This shows you the differences between two versions of the page.
Next revision | Previous revision Next revision Both sides next revision | ||
java:objects [2015/01/22 08:30] gthanos created |
java:objects [2015/02/05 10:15] gthanos [Δημιουργώντας Αντικείμενα] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Δημιουργώντας Αντικείμενα ====== | ====== Δημιουργώντας Αντικείμενα ====== | ||
- | Μέχρι τώρα αναφέραμε ότι η κλάση είναι το βασικό σχέδιο μέσα από το οποίο δημιουργούνται επιμέρους αντικείμενα που φέρουν τα χαρακτηριστικά της κλάσης. Επίσης, δείξαμε πως ορίζουμε μία κλάση μέσα απο παραδείγματα, αλλά δεν δείξαμε πως δημιουργούμε αντικείμενα από τις κλάσεις που ορίσαμε. | + | Μέχρι τώρα αναφέραμε στην [[ oop:introduction | "Εισαγωγή στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό" ]] ότι η κλάση είναι το βασικό σχέδιο μέσα από το οποίο δημιουργούνται επιμέρους αντικείμενα που φέρουν τα χαρακτηριστικά της κλάσης. Επίσης, δείξαμε πως ορίζουμε μία κλάση μέσα από παραδείγματα, αλλά δεν δείξαμε πως δημιουργούμε αντικείμενα από τις κλάσεις που ορίσαμε. |
Παρακάτω δίνεται ένα πρόγραμμα που δημιουργεί συγκεκριμένα αντικείμενα και εκτυπώνει τα αποτελέσματα στην κονσόλα. | Παρακάτω δίνεται ένα πρόγραμμα που δημιουργεί συγκεκριμένα αντικείμενα και εκτυπώνει τα αποτελέσματα στην κονσόλα. | ||
Line 66: | Line 66: | ||
public int getWidth() { | public int getWidth() { | ||
return width; | return width; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | public int getArea() { | ||
+ | return width * height; | ||
} | } | ||
Line 71: | Line 75: | ||
public void move(int x, int y) { | public void move(int x, int y) { | ||
origin.setX( origin.getX() + x ); | origin.setX( origin.getX() + x ); | ||
- | origin.setY( origin.getY() + y ) | + | origin.setY( origin.getY() + y ); |
} | } | ||
Line 105: | Line 109: | ||
} | } | ||
} | } | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | Για να μεταγλωτίσουμε τα παραπάνω πρόγραμμα αρκεί να γράψουμε | ||
+ | |||
+ | <code> | ||
+ | javac Point.java | ||
+ | javac Rectange.java | ||
+ | javac CreateObjectDemo.java | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | και για να το τρέξουμε γράφουμε | ||
+ | |||
+ | <code> | ||
+ | java CreateObjectDemo | ||
</code> | </code> | ||
Line 120: | Line 138: | ||
Από τα πάραπάνω αξίζει να προσέξουμε τα εξής. | Από τα πάραπάνω αξίζει να προσέξουμε τα εξής. | ||
+ | - Εκτελούμε την κλάση η οποία περιέχει την μέθοδο **main** η οποία εκκινεί την εκτέλεση του προγράμματος <code>public static void main(String[] args) { .... } </code> | ||
- Η κλάση Rectangle έχει δύο κατασκευαστές οι οποίοι καλούνται εναλλάξ στη συνάρτηση **main** προκειμένου να αρχικοποιήσουν τα αντικείμενα (**objects**) ''rectOne'' και ''rectTwo''. | - Η κλάση Rectangle έχει δύο κατασκευαστές οι οποίοι καλούνται εναλλάξ στη συνάρτηση **main** προκειμένου να αρχικοποιήσουν τα αντικείμενα (**objects**) ''rectOne'' και ''rectTwo''. | ||
- H συνάρτηση ''System.out.println()'' εκτυπώνει ένα αλφαριθμητικό (string) ακολουθούμενο από χαρακτήρα αλλαγής γραμμής. | - H συνάρτηση ''System.out.println()'' εκτυπώνει ένα αλφαριθμητικό (string) ακολουθούμενο από χαρακτήρα αλλαγής γραμμής. | ||
Line 219: | Line 238: | ||
===== Garbage Collection ===== | ===== Garbage Collection ===== | ||
- | Οι γλώσσες υψηλού επιπέδου που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (**C**) αναθέτους την ευθύνη δέσμευση μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**. | + | Οι γλώσσες υψηλού επιπέδου που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (**C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευση μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**. |
Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχουν αντικείμενα για τα οποία δεν υπάρχουν πλέον μεταβλητές που δείχνουν σε αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις ελευθερώνει την μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα που εντόπισε. Ο μηχανισμός αυτός ονομάζεται **Garbage Collection** και απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης της μνήμης που δεσμέυτηκε. | Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχουν αντικείμενα για τα οποία δεν υπάρχουν πλέον μεταβλητές που δείχνουν σε αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις ελευθερώνει την μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα που εντόπισε. Ο μηχανισμός αυτός ονομάζεται **Garbage Collection** και απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης της μνήμης που δεσμέυτηκε. |