java:objects

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
java:objects [2016/01/22 15:10]
gthanos
java:objects [2016/01/24 16:57]
gthanos
Line 3: Line 3:
 Μέχρι τώρα αναφέραμε στην [[ oop:​introduction | "​Εισαγωγή στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό"​ ]] ότι η κλάση είναι το βασικό σχέδιο μέσα από το οποίο δημιουργούνται επιμέρους αντικείμενα που φέρουν τα χαρακτηριστικά της κλάσης. Επίσης,​ δείξαμε πως ορίζουμε μία κλάση μέσα από παραδείγματα,​ αλλά δεν δείξαμε πως δημιουργούμε αντικείμενα από τις κλάσεις που ορίσαμε. ​ Μέχρι τώρα αναφέραμε στην [[ oop:​introduction | "​Εισαγωγή στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό"​ ]] ότι η κλάση είναι το βασικό σχέδιο μέσα από το οποίο δημιουργούνται επιμέρους αντικείμενα που φέρουν τα χαρακτηριστικά της κλάσης. Επίσης,​ δείξαμε πως ορίζουμε μία κλάση μέσα από παραδείγματα,​ αλλά δεν δείξαμε πως δημιουργούμε αντικείμενα από τις κλάσεις που ορίσαμε. ​
  
-Παρακάτω δίνεται ​ένα πρόγραμμα ​που δημιουργεί συγκεκριμένα αντικείμενα του τύπου **Point** και **Rectangle** και εκτυπώνει τα αποτελέσματα στην κονσόλα.+Παρακάτω δίνεται ​η κλάση **CreateObjectDemo** ​που δημιουργεί συγκεκριμένα αντικείμενα του τύπου **Point** και **Rectangle** και εκτυπώνει τα αποτελέσματα στην κονσόλα. ​Οι κλάσεις **Point** και **Rectangle** δίνονται επίσης παρακάτω:​
  
 <code java Point.java>​ <code java Point.java>​
Line 123: Line 123:
  
 <​code>​ <​code>​
-javac Point.java +javac Point.java ​             // μεταγλώττιση της κλάσης Point 
-javac Rectange.java +javac Rectange.java ​          // μεταγλώττιση της κλάσης Rectangle 
-javac CreateObjectDemo.java+javac CreateObjectDemo.java ​  // μεταγλώττιση της κλάσης CreateObjectDemo
 </​code>​ </​code>​
  
Line 170: Line 170:
 </​code>​ </​code>​
  
-Οι πρώτες δύο γραμμές ορίζουν τις μεταλητές ''​originOne'',​ ''​rectOne'',​ ''​rectTwo''​. Οι μεταβλητές δυνητικά δείχνουν σε τύπους δεδομένων Point, Rectange, Rectangle. Προς το παρόν όμως το περιεχόμενο των μεταβλητών αυτών είναι απροσδιόριστο (undefined). +Οι πρώτες δύο γραμμές ορίζουν τις μεταλητές ''​originOne'',​ ''​rectOne'',​ ''​rectTwo''​. Οι μεταβλητές δυνητικά δείχνουν σε τύπους δεδομένων Point, Rectange, Rectangle. Προς το παρόν όμως το περιεχόμενο των μεταβλητών αυτών είναι απροσδιόριστο (στην πραγματικότητα ο compiler αρχικοποεί τις μεταβλητές αυτές στην τιμή **null**). 
  
