oop:introduction

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
oop:introduction [2015/01/20 12:34]
gthanos [Η Κλάση]
oop:introduction [2015/01/20 13:12]
gthanos [Περιεχόμενα της Κλάσης]
Line 19: Line 19:
  
 | Τον ρόλο του **σχεδίου** με την έννοια που αναφέρεται παραπάνω τον παίζει η **κλάση**. Η κλάση αποτελεί το σχέδιο με βάση το οποίο αντικείμενα του συγκεκριμένου τύπου της κλάσης υλοποιούνται σε ένα πρόγραμμα. Τα αντικείμενα μιας κλάσης διέπονται από τις ίδιες //​εσωτερικές μεταβλητές//​ (δεδομένα) και από τις ίδιες //​συμπεριφορές//​ (συναρτήσεις). Τα αντικείμενα της ίδιας κλάσης μπορεί να διαφέρουν ως προς το περιεχόμενο των //​εσωτερικών τους μεταβλητών//​. ​ | {{ :​oop:​class-object.png ?200|}} | | Τον ρόλο του **σχεδίου** με την έννοια που αναφέρεται παραπάνω τον παίζει η **κλάση**. Η κλάση αποτελεί το σχέδιο με βάση το οποίο αντικείμενα του συγκεκριμένου τύπου της κλάσης υλοποιούνται σε ένα πρόγραμμα. Τα αντικείμενα μιας κλάσης διέπονται από τις ίδιες //​εσωτερικές μεταβλητές//​ (δεδομένα) και από τις ίδιες //​συμπεριφορές//​ (συναρτήσεις). Τα αντικείμενα της ίδιας κλάσης μπορεί να διαφέρουν ως προς το περιεχόμενο των //​εσωτερικών τους μεταβλητών//​. ​ | {{ :​oop:​class-object.png ?200|}} |
 +
 +| Το διπλανό σχήμα απεικονίζει διαφορετικές υλοποιήσεις ενός αυτοκινήτου με βάση το αρχικό σχέδιο του συγκεκριμένου μοντέλου. Αντιστρέφοντας το παράδειγμα του αυτοκινήτου,​ όλα τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου μοντέλου αποτελούν υλοποιήσεις του ίδιου αρχικού σχεδίου. | {{:​oop:​car-class-object.jpg?​100 }} |
 +
 +==== Κατασκευαστές της Κλάσης (Class Constructors) ====
 +
 +Στον πραγματικό κόσμο μπορούμε να έχουμε διαφορετικές υλοποιήσεις ενός σχεδίου,​ διαφοροποιώντας κάποιες αρχικές παραμέτρους στο σχέδιο αυτό. Για παράδειγμα,​ μπορούμε να έχουμε διαφορετικές εκδόσεις για τα αυτοκίνητα ενός μοντέλου (π.χ. διαφοροποίηση στο επίπεδο του εξοπλισμού ή στο χρώμα). ​
 +
 +Ανάλογα,​ στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό,​ μία κλάση μπορεί να δώσει διαφοροποιημένα αντικείμενα. Κάθε αντικείμενο υλοποιείται από μία μέθοδο που καλείται κατασκευαστής (//​constructor//​). Ο κατασκευαστής της κλάσης υλοποιεί το κάθε αντικείμενο με βάση το σχέδιο της κλάσης μπορεί να κληθεί για διαφορετικά αντικείμενα με διαφορετικές παραμέτρους,​ οδηγώντας τελικά σε διαφοροποιημένα αντικείμενα ως προς τα χαρακτηριστικά τους. ​
 +
 +Επιπρόσθετα,​ μια κλάση μπορεί να έχει περισσότερους του ενός κατασκευαστές. ​
 +
 +==== Περιεχόμενα της Κλάσης ====
 +
 +Κάθε κλάση περιέχει κατά βάση τρία (3) πράγματα:​
 +  - **Δεδομένα**. Τα δεδομένα διακρίνονται σε:
 +    * Βασικούς τύπους δεδομένων (Primitive Types), char, int, long, float, double, arrays κλπ
 +    * Σύνθετους τύπους δεδομένων (Reference Types), Strings, Arrays, Objects κλπ
 +  - **Kατασκευαστές αντικειμένων**.
 +  - **Μεθόδους** (συναρτήσεις στην γλώσσα C)
 +
 +
 +
  
  
-| Το διπλανό σχήμα απεικονίζει διαφορετικές υλοποιήσεις ενός αυτοκινήτου με βάση το αρχικό σχέδιο του συγκεκριμένου μοντέλου. | {{:​oop:​car-class-object.jpg?​100 }} | 
oop/introduction.txt · Last modified: 2017/02/16 08:34 by gthanos