java:this_operator

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
java:this_operator [2015/01/21 17:59]
gthanos [Ο τελεστής super]
java:this_operator [2016/02/19 13:19]
doufexi changed constructors
Line 1: Line 1:
-======  ​Oι τελεστές this και super ======+======  ​Ο τελεστής this ======
  
-===== Ο τελεστής this =====+===== Πρόσβαση σε πεδία και μεθόδους των αντικειμένων της κλάσης μέσω του ​τελεστή this =====
  
-Ας υποθέσουμε το παρακάτω τμήμα κώδικα το οποίο συναντήσαμε προηγούμενα+Ας ξαναγράψουμε το παρακάτω τμήμα κώδικα το οποίο συναντήσαμε προηγούμενα, ως εξής
  
 <code java> <code java>
 public class Rectangle { public class Rectangle {
-   private int widthheight; +     
-   ​private Point origin; +  ​private int width
-  +  private int height; 
-   ​public Rectangle(Point p, int w, int h) { +  private Point origin; 
-       origin ​p+     
-       width w+  // the Rectangle class has one constructor 
-       height ​h+  public Rectangle(int ​width, int height, Point origin) { 
-   ​+    ​width ​width
-   ​... +    ​height ​height
-   +    ​origin ​origin
 +  
 +  ...
 } }
 </​code>​ </​code>​
  
-Εναλλακτικά, το παραπάνω μπορεί να γραφεί ως εξής.+Στον παραπάνω ​κώδικα οι τοπικές ​παράμετροι του κατασκευαστή συμπίπτουν με τα ονόματα των μεταβλητών της κλάσης. Σε αυτή την περίπτωση η τοπική ​μεταβλητή/​παράμετρος "κρύβει" (shadows) την μεταβλητή του αντικειμένου της κλάσης. Προκειμένου να έχουμε πρόσβαση στην μεταβλητή του αντικειμένου της κλάσης θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή **this**, ​ως εξής:
  
 <code java> <code java>
 public class Rectangle { public class Rectangle {
-   private int widthheight; +     
-   ​private Point origin; +  ​private int width
-  +  private int height; 
-   ​public Rectangle(Point origin, ​int width, int height) { +  private Point origin; 
-       ​this.origin ​origin+     
-       ​this.width width+  // the Rectangle class has one constructor 
-       ​this.height ​height+  ​public Rectangle(int width, int height, Point origin) { 
-   ​+    this.width width
-   ​...+    this.height ​height
 +    this.origin ​origin
 +  
 +  ...
 } }
 </​code>​ </​code>​
  
-Στον παραπάνω κώδικα η τοπική μεταβλητή ''​origin'' ​που δίνεται ως τυπική παράμετρος στον ​κατασκευαστή, συμπίπτει ​με την μεταβλητή της κλάσηςΣε αυτή την περίπτωση η τοπική ​μεταβλητή "κρύβει"​ (shadows) την μεταβλητή του αντικειμένου της ​κλάσης. Προκειμένου να έχουμε ​πρόσβαση στην μεταβλητή του αντικειμένου της κλάσης θα πρέπει ​να χρησιμοποιήσουμε τον τελεστή **this**+__O τελεστής **this** υποδεικνύει το τρέχον αντικείμενο__Με τον παραπάνω τρόπο μπορούμε να διακρίνουμε μία ​μεταβλητής του ​τρέχοντος ​αντικειμένου ​(της ​μορφής **this.**//​variable//​) ​από ​μία τοπική ​μεταβλητή ​(//​variable//​) με το ίδιο όνομα.
  
-Συμπερασματικά, ο τελεστής **this** δείχνει ​στο ​τρέχον αντικείμενο ​και χρησιμοποιείται για να προσπελαστούν δεδομένα ή μεταβλητές ​που ανήκουν σε αντικείμενα ​της κλάσης+===== Πρόσβαση στους κατασκευαστές της κλάσης ​μέσω του ​τελεστή ​this =====
-===== Ο τελεστής super =====+
  
-Σε αναλογία ​με τον τελεστή **this**, ο τελεστής **super** ​δείχνει στο αντικείμενο της γονικής κλάσης. Προϋπόθεση για την χρήση του τελεστή **super** είναι να υφίσταται γονική κλάση μέσω ​της διαδικασίας της κληρονομικότητας+Ας ξαναδούμε το παρακάτω τμήμα κώδικα το οποίο συναντήσαμε προηγούμενα θέλοντας να επιχειρήσουμε να επαναχρησιμοποιήσουμε τμήματα κώδικα ενός κατασκευαστή από έναν άλλο κατασκευαστή
  
