====== Ο τελεστής this ====== ===== Πρόσβαση σε πεδία και μεθόδους των αντικειμένων της κλάσης μέσω του τελεστή this ===== Ας ξαναγράψουμε το παρακάτω τμήμα κώδικα το οποίο συναντήσαμε προηγούμενα, ως εξής public class Rectangle { private int width; private int height; private Point origin; // the Rectangle class has one constructor public Rectangle(int width, int height, Point origin) { width = width; height = height; origin = origin; } ... } Στον παραπάνω κώδικα οι τοπικές παράμετροι του κατασκευαστή συμπίπτουν με τα ονόματα των μεταβλητών της κλάσης. Σε αυτή την περίπτωση η τοπική μεταβλητή ή παράμετρος "κρύβει" (//shadows//) την μεταβλητή του αντικειμένου της κλάσης. Προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στην μεταβλητή του αντικειμένου της κλάσης θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή **this**, ως εξής: public class Rectangle { private int width; private int height; private Point origin; // the Rectangle class has one constructor public Rectangle(int width, int height, Point origin) { this.width = width; this.height = height; this.origin = origin; } ... } __O τελεστής **this** υποδεικνύει το τρέχον αντικείμενο__. Με τον παραπάνω τρόπο μπορούμε να διακρίνουμε μία μεταβλητής του τρέχοντος αντικειμένου (της μορφής **this.**//variable//) από μία τοπική μεταβλητή (//variable//) με το ίδιο όνομα. ===== Πρόσβαση στους κατασκευαστές της κλάσης μέσω του τελεστή this ===== Ας ξαναδούμε το παρακάτω τμήμα κώδικα το οποίο συναντήσαμε προηγούμενα θέλοντας να επιχειρήσουμε να επαναχρησιμοποιήσουμε τμήματα κώδικα ενός κατασκευαστή από έναν άλλο κατασκευαστή. public class Rectangle { private int width; private int height; private Point origin; public Rectangle(int initWidth, int initHeight, Point initOrigin) { width = initWidth; height = initHeight; origin = initOrigin; } public Rectangle(int initWidth, int initHeight, int xPos, int yPos) { width = initWidth; height = initHeight; origin = new Point(xPos,yPos); } .... } Ιδανικά θα θέλαμε να καλέσουμε έναν κατασκευαστή μέσα από έναν άλλο κατασκευαστή. Στη Java αυτό είναι εφικτό με χρήση του τελεστή **this**, ως εξής: public class Rectangle { private int width; private int height; private Point origin; public Rectangle(int initWidth, int initHeight, Point initOrigin) { width = initWidth; height = initHeight; origin = initOrigin; } public Rectangle(int initWidth, int initHeight, int xPos, int yPos) { this(initWidth, initHeight, new Point(xPos,yPos)); } .... } __Το παραπάνω, είναι αποδεκτό από τον compiler της Java__. Ο τελεστής **this** χρησιμοποιείται για να κληθεί από ένα κατασκευαστή ένας άλλος κατασκευαστής της ίδιας κλάσης. Η κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή θα πρέπει να γίνει στην αρχή του σώματος του κατασκευαστή. Αν δεν το κάνετε και προηγηθεί μία άλλη εντολή πριν την κλήση του κατασκευαστή θα λάβετε ένα μήνυμα λάθους από τον compiler. Ενδεικτικό είναι το παρακάτω παράδειγμα: public class Rectangle { private int width; private int height; private Point origin; public Rectangle(int width, int height, Point origin) { this.origin = origin; this(width, height); } public Rectangle(int width, int height) { this.width = width; this.height = height; } .... } **Συμπερασματικά** O τελεστής **this** δείχνει στο τρέχον αντικείμενο της εκάστοτε κλάσης, για λογαριασμό του οποίου εκτελείται. Μπορείτε να τον χρησιμοποιείτε τόσο για να προσπελάσετε τα πεδία του αντικειμένου ή να καλέσετε τον κατασκευαστή της κλάσης για το τρέχον αντικείμενο. Με χρήση του τελεστή **this** μπορείτε επίσης να καλέσετε και μεθόδους της κλάσης από το τρέχον αντικείμενο, πράγμα που όμως δεν θα το δείτε, καθώς στην πράξη δεν υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο. Μπορείτε να δείτε την κλάση **Rectangle**, όπως διαμορφώνεται με χρήση του τελεστή **this** τόσο για την κλήση ενός κατασκευαστή της κλάσης από άλλο, όσο για την πρόσβαση στα πεδία της κλάσης όταν αυτά επισκιάζονται από τοπικές μεταβλητές ή παραμέτρους μεθόδων με το ίδιο όνομα {{:java:rectangle.java-this.tgz|εδώ}}. |Προηγούμενο: [[:java:objects| Δημιουργία Αντικειμένων ]] | [[:toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο: [[:java:static_keyword | Στατικές μεταβλητές και μέθοδοι ]]|