java:inheritance

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
java:inheritance [2016/02/12 15:51]
gthanos [Implicit και Explicit Casting of Objects]
java:inheritance [2016/03/31 08:25] (current)
doufexi [Τι μπορούμε να κάνουμε σε μία υποκλάση...]
Line 1: Line 1:
 ====== Κληρονομικότητα ====== ====== Κληρονομικότητα ======
  
-Βασικό χαρακτηριστικό του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού είναι η δυνατότητα να παράγουμε νέες κλάσεις με βάση υφιστάμενες κλάσεις,​ εξειδικεύοντας και επεκτείνοντας τα χαρακτηριστικά των υφιστάμενων. Η διαδικασία επέκτασης των υφιστάμενων κλάσεων σε νέες ειδικότερες κλάσεις ονομάζεται κληρονομικότητα.+Βασικό χαρακτηριστικό του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού είναι η δυνατότητα να παράγουμε νέες κλάσεις με βάση υφιστάμενες κλάσεις,​ εξειδικεύοντας και επεκτείνοντας τα χαρακτηριστικά τους. Η διαδικασία επέκτασης των υφιστάμενων κλάσεων σε νέες ειδικότερες κλάσεις ονομάζεται κληρονομικότητα.
  
 Κάθε κλάση που κληρονομεί από μία άλλη κλάση ονομάζεται υποκλάση (//​subclass//​) της γονικής κλάσης από την οποία κληρονομεί. Αντίστοιχα,​ η γονική κλάση ονομάζεται υπερκλάση (//​superclass//​) της κληρονομούμενης κλάσης. Κάθε κλάση που κληρονομεί από μία άλλη κλάση ονομάζεται υποκλάση (//​subclass//​) της γονικής κλάσης από την οποία κληρονομεί. Αντίστοιχα,​ η γονική κλάση ονομάζεται υπερκλάση (//​superclass//​) της κληρονομούμενης κλάσης.
Line 99: Line 99:
   * Μπορούμε να γράψουμε κατασκευαστές της υποκλάσης που χρησιμοποιούν κατασκευαστές της γονικής κλάσης.   * Μπορούμε να γράψουμε κατασκευαστές της υποκλάσης που χρησιμοποιούν κατασκευαστές της γονικής κλάσης.
  
 +| Προηγούμενο : [[  :​java:​access_modifiers | Περιοριστές πρόσβασης ]] | [[ :toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο:​ [[ :​java:​type_casting | Ρητές (explicit) και άρρητες (implicit) μετατροπές τύπων ]]  |
  
-===== Final Κλάσεις και Μέθοδοι ===== 
- 
-Μπορείτε να δηλώσετε μία ή περισσότερες μεθόδους μία κλάσης ως //final//. Δηλώνοντας μία μέθοδο ως final η μέθοδος αυτή δεν μπορεί να επαναοριστεί σε μία υποκλάση της κλάσης αυτής. Ο συχνότερος λόγος για να δηλώσετε μία μέθοδο ως //final// είναι αν η υλοποίηση της μεθόδου δεν πρέπει να αλλάξει. Ένα παράδειγμα είναι το παρακάτω:​ 
- 
-<code java> 
-class ChessAlgorithm { 
-    enum ChessPlayer { WHITE, BLACK } 
-    ... 
-    final ChessPlayer getFirstPlayer() { 
-        return ChessPlayer.WHITE;​ 
-    } 
-    ... 
-} 
-</​code>​ 
- 
-Γενικότερα,​ μέθοδοι που καλούνται από τους κατασκευαστές της κλάσης __θα πρέπει__ να ορίζονται ως //final// καθώς αν αλλάζουν την υλοποίηση τους σε υποκλάσεις μπορούν να δημιουργηθούν προβλήματα ως προς την ορθή αρχικοποίηση των μεταβλητών της κλάσης. 
- 
-Τέλος, μπορείτε να προσδιορίσετε μία κλάση ως //final//, όταν θέλετε να δηλώσετε ότι η συγκεκριμένη κλάση δεν πρέπει να έχει υποκλάσεις. Ένα παράδειγμα τέτοια κλάσης είναι η κλάση [[http://​docs.oracle.com/​javase/​7/​docs/​api/​java/​lang/​String.html | String]] της standard βιβλιοθήκης της Java. 
- 
-|Προηγούμενο:​ [[ :​java:​interfaces | Διεπαφές ]] | Επόμενο:​ [[ :​java:​multiple_inheritance | Κληρονομικότητα πολλαπλών γονικών κλάσεων ]]| 
  
java/inheritance.1455292281.txt.gz · Last modified: 2016/02/26 11:15 (external edit)