειμένου θα πρέπει να διαγραφεί το αντικείμενο μέσω του τελεστή //delete//. Η χρήση του τελεστή //delete// καλεί πριν την καταστροφή του αντικειμένου τον καταστροφέα της κλάσης. Κατεβάστε και μεταγλωττίστε τον παραπάνω κώδικα για να δείτε τα μηνύματα που εκτυπώνονται.
  
cpp/object_creation.1586354157.txt.gz · Last modified: 2020/04/08 12:55 (external edit)