User Tools

Site Tools


cpp:constructors

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Next revision
Previous revision
cpp:constructors [2020/04/08 10:34] – created gthanoscpp:constructors [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1
Line 1: Line 1:
-====== Κατασκευαστές και καταστροφείς της κλάσης ======+====== Κατασκευαστές της κλάσης ======
  
-Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι μέθοδος που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.+Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης //Rectangle// δεν δηλώθηκε κάποιος κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής της κλάσης είναι συνάρτηση που έχει το όνομα της κλάσης και δεν έχει επιστρεφόμενο τύπο. Ο ρόλος του κατασκευαστή της κλάσης είναι να αρχικοποιήσει τις τιμές των πεδίων της κλάσης. Σημειώστε, ότι ο κατασκευαστής της κλάσης στη C++ δεν δεσμεύει χώρο στη μνήμη, όπως συμβαίνει στη Java. Για την κλάση //Rectangle//, παρακάτω δηλώνεται ο κατασκευαστής ''Rectangle(int w, int h)''.
  
 <code cpp Rectangle.hpp> <code cpp Rectangle.hpp>
Line 17: Line 17:
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
   width = w; height = h;   width = w; height = h;
 } }
- 
 void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; }
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
Line 40: Line 43:
 <WRAP center round info 80%> <WRAP center round info 80%>
 Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//. Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, όπως παρακάτω. Η δήλωση εντός της κλάσης συνεπάγεται τη δήλωση από τον προγραμματιστή του κατασκευαστή ως //inline//.
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code cpp Rectangle.cpp>
 class Rectangle { class Rectangle {
   private:   private:
Line 51: Line 54:
 </code> </code>
 </WRAP> </WRAP>
 +
 +=== Μεταγλώττιση ===
 +
 +Για την μεταγλώττιση αρκεί να μεταγλωττίσετε κάθε επιμέρους αρχείο κλάσης ξεχωριστά και στη συνέχεια να δημιουργήσετε το τελικό εκτελέσιμο. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η διαδικασία είναι η παρακάτω και παράγει το εκτελέσιμο με όνομα **a.out**:
 +<code>
 +g++ -Wall -g Rectangle.cpp -c
 +g++ -Wall -g Rectangle.o RectangleUsage.cpp 
 +</code>
 +
  
 ===== Default κατασκευαστής ===== ===== Default κατασκευαστής =====
Line 62: Line 74:
 ===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών ===== ===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών =====
  
-Σε αναλογία με την [[cpp:functions#υπερφόρτωση_συναρτήσεων|υπερφόρτωση συναρτήσεων]] η C++ υποστηρίζει και υπερφόρτωση κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, μπορείτε να έχετε περισσότερους από έναν κατασκευαστές αρκεί αυτοί να έχουν διαφορετικό αριθμό ή τύπο ορισμάτων. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα της κλάση //Rectangle//, όπου δίνονται δύο επιπλέον κατασκευαστές, ένα κατασκευαστή που λαμβάνει ένα κοινό όρισμα και για τις δύο διαστάσεις του παραλληλογράμμου και ένα κατασκευαστή χωρίς ορίσματα που αναθέτει τυχαίες τιμές στις διαστάσεις του παραλληλογράμμου.+Σε αναλογία με την [[cpp:functions#υπερφόρτωση_συναρτήσεων|υπερφόρτωση συναρτήσεων]] η C++ υποστηρίζει και υπερφόρτωση κατασκευαστών. Συγκεκριμένα, μπορείτε να έχετε περισσότερους από έναν κατασκευαστές αρκεί αυτοί να έχουν διαφορετικό αριθμό ή τύπο ορισμάτων. Δείτε το παρακάτω παράδειγμα της κλάση //Rectangle//, όπου δίνονται δύο επιπλέον κατασκευαστές, ένας κατασκευαστής που λαμβάνει ένα κοινό όρισμα και για τις δύο διαστάσεις του παραλληλογράμμου δημιουργώντας ένα τετράγωνο και ένας κατασκευαστής χωρίς ορίσματα που αναθέτει τυχαίες τιμές στα μήκη των πλευρών του παραλληλογράμμου.
  