 //__Σε αναλογία με την γλώσσα C__, φανταστείτε τις μεταβλητές αυτές ως pointers που δεν είναι αρχικοποιημένοι σε κάποια υφιστάμενη διεύθυνση μνήμης. Η τιμή τους είναι απροσδιόριστη και η προσπάθεια να γράψουμε στη διεύθυνση μνήμης που δείχνουν θα προκαλάσει Segmentation Fault.// ​ //__Σε αναλογία με την γλώσσα C__, φανταστείτε τις μεταβλητές αυτές ως pointers που δεν είναι αρχικοποιημένοι σε κάποια υφιστάμενη διεύθυνση μνήμης. Η τιμή τους είναι απροσδιόριστη και η προσπάθεια να γράψουμε στη διεύθυνση μνήμης που δείχνουν θα προκαλάσει Segmentation Fault.// ​
Line 206: Line 206:
 ===== Πολλαπλοί κατασκευαστές σε μία κλάση ===== ===== Πολλαπλοί κατασκευαστές σε μία κλάση =====
  
-Μία κλάση μπορεί να έχει πολλούς διαφορετικούς. Κάθε κατασκευαστής ορίζει μία διαφορετική αρχικοποίηση των εσωτερικών μεταβλητών των αντικειμένων που δημιουργούντια με βάση το "​σχέδιο"​ της κλάσης. Το ποιός κατασκευαστής θα κληθεί εξαρτάται από τον τύπο, τη σειρά και τον αριθμό των ορισμάτων σε αναλογία με την υπερφόρτωση ​συναρτήσεων. Έτσι στη συνάρτηση main του παραδείγματος μας καλούνται δύο διαφορετικοί κατασκευαστές για δύο διαφορετικά αντικείμενα της ίδιας κλάσης.+Μία κλάση μπορεί να έχει πολλούς διαφορετικούς. Κάθε κατασκευαστής ορίζει μία διαφορετική αρχικοποίηση των εσωτερικών μεταβλητών των αντικειμένων που δημιουργούντια με βάση το "​σχέδιο"​ της κλάσης. Το ποιός κατασκευαστής θα κληθεί εξαρτάται από τον τύπο, τη σειρά και τον αριθμό των ορισμάτων σε αναλογία με την υπερφόρτωση ​μεθόδων. Έτσι στη συνάρτηση ​**main** του παραδείγματος μας καλούνται δύο διαφορετικοί κατασκευαστές για δύο διαφορετικά αντικείμενα της ίδιας κλάσης.
  
 <code java> <code java>
Line 222: Line 222:
  
 <code java> <code java>
-                          ​// cadencespeed, gear +   // fields are widthheight 
-   Bicycle bicycle ​= new Bicycle(10, 20, 30); +   Rectangle rect = new Rectangle(10,20); 
-   ​System.out.println("​Bicycle speed is " + bicycle.speed);+   ​System.out.println("​Rectangle dimensions are " + rect.width + ", ​" + rect.height);
 </​code>​ </​code>​
  
 <WRAP important 80% center round> <WRAP important 80% center round>
-Απαραίτητη προϋπόθεση για να δουλέψει ο παραπάνω κώδικας είναι το πεδίο speed να είναι προσβάσιμο, δηλαδή να μην έχει προσδιοριστή τύπου **private**.+Απαραίτητη προϋπόθεση για να δουλέψει ο παραπάνω κώδικας είναι τα πεδία width και height ​να είναι προσβάσιμα, δηλαδή να μην έχουν ​προσδιοριστή ​πρόσβασης ​τύπου **private**.
 </​WRAP>​ </​WRAP>​
  
Line 240: Line 240:
  
 <code java> <code java>
-                          ​// cadencespeed, gear +   // fields are widthheight 
-   Bicycle bicycle ​= new Bicycle(10, 20, 30); +   Rectangle rect = new Rectangle(10,20); 
-   ​System.out.println("​Bicycle speed is " + bicycle.getSpeed() );+   ​System.out.println("​Rectangle dimensions are " + rect.getWidth() + ", ​" + rect.getHeight() );
 </​code>​ </​code>​
  
Line 251: Line 251:
 ===== Garbage Collection ===== ===== Garbage Collection =====
  
-Οι γλώσσες ​υψηλού επιπέδου που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (**C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευση μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή,​ η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**.+Οι γλώσσες ​προγραμματισμού που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (**C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευση μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή,​ η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**.
  
