java:variables

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
java:variables [2016/01/15 05:00]
gthanos [Κυριολεκτικά (literals)]
java:variables [2016/02/16 16:47]
doufexi
Line 2: Line 2:
  
 Οι μεταβλητές στην γλώσσα προγραμματισμού Java διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες:​ Οι μεταβλητές στην γλώσσα προγραμματισμού Java διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες:​
-  * **βασικοί τύποι (//​primitive data types//)**: Ως βασικοί τύποι δεδομένων ορίζονται οι τύποι δεδομένων,​ οι οποίοι καταλαμβάνουν προκαθορισμένο αριθμό bytes στην μνήμη και είναι προκαθορισμένοι από τον compiler της γλώσσας. Κοινοί τύποι είναι byte, char, int(integer),​ long, float, double κλπ. Ανάλογοι τύποι δεδομένων απαντώνται και σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού,​ όπως οι γλώσσα **C/C++**.+  * **βασικοί τύποι (//​primitive data types//)**: Ως βασικοί τύποι δεδομένων ορίζονται οι τύποι δεδομένων,​ οι οποίοι καταλαμβάνουν προκαθορισμένο αριθμό bytes στην μνήμη και είναι προκαθορισμένοι από τον compiler της γλώσσας. Κοινοί τύποι είναι byte, char, int(integer),​ long, float, double κλπ. Ανάλογοι τύποι δεδομένων απαντώνται και σε άλλες γλώσσες προγραμματισμού,​ όπως οι γλώσσες **C/C++**.
   * **αναφορικοί τύποι (//​reference types//)**: Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν όλοι οι τύποι δεδομένων οι οποίοι ορίζονται μέσα από μία κλάση και υλοποιούνται με χρήση αντικειμένων. Ο λόγος που καλούνται αναφορικοί τύποι είναι ότι οι μεταβλητή κάθε αντικειμένου στην Java δεν περιέχει το αντικείμενο καθ'​ αυτό, αλλά ένα δείκτη (αναφορά-reference) στο αντικείμενο. Το αντικείμενο βρίσκεται σε μία διαφορετική περιοχή της μνήμης,​ όπου δεσμεύεται η απαραίτητη μνήμη από τον κατασκευαστή του αντικειμένου κατά την αρχικοποίηση του και αποδεσμεύεται η μνήμη από τον μηχανισμό [[java:​jre#​Garbage Collection|Garbage Collection]] κατά την καταστροφή του.   * **αναφορικοί τύποι (//​reference types//)**: Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν όλοι οι τύποι δεδομένων οι οποίοι ορίζονται μέσα από μία κλάση και υλοποιούνται με χρήση αντικειμένων. Ο λόγος που καλούνται αναφορικοί τύποι είναι ότι οι μεταβλητή κάθε αντικειμένου στην Java δεν περιέχει το αντικείμενο καθ'​ αυτό, αλλά ένα δείκτη (αναφορά-reference) στο αντικείμενο. Το αντικείμενο βρίσκεται σε μία διαφορετική περιοχή της μνήμης,​ όπου δεσμεύεται η απαραίτητη μνήμη από τον κατασκευαστή του αντικειμένου κατά την αρχικοποίηση του και αποδεσμεύεται η μνήμη από τον μηχανισμό [[java:​jre#​Garbage Collection|Garbage Collection]] κατά την καταστροφή του.
  
Line 58: Line 58:
  
 Τα κυριολεκτικά αλφαριθμητικών ορίζονται με διπλά εισαγωγικά. Ένα παράδειγμα ορισμού **String** μπορείτε να δείτε παρακάτω:​ Τα κυριολεκτικά αλφαριθμητικών ορίζονται με διπλά εισαγωγικά. Ένα παράδειγμα ορισμού **String** μπορείτε να δείτε παρακάτω:​
- 
 <code java> <code java>
 String str = "this is a string";​ String str = "this is a string";​
 </​code>​ </​code>​
 +
 +Μπορείτε να παράγετε ένα νέο αλφαριθμητικό από την συνένωση δύο υφιστάμενων αλφαριθμητικών με χρήση του χαρακτήρα '​+'​ ως εξής:
 +<code java>
 +String greeting = "Hello "​+"​World!";​
 +</​code>​
 +Μετά την εκτέλεση της παραπάνω εντολής η μεταβλητή //​greeting//​ περιέχει το αλφαριθμητικό <color red>"​Hello World!"</​color>​.
  