 <code cpp Rectangle.hpp> <code cpp Rectangle.hpp>
Line 82: Line 94:
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
Line 122: Line 138:
 </code> </code>
  
-Αντί για την παραπάνω δήλωση θα μπορούσατε να γράψετε ισοδύναμα:+Αντί για την παραπάνω δήλωση θα μπορούσατε να γράψετε __ισοδύναμα__:
 <code cpp> <code cpp>
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w) {
Line 128: Line 144:
 } }
 </code> </code>
-ή+ή __ισοδύναμα__
 <code cpp> <code cpp>
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w), height(h) {} Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w), height(h) {}
 </code> </code>
  
-Τελικά η κλάση Rectangle μπορεί να γραφεί ως εξής:+Ο παραπάνω τρόπος γραφής ονομάζεται στη βιβλιογραφία __//member initilization list//__. Τελικά η κλάση Rectangle μπορεί να γραφεί με χρήση //member initilization list// όπως παρακάτω:
  
 <code cpp Rectangle.hpp> <code cpp Rectangle.hpp>
Line 153: Line 169:
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
 }; };
 +</code>
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include "Rectangle.hpp"
  
 Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w), height(h) { Rectangle::Rectangle(int w, int h) : width(w), height(h) {
Line 173: Line 193:
 ===== Κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή ===== ===== Κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή =====
  
-Συχνά μπορεί να θέλουμε να καλέσουμε μέσα από ένα κατασκευαστή έναν άλλο κατασκευαστή. Μπορείτε να το κάνετε αυτό χρησιμοποιώντας ως οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Στο προηγούμενο παράδειγμα, ο κατασκευαστής με τη μία παράμετρο καλεί εσωτερικά τον κατασκευαστή με τις δύο παραμέτρους ως εξής:+Συχνά μπορεί να θέλουμε να καλέσουμε μέσα από ένα κατασκευαστή έναν άλλο κατασκευαστή. Μπορείτε να το κάνετε αυτό όπως καλείτε οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Στο προηγούμενο παράδειγμα, ο κατασκευαστής με τη μία παράμετρο καλεί εσωτερικά τον κατασκευαστή με τις δύο παραμέτρους ως εξής:
  
 <code cpp> <code cpp>
Line 181: Line 201:
 </code> </code>
  
-ίδιος κώδικας με χρήση //initialization list// μπορεί να γραφεί ως εξής:+Ο ίδιος κώδικας με χρήση //member initialization list// μπορεί να γραφεί ως εξής:
  
 <code cpp> <code cpp>
Line 190: Line 210:
 ===== Αρχικοποίηση αντικειμένων που περιέχουν πεδία που περιγράφονται από κλάσεις ===== ===== Αρχικοποίηση αντικειμένων που περιέχουν πεδία που περιγράφονται από κλάσεις =====
  
-Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε την κλάση Cuboid που περιγράφει την κλάση του κυβοειδούς και περιέχει ένα πεδίο τύπου Rectangle. Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να ορίσουμε ένα ή περισσότερους κατασκευαστές για τη συγκεκριμένη κλάση.+Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε την κλάση Cuboid που περιγράφει την κλάση του κυβοειδούς και περιέχει ένα πεδίο τύπου Rectangle. Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να ορίσουμε ένα ή περισσότερους κατασκευαστές για την κλάση του κυβοειδούς.
  
 <code cpp Cuboid.hpp> <code cpp Cuboid.hpp>
Line 238: Line 258:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω δύο κατασκευαστές με χρήση member initialιzation list μπορούν να γραφούν ως εξής:+Οι παραπάνω δύο κατασκευαστές με χρήση //member initialιzation list// μπορούν να γραφούν ως εξής:
  
 <code> <code>
-Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { }+Cuboid::Cuboid(Rectangle r, int l) : rect(r), length(l) { } 
 Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { } Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) : rect(w,h), length(l) { }
 </code> </code>
  
-Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//+Στον πρώτο κατασκευαστή με τα δύο ορίσματα γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//, αντιγράφοντας κάθε πεδίο της παραμέτρου //r// στο αντίστοιχο πεδίο του //rect//. Στον δεύτερο κατασκευαστή με τα τρία ορίσματα καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης //Rectangle// με ορίσματα //(w,h)//.
- +
-Η ανάθεση ''rect = r;'' δεν είναι προφανής. Έχοντας δύο αντικείμενα τύπου Rectangle το ''rect'' και το ''r'', η εντολή ανάθεσης αντιγράφει τα περιεχόμενα του ''r'' στο ''rect'' πεδίο προς πεδίο.+
  
  
cpp/constructors.1586342041.txt.gz · Last modified: 2020/04/08 09:34 (external edit)