-Λαμβάνοντας κώδικα από ​το προηγούμενο παράδειγμα ​του ποδηλάτου ​έχουμε τα εξής:+<code java> 
 +public class Rectangle { 
 +     
 +  private int width; 
 +  private int height; 
 +  private Point origin; 
 +     
 +  public Rectangle(int initWidth, int initHeight, Point initOrigin) { 
 +    width = initWidth;​ 
 +    height = initHeight;​ 
 +    origin = initOrigin;​ 
 +  } 
 +   
 +  public Rectangle(int initWidth, int initHeight, int xPos, int yPos) { 
 +    width = initWidth;​ 
 +    height = initHeight;​ 
 +    origin = new Point(xPos,​yPos);​ 
 +  } 
 +  .... 
 +
 +</​code>​ 
 + 
 +Ιδανικά θα θέλαμε ​να καλέσουμε έναν κατασκευαστή μέσα από ​έναν άλλο κατασκευαστή. Στη Java αυτό ​είναι εφικτό με χρήση του ​τελεστή **this**, ως εξής:
  
 <code java> <code java>
-public class MountainBike extends Bicycle ​{ +public class Rectangle ​
-  +     
-    ​// the MountainBike subclass has +  ​private int width; 
-    // one field +  ​private ​int height
-    ​public ​int seatHeight+  ​private Point origin; 
-  +     
-    ​// the MountainBike subclass has +  public ​Rectangle(int initWidth, int initHeightPoint initOrigin) { 
-    // one constructor +    width = initWidth
-    public ​MountainBike(int startHeight, int startCadence, +    ​height ​initHeight
-                        int startSpeed, int startGear) { +    ​origin = initOrigin;​ 
-        ​super(startCadence,​ startSpeed, startGear)+  ​
-        ​seatHeight ​startHeight+   
-    }   ​ +  public ​Rectangle(int initWidth, int initHeight, int xPos, int yPos) { 
-  +    ​this(initWidth,​ initHeight, new Point(xPos,​yPos))
-    // the MountainBike subclass has +  
-    // one method +  ....
-    ​public ​void setHeight(int newValue) { +
-        ​seatHeight = newValue+
-      ​ +
- +
 } }
 </​code>​ </​code>​
  
-χρήση του τελεστή ​super χρησιμοποιείται για να προσπελάσει τον κατασκευαστή της γονικής κλάσης και να αρχικοποιήσει τις μεταβλητές που ανήκουν στην κλάση αυτή.+__Το παραπάνω,​ είναι αποδεκτό από τον compiler της Java__. Ο τελεστής **this** ​χρησιμοποιείται για να κληθεί από ένα κατασκευαστή ένας άλλος κατασκευαστής της ίδιας κλάσης. 
 + 
 +<WRAP important 80% center round> 
 +Η κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή θα πρέπει να γίνει στην αρχή του σώματος του κατασκευαστή. Αν δεν το κάνετε και προηγηθεί μία άλλη εντολή πριν την κλήση του κατασκευαστή ​θα λάβετε ένα μήνυμα λάθους από τον compiler. Ενδεικτικό είναι το παρακάτω παράδειγμα:​  
 + 
 +<code java> 
 +public class Rectangle { 
 +     
 +  private int width; 
 +  private int height; 
 +  private Point origin; 
 +     
 +  public Rectangle(int width, int height, Point origin) { 
 +    this.origin = origin;  
 +    this(width, height); 
 +     
 +  } 
 +   
 +  public Rectangle(int width, int height) { 
 +    this.width = width; 
 +    this.height = height; 
 +  } 
 +  .... 
 +
 +</​code>​ 
 +</​WRAP>​ 
 + 
 + 
 +<WRAP tip 80% center round> 
 +O τελεστής **this** δείχνει στο τρέχον αντικείμενο της εκάστοτε κλάσης,​ για λογαριασμό του ​οποίου εκτελείται. Μπορείτε να τον χρησιμοποιείτε τόσο ​για να προσπελάσετε τα πεδία του αντικειμένου ή να καλέσετε ​τον κατασκευαστή της κλάσης για το τρέχον αντικείμενο. Με χρήση του τελεστή **this** μπορείτε επίσης να καλέσετε και μεθόδους της κλάσης ​από το τρέχον αντικείμενο, πράγμα που όμως δεν θα το δείτε, καθώς στην πράξη δεν υπάρχει ανάγκη για κάτι τέτοιο. 
 + 
 +Μπορείτε να δείτε την κλάση **Rectangle**,​ όπως διαμορφώνεται με χρήση του ​τελεστή **this** τόσο για την κλήση ενός ​κατασκευαστή της κλάσης από άλλο, όσο για ​την ​πρόσβαση στα πεδία της ​κλάσης όταν ​αυτά επισκιάζονται από τοπικές μεταβλητές ​ή παραμέτρους μεθόδων με το ίδιο όνομα {{:​java:​rectangle.java-this.tgz|εδώ}}. 
 +</​WRAP>​
  
 +|Προηγούμενο:​ [[:​java:​objects| Δημιουργώντας Αντικείμενα ]] | [[:toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο:​ [[:​java:​static_keyword | Στατικές μεταβλητές και μέθοδοι ]]|
  
java/this_operator.txt · Last modified: 2017/02/16 11:24 by gthanos