 === Κυριολεκτικά χαρακτήρων === === Κυριολεκτικά χαρακτήρων ===
Line 105: Line 110:
 byte b = 1000; byte b = 1000;
           ^           ^
-Δεν μπορείτε να αναθέσετε σε μία μεταβλητή τύπου byte την τιμή 1000 καθώς το εύρος τιμών της είναι από -128 έως 127.+Δεν μπορείτε να αναθέσετε σε μία μεταβλητή τύπου byte την τιμή 1000καθώς ​ 
 +το εύρος τιμών της είναι από -128 έως 127.
 </​code>​ </​code>​
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
  
-Εάν θέλετε να αναθέσετε σε μία μεταβλητή τύπου long μία τιμή που είναι μεγαλύτερη από την μέγιστη τιμή της μεταβλητή int ή μικρότερη της ελάχιστης τιμή της int, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα κυριολεκτικό τύπου long, όπως ​θα δείξουμε παρακάτω:​+Εάν θέλετε να αναθέσετε σε μία μεταβλητή τύπου long μία τιμή που είναι μεγαλύτερη από την μέγιστη τιμή της μεταβλητή int ή μικρότερη της ελάχιστης τιμή της int, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα κυριολεκτικό τύπου long, όπως δείχνουμε παρακάτω:​
 <code java> <code java>
 long a = 2147483648878787L;​ long a = 2147483648878787L;​
Line 122: Line 128:
 </​code>​ </​code>​
  
-Σε έναν ακέραιο αριθμό (byte, short, int, long) μπορείτε να αναθέσετε τιμές χρησιμοποιώντας κυριολεκτικά δεκαδικής,​ δεκαεξαδικής ή δυαδικής μορφής. ​Αναλυτικά παραδείγματα δίνονται παρακάτω:​+Σε έναν ακέραιο αριθμό (byte, short, int, long) μπορείτε να αναθέσετε τιμές χρησιμοποιώντας κυριολεκτικά δεκαδικής,​ δεκαεξαδικής ή δυαδικής μορφής. ​Ενδεικτικά παραδείγματα δίνονται παρακάτω:​
  
   * **Δεκαδικές τιμές**:​ ''​int decVal = 26;''​   * **Δεκαδικές τιμές**:​ ''​int decVal = 26;''​
Line 130: Line 136:
 === Κυριολεκτικά αριθμών κινητής υποδιαστολής (float) === === Κυριολεκτικά αριθμών κινητής υποδιαστολής (float) ===
  
-Τα κυριολεκτικά αριθμών κινητής υποδιαστολής είναι τύπου double. ​+Τα κυριολεκτικά αριθμών κινητής υποδιαστολής είναι τύπου double ​και όχι float. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορείτε να αναθέσετε οποιαδήποτε τιμή σε μία μεταβλητή double χωρίς περιορισμούς.
  
 <code java> <code java>
-double d = 0.14768; ή double d = 0.14768L;+double d = 0.14768; ή double d = 0.14768D;
 </​code>​ </​code>​
-Εάν ένα κυριολεκτικό είναι τύπου float θα πρέπει να τελειώνει σε //F// ή //f//, δηλ.+ 
 +<WRAP tip 80% center round> 
 +**Δεν συνιστάται,​ αλλά για λόγους πληρότητας αναφέρεται εδώ.**  
 + 
 +Εάν ​για οποιονδήποτε λόγο θέλετε να αναθέσετε μία τιμή σε μία μεταβλητή τύπου float τότε αυτή θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:​ 
 +  * να χωρά σε μία μεταβλητή τύπου float. 
 +  * η τιμή να τελειώνει με τον χαρακτήρα '​F'​ ή '​f',​ δηλώνοντας ​ένα κυριολεκτικό ​float. 
 +Δείτε το παρακάτω παραδειγμα:​ 
 +<code java> 
 +float d= 1288789.99999999999999999999;​ 
 + 
 +Λαμβάνετε το παρακάτω μήνυμα λάθους,​ καθώς πάτε να αντιστοιχίσετε σε μία μεταβλητή ​τύπου float ένα κυριολεκτικό double. 
 +error: possible loss of precision 
 +    float d= 1288789.99999999999999999999;​ 
 +             ^ 
 +  required: float 
 +  found: ​   double 
 +</​code>​ 
 + 
 +Αντίστοιχα,​ εάν σε ένα κυριολεκτικό τύπου float δηλώσετε μία τιμή που υπερβαίνει τις δυνατότητες μίας μεταβλητής float να το αποθηκεύσει τότε επίσης θα λάβετε ένα μήνυμα λάθους. Για παράδειγμα:​ 
 +<code java> 
 +float d= 1288787879999999999999999999999999999999999999999999999999.99999999999999999999F;​ 
 + 
 +error: floating point number too large 
 +    float d= 1288789999999999999999999999999999999999999999999999999999999.99999999999999999999F;​ 
 +             ^ 
 +</​code>​ 
 + 
 + 
 +</​WRAP>​ 
 +Εάν ένα κυριολεκτικό είναι τύπου float αντί για double, ​θα πρέπει να τελειώνει σε //F// ή //f//, δηλ.
 <code java> <code java>
 float f = 0.14768f; ή float f = 0.14768F; float f = 0.14768f; ή float f = 0.14768F;
java/variables.txt · Last modified: 2017/02/11 12:56 by doufexi