-Πως όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Αν η μνήμη δεν αποδεσμεύεται και το πρόγραμμα μας τρέξει για αρκετή ώρα δεσμεύοντας μνήμη, τότε είναι σίγουρο ότι θα το τερματίσει το λειτουργικό σύστημα. Η απάντηση,​ όσον αφορά την αποδέσμευση μνήμης στη Java δίνεται παρακάτω.+Πως όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Αν η μνήμη δεν αποδεσμεύεται και το πρόγραμμα μας τρέξει για αρκετή ώρα δεσμεύοντας μνήμη, τότε είναι σίγουρο ότι θα το τερματίσει το λειτουργικό σύστημα. Η απάντηση,​ όσον αφορά την αποδέσμευση μνήμης στη Java γίνεται ​μέσω του μηχανισμού **Garbage Collection** και επεξηγείται εν συντομία ​παρακάτω.
  
-Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον μεταβλητές που δείχνουν σε αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις,​ ελευθερώνεται η μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα ​που εντόπισε ​το JVMΟ μηχανισμός αυτός ονομάζεται **Garbage Collection** ​και απαντάται ​σε αρκετές γλώσσες υψηλού ​επιπέδου ​απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης ​της μνήμης που ​δεσμεύτηκε προηγούμενα.+Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον μεταβλητές που δείχνουν σε αυτά, δηλαδή δεν υφίστανται references προς ​αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις,​ ελευθερώνεται η μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα ​αυτή της κατηγορίαςΠαράλληλα η αποδέσμευση της μνήμης και η διαγραφή των αντικειμένων πιθανόν ​συνεπάγεται ότι και νέα αντικείμενα δεν διαθέτουν αναφορές ​προς αυτά κ.ο.κ. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι ​να αποδεσμευτεί όλη η δυναμικά ​δεσμευμένη μνήμη
  
-Η ευθύνη της αποδέσμευσης μνήμης επαφίεται στο Garbage Collector, πράγμα που κάνει ​πιο εύκολη τη ζωή ​του προγραμματιστήΑπό την άλλη, σε προγράμματα που απαιτούν πολύ υψηλές επιδόσεις ή έχουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τον χρόνο εκτέλεσης τους, ​ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί ​ο Garbage Collector μπορεί να εισάγει μη αποδεκτή καθυστέρηση.+Ο μηχανισμός **Garbage Collection** απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου,​ απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. ​Η ευθύνη της αποδέσμευσης μνήμης επαφίεται στο Garbage Collector, πράγμα που κάνει ​λιγότερο επίπονο τον προγραμματισμό 
 + 
 +Φυσικά η δυνατότητα του **Garbage Collection** συνεπάγεται ότι ένα παράλληλο νήματρέχει περιοδικά και ελευθερώνει την μνήμη, πράγμα που πιθανόν να εισάγει καθυστερήσεις σε συγκεκριμένες εφαρμογές. Σε προγράμματα που απαιτούν πολύ υψηλές επιδόσεις ή έχουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τον χρόνο εκτέλεσης τους, ​η παράλληλη εκτέλεση του Garbage Collector μπορεί να εισάγει μη αποδεκτή καθυστέρηση.
  
 Περισσότερα για την λειτουργία του Garbage Collector και τις εναλλακτικές υλοποιήσεις μπορείτε να βρείτε [[http://​www.oracle.com/​webfolder/​technetwork/​tutorials/​obe/​java/​gc01/​index.html|εδώ]]. Περισσότερα για την λειτουργία του Garbage Collector και τις εναλλακτικές υλοποιήσεις μπορείτε να βρείτε [[http://​www.oracle.com/​webfolder/​technetwork/​tutorials/​obe/​java/​gc01/​index.html|εδώ]].
java/objects.txt · Last modified: 2018/02/16 16:03 by gthanos