cpp:constructors_destructors
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
| cpp:constructors_destructors [2017/04/20 08:22] – gthanos | cpp:constructors_destructors [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1 | ||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| - | ====== Κατασκευαστές και καταστροφέας της κλάσης ====== | + | ====== Κατασκευαστές και καταστροφείς της κλάσης ====== |
| - | Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης // | + | Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης // |
| - | <code cpp Rectangle.cpp> | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
| #include < | #include < | ||
| using namespace std; | using namespace std; | ||
| Line 14: | Line 14: | ||
| void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
| void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
| - | int getWidth(); | + | int getWidth() |
| - | int getHeight(); | + | int getHeight() |
| }; | }; | ||
| Line 24: | Line 24: | ||
| void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
| void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
| - | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
| - | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
| </ | </ | ||
| <code cpp RectangleUsage.cpp> | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
| - | #include " | + | #include " |
| int main () { | int main () { | ||
| Line 38: | Line 38: | ||
| </ | </ | ||
| - | <WRAP center round tip 80%> | + | <WRAP center round info 80%> |
| Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, | Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, | ||
| <code c++ Rectangle.cpp> | <code c++ Rectangle.cpp> | ||
| Line 56: | Line 56: | ||
| Εάν δεν οριστεί κανένας κατασκευαστής σε μία κλάση τότε για την κλάση ορίζεται από τον μεταγλωττιστή ο //default// κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής αυτός δεν έχει ορίσματα. Τα πεδία της κλάσης αρχικοποιούνται ως εξής: | Εάν δεν οριστεί κανένας κατασκευαστής σε μία κλάση τότε για την κλάση ορίζεται από τον μεταγλωττιστή ο //default// κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής αυτός δεν έχει ορίσματα. Τα πεδία της κλάσης αρχικοποιούνται ως εξής: | ||
| - για πεδία που έχουν βασικού τύπους (int, double, char κλπ) οι τιμές είναι τυχαίες. | - για πεδία που έχουν βασικού τύπους (int, double, char κλπ) οι τιμές είναι τυχαίες. | ||
| - | - για πεδία | + | - για πεδία |
| - | Εάν έχετε δηλώσει τουλάχιστον ένα κατασκευαστή που δεν είναι ο //default// κατασκευαστής χωρίς παραμέτρους τότε ο μεταγλωττιστής | + | Εάν έχετε δηλώσει τουλάχιστον ένα κατασκευαστή που δεν είναι ο //default// κατασκευαστής χωρίς παραμέτρους τότε ο // |
| ===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών ===== | ===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών ===== | ||
| - | Σε αναλογία με την [[cpp: | + | Σε αναλογία με την [[cpp: |
| - | < | + | < |
| #include < | #include < | ||
| #include < | #include < | ||
| Line 79: | Line 79: | ||
| void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
| void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
| - | int getWidth(); | + | int getWidth() |
| - | int getHeight(); | + | int getHeight() |
| }; | }; | ||
| Line 98: | Line 98: | ||
| void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
| void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
| - | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
| - | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
| + | |||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
| + | #include " | ||
| int main () { | int main () { | ||
| Line 111: | Line 116: | ||
| Παραπάνω συναντήσαμε τον κατασκευαστή με δύο ορίσματα | Παραπάνω συναντήσαμε τον κατασκευαστή με δύο ορίσματα | ||
| - | < | + | < |
| Rectangle:: | Rectangle:: | ||
| width = w; height = h; | width = w; height = h; | ||
| Line 118: | Line 123: | ||
| Αντί για την παραπάνω δήλωση θα μπορούσατε να γράψετε ισοδύναμα: | Αντί για την παραπάνω δήλωση θα μπορούσατε να γράψετε ισοδύναμα: | ||
| - | < | + | < |
| Rectangle:: | Rectangle:: | ||
| height = h; | height = h; | ||
| Line 124: | Line 129: | ||
| </ | </ | ||
| ή | ή | ||
| - | < | + | < |
| Rectangle:: | Rectangle:: | ||
| </ | </ | ||
| - | Ο παραπάνω τρόπος αρχικοποίησης μπορεί να επεκταθεί και να χρησιμοποιηθεί για την κλήση κατασκευαστών των πεδίων της κλάσης, | + | Τελικά η κλάση Rectangle |
| - | < | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
| #include < | #include < | ||
| + | #include < | ||
| + | #include < | ||
| using namespace std; | using namespace std; | ||
| - | #include " | + | class Rectangle { |
| + | private: | ||
| + | int width, height; | ||
| + | public: | ||
| + | Rectangle(int w, int h); | ||
| + | Rectangle(int s); | ||
| + | Rectangle(); | ||
| + | void setWidth(int w); | ||
| + | void setHeight(int h); | ||
| + | int getWidth() const; | ||
| + | int getHeight() const; | ||
| + | }; | ||
| + | |||
| + | Rectangle:: | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | Rectangle:: | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | Rectangle:: | ||
| + | srand(time(NULL)); | ||
| + | width = rand() % 10 + 1; height = rand() % 10 + 1; | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | void Rectangle:: | ||
| + | void Rectangle:: | ||
| + | int Rectangle:: | ||
| + | int Rectangle:: | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | ===== Κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή ===== | ||
| + | |||
| + | Συχνά μπορεί να θέλουμε να καλέσουμε μέσα από ένα κατασκευαστή έναν άλλο κατασκευαστή. Μπορείτε να το κάνετε αυτό χρησιμοποιώντας ως οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Στο προηγούμενο παράδειγμα, | ||
| + | |||
| + | <code cpp> | ||
| + | Rectangle:: | ||
| + | Rectangle(s, | ||
| + | } | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | O ίδιος κώδικας με χρήση // | ||
| + | |||
| + | <code cpp> | ||
| + | Rectangle:: | ||
| + | } | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | ===== Αρχικοποίηση αντικειμένων που περιέχουν πεδία που περιγράφονται από κλάσεις ===== | ||
| + | |||
| + | Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε την κλάση Cuboid που περιγράφει την κλάση του κυβοειδούς και περιέχει ένα πεδίο τύπου Rectangle. Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να ορίσουμε ένα ή περισσότερους κατασκευαστές για τη συγκεκριμένη κλάση. | ||
| + | |||
| + | <code cpp Cuboid.hpp> | ||
| + | #include < | ||
| + | using namespace std; | ||
| + | |||
| + | #include " | ||
| class Cuboid { | class Cuboid { | ||
| Line 141: | Line 203: | ||
| Rectangle rect; | Rectangle rect; | ||
| public: | public: | ||
| - | Cuboid(Rectangle r, int l); | ||
| Cuboid(int w, int h, int l); | Cuboid(int w, int h, int l); | ||
| - | void setRectangle(Rectangle r) {rect = r;} | + | |
| - | Rectangle getRectangle() | + | |
| - | void setLength(int l) { length = l; } | + | |
| - | int getLength() | + | Rectangle getRectangle() |
| + | void setLength(int l); | ||
| + | int getLength() | ||
| int volume(); | int volume(); | ||
| }; | }; | ||
| + | </ | ||
| - | Cuboid:: | + | <code cpp Cuboid.cpp> |
| - | Cuboid:: | + | #include "Cuboid.hpp" |
| - | int Cuboid::volume() { | + | Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) { |
| - | | + | rect.setWidth(w); |
| + | | ||
| + | length = l; | ||
| } | } | ||
| - | int main () { | + | Cuboid:: |
| - | | + | |
| - | Cuboid | + | |
| - | cout << " | + | } |
| - | Cuboid | + | |
| - | cout << " | + | void Cuboid:: |
| - | return | + | Rectangle |
| + | void Cuboid::setLength(int l) { length = l; } | ||
| + | int Cuboid::getLength() const { return length; } | ||
| + | |||
| + | int Cuboid:: | ||
| + | return | ||
| } | } | ||
| </ | </ | ||
| - | Παρατηρήστε | + | Οι παραπάνω δύο κατασκευαστές με χρήση member |
| < | < | ||
| Cuboid:: | Cuboid:: | ||
| Line 173: | Line 245: | ||
| </ | </ | ||
| - | Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης // | + | Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης // |
| + | |||
| + | Η ανάθεση '' | ||
| ===== Καταστροφέας της κλάσης ===== | ===== Καταστροφέας της κλάσης ===== | ||
| Line 180: | Line 255: | ||
| Στο παρακάτω παράδειγμα βλέπετε την κλάση // | Στο παρακάτω παράδειγμα βλέπετε την κλάση // | ||
| - | < | + | < |
| #include < | #include < | ||
| #include < | #include < | ||
| Line 205: | Line 280: | ||
| } | } | ||
| *width = w; *height = h; | *width = w; *height = h; | ||
| + | cout << " | ||
| } | } | ||
| Rectangle:: | Rectangle:: | ||
| + | cout << " | ||
| delete width; | delete width; | ||
| delete height; | delete height; | ||
cpp/constructors_destructors.1492676566.txt.gz · Last modified: 2017/04/20 07:22 (external edit)
