Οι κανόνες ονοματολογίας των μεταβλητών στην Java συνοψίζονται στα εξής:
Μία κλάση μπορεί να διαθέτει τους εξής τύπους πεδίων
Βασικοί τύποι δεδομένων είναι οι ακεραιες μεταβλητές που συναντήσαμε στην κλάση Rectangle της προηγούμενης σελίδας. Οι βασικοί τύποι δεδομένων περιγράφονται περιληπτικά στον παρακάτω πίνακα:
τύπος δεδομένων | byte | short | int | long | float | double | boolean | char |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
αριθμός bits | 8 | 16 | 32 | 64 | 32-bit IEEE 754 floating point | 64-bit IEEE 754 floating point | not-applicable* | 16 |
αριθμός bytes | 1 | 2 | 4 | 8 | 4 | 8 | not-applicable* | 2 |
εύρος τιμών | -128 έως 127 | -32.768 έως 32.767 | -231 έως 231-1 | -263 έως 263 | μόνο δύο τιμές true και false | 16bit Unicode characters |
* Ο τύπος boolean λαμβάνει μόνο δύο τιμές. Ο αριθμός των bytes που καταλαμβάνονται δεν ορίζεται και πιθανόν διαφέρει από υλοποίηση σε υλοποίηση JVM.
Αναφορικοί (reference) τύποι δεδομένων είναι οι μη βασικοί τύποι δεδομένων που περιγράφονται από κλάσεις. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να προσθέσουμε τη θέση του ορθογώνιου παραλληλόγραμμου που ορίσαμε στην προηγούμενη παράγραφο στο δισδιάστατο χώρο. Η θέση του παραλληλογράμμου μπορεί να προσδιοριστεί από την παρακάτω κλάση Point η οποία περιγράφει ένα σημείο στο χώρο μέσω των συντεταγμένων του στους δύο άξονες. Θεωρούμε ότι το σημείο προσδιορίζει τη γωνία του παραλληλογράμμου με τις μικρότερες τιμές στον όριζόντιο και κάθετο άξονα (δηλ την κάτω αριστερή γωνία), όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.
class Point { int x; // x coordinate int y; // y coordinate public Point(int xPos, int yPos) { x = xPos; y = yPos; } int getX() { return x; } void setX(int xPos) { x = xPos; } int getY() { return y; } void setY(int yPos) { y = yPos; } }
Με χρήση της παραπάνω κλάσης η κλάση Rectangle
μετασχηματίζεται ως εξής.
class Rectangle { // the Rectangle class has 3 fields int width; int height; Point origin; // the Rectangle class has one constructor public Rectangle(int initWidth, int initHeight, Point initOrigin) { width = initWidth; height = initHeight; origin = initOrigin; } void setWidth(int newWidth ) { width = newWidth; } void setHeight(int newHeight ) { height = newHeight; } void setOrigin(Point newOrigin) { origin = newOrigin; } Point getOrigin() { return origin; } int area() { return width * height; } }
Η κλάση Rectangle
επομένως περιέχει εκτός από primitive πεδία και ένα reference πεδίο, το πεδίο origin
.
Προηγούμενο: H κλάση | Περιεχόμενα | Επόμενο: Μέθοδοι της Κλάσης |