swing:intro

This is an old revision of the document!


A PCRE internal error occured. This might be caused by a faulty plugin

====== Δημιουργία παραθυρικών εφαρμογών με Swing ====== Σε αυτή την ενότητα θα δούμε πως μπορούμε να κατασκευάσουμε παραθυρικές εφαρμογές (Graphical User Interfaces, GUIs) με χρήση της βιβλιοθήκης Swing. Οι παραθυρικές εφαρμογές είναι διαφορετικές από τις εφαρμογές που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα, με την έννοια ότι δεν υπάρχει μία συνεχής ροή προγράμματος, αλλά το πρόγραμμα εκτελείται μετά την δημιουργία ενός ερεθίσματος (event). Το ερέθισμα αυτό κατά κανόνα δημιουργείται από τον χρήστη που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα. Το πρόγραμμα εκτελείται και στη συνέχεια σταματά και πάλι μέχρι να δοθεί το επόμενο ερέθισμα (event). Επειδή, το πρόγραμμα υπακούει σε ερεθίσμα, το μοντέλο αυτό είναι γνωστό ως //event driven programming// (προγραμματισμός με βάση events). ===== Events και Listeners ===== Τα παραθυρικά προγράμματα Swing χρησιμοποιούν events και //event handlers//. Ένα event είναι ένα αντικείμενο που λειτουργεί ως ερέθισμα σε ένα άλλο αντικείμενο που καλείται //listener//. Το αντικείμενο που δημιουργεί το event είναι συνήθως κάποιο τμήμα του γραφικού περιβάλλοντος (π.χ. ένα κουμπί ή μία επιλογή στο μενού) το οποίο θα το αποκαλούμε //component// ή //graphical component//, ως αποτέλεσμα του γεγονότος ότι επιλέχθηκε (έγινε click). Το αντικείμενο που αποκαλέσαμε νωρίτερα //listener// εκτελεί κάποιον κώδικα ως απάντηση στο ερέθισμα που δέχθηκε. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να εκτυπώσει ένα μήνυμα στην οθόνη ή ένα μήνυμα στην κονσόλα. Ένα γραφικό component μπορεί να συνδέεται με μία σειρά από listeners, όπου κάθε ένας από τους listeners αυτούς να ανταποκρίνεται σε διαφορετικό ερέθισμα (event). <code> ----------------- /------\ --------------- | Graphical | / \ | | | Component | ----> [ Event ] ----> | Listener | | | \ / | | ----------------- \------/ --------------- </code> Το παραπάνω σχήμα απεικονίζει γραφικά την σχέση μεταξύ ενός //component// και ενός //listener//. Ένας listener μπορεί να έχει περισσότερες από μία μεθόδους που συνδέονται με λειτουργίες που θα εκτελεστούν κατά την λήψη ενός event. Οι μέθοδοι αυτές λέγονται //event handlers//. Κάθε πρόγραμμα καλείται να ορίσει ή να επαναορίσει (εάν είναι ήδη ορισμένοι) τους δικούς του event handlers για τα διάφορά events που μπορεί να συμβούν σε αυτό.

swing/intro.1430447838.txt.gz · Last modified: 2016/02/26 11:15 (external edit)