This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision Next revision Both sides next revision | ||
java:arrays [2015/02/06 14:01] gthanos [Πίνακες δύο διαστάσεων] |
java:arrays [2015/07/07 13:14] gthanos |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Πίνακες ====== | ====== Πίνακες ====== | ||
- | Οι πίνακες στην γλώσσα προγραμματισμού Java ορίζονται σε αναλογία με την C ως ένα σύνολο τιμών του ιδίου τύπου δεδομένων του οποίου ο αριθμός των μελών είναι προαποφασισμένος και δεν αλλάζει. | + | Οι πίνακες στην γλώσσα προγραμματισμού **Java** ορίζονται σε αναλογία με την **C** ως ένα σύνολο τιμών του ιδίου τύπου δεδομένων του οποίου ο αριθμός των μελών ορίζεται κατά την αρχικοποίηση του πίνακα. Η αρχικοποίηση ενός πίνακα γίνεται με χρήση του τελεστή **new**, σε μία δήλωση της μορφής |
+ | |||
+ | <code java> | ||
+ | int [] anArray; | ||
+ | anArray = new int[5]; | ||
+ | ή | ||
+ | int [] anArray = new int[5]; | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
+ | Ο παραπάνω κώδικας ορίζει ένα πίνακα τύπου **int** μεγέθους **5**. | ||
{{ :java:objects-tenelementarray.gif }} | {{ :java:objects-tenelementarray.gif }} | ||
- | Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά το παρακάτω πρόγραμμα | + | Μπορείτε να δείτε ενδεικτικά το παρακάτω πρόγραμμα, όπου ορίζεται ένας πίνακας ακεραίων μεγέθους 3, ο πίνακας γεμίζει με τιμές και στη συνέχεια εκτυπώνονται τα περιεχόμενα του. |
<code java ArrayDemo.java> | <code java ArrayDemo.java> | ||
Line 19: | Line 28: | ||
anArray[1] = 200; | anArray[1] = 200; | ||
anArray[2] = 300; | anArray[2] = 300; | ||
- | + | | |
- | System.out.println("Element at index 0: " | + | for(int i=0; i<anArray.length; i++) { |
- | + anArray[0]); | + | System.out.println("Element at index "+i+"/"+anArray.length+": "+ anArray[0]); |
- | System.out.println("Element at index 1: " | + | } |
- | + anArray[1]); | + | |
- | System.out.println("Element at index 2: " | + | |
- | + anArray[2]); | + | |
} | } | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
+ | |||
+ | <WRAP important 80% round center> | ||
+ | Οι πίνακες στη Java υλοποιούνται ως αντικείμενα. Κάθε αντικείμενο έχει ένα πεδίο **length** που αποθηκεύει το μέγεθος του πίνακα (π.χ. ''anArray.length'') και το οποίο δεν μεταβάλει την τιμή του (final field). Μέσω του πεδίου length μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο μέγεθος του κάθε πίνακα. | ||
+ | </WRAP> | ||
===== Πίνακες δύο διαστάσεων ===== | ===== Πίνακες δύο διαστάσεων ===== |