| τελεστής | περιγραφή |
|---|---|
| + | πρόσθεση (ορίζεται για πρόσθεση μεταξύ αριθμών, αλλά και για συνένωση δύο αλφαριθμητικών) |
| - | αφαίρεση |
| * | πολλαπλασιασμός |
| / | διαίρεση |
| % | ακέραιο υπόλοιπο διαίρεσης |
Το παρακάτω παράδειγμα από το site της Oracle χρησιμοποιεί τους παραπάνω τελεστές.
class ArithmeticDemo { public static void main (String[] args) { int result = 1 + 2; // result is now 3 System.out.println("1 + 2 = " + result); int original_result = result; result = result - 1; // result is now 2 System.out.println(original_result + " - 1 = " + result); original_result = result; result = result * 2; // result is now 4 System.out.println(original_result + " * 2 = " + result); original_result = result; result = result / 2; // result is now 2 System.out.println(original_result + " / 2 = " + result); original_result = result; result = result + 8; // result is now 10 System.out.println(original_result + " + 8 = " + result); original_result = result; result = result % 7; // result is now 3 System.out.println(original_result + " % 7 = " + result); } }
| τελεστής | περιγραφή |
|---|---|
| + | τελεστής θετικού προσήμου. Προσδιορίζει μία θετική αριθμητική τιμή (οι αριθμοί στην Java είναι θετικοί όταν παραλείπεται ο τελεστής προσήμου) |
| - | τελεστής αρνητικού προσήμου; |
| ++ | τελεστής αύξησης της υφιστάμενης τιμής κατά 1 |
| -- | τελεστής μείωσης της υφιστάμενης τιμής κατά 1 |
Οι τελεστές αύξησης ή μείωσης της τιμής κατά 1 (++,--), μπορούν να εφαρμοστούν πριν ή μετά την μεταβλητή. Για παράδειγμα, (result++) και (++result). Η διαφορά είναι ότι στην πρώτη περίπτωση επιστρέφεται η αρχική τιμή πριν από την αύξηση, ενώ στην δεύτερηη περίπτωση επιστρέφεται η νέα τιμή (μετά την αύξηση τις τιμής). Τρέξτε το παρακάτω παράδειγμα για να δείτε πως λειτουργεί ο τελεστής.
class PreAndPostIncrementDemo { public static void main(String[] args){ int i = 3; i++; // prints 4 System.out.println(i); ++i; // prints 5 System.out.println(i); // prints 6, i=6 System.out.println(++i); // prints 6, i=7 System.out.println(i++); // prints 7 System.out.println(i); // prints 7, i=6 System.out.println(i--); // prints 5, i=5 System.out.println(--i); } }
| τελεστής | περιγραφή |
|---|---|
| == | έλεγχος ισότητας Επιστρέφει true αν οι τιμές στα αριστερά και δεξιά του τελεστή είναι ίσες |
| != | έλεγχος ανισότητας Επιστρέφει true αν οι τιμές στα αριστερά και δεξιά του τελεστή δεν είναι ίσες |
| > | μεγαλύτερο από Επιστρέφει true αν ο αριθμός στα αριστερά είναι μεγαλύτερος το αριθμού στα δεξιά. |
| >= | μεγαλύτερο ή ίσο από Ομοίως με παραπάνω, αλλά επιστρέφει true και στην ισότητα. |
| < | μικρότερο από Επιστρέφει true αν ο αριθμός στα αριστερά είναι μικρότερος το αριθμού στα δεξιά. |
| <= | μικρότερο ή ίσο από Ομοίως με παραπάνω, αλλά επιστρέφει true και στην ισότητα. |
| τελεστής | περιγραφή |
|---|---|
| ! | τελεστής λογικής άρνησης. Επιστρέφει true εάν η έκφραση της οποία προηγείται επιστρέφει false. |
| && | τελεστής λογικού ΚΑΙ (AND) |
| || | τελεστής λογικού H (OR) |
| ?: | ternary operator (τριαδικός τελεστής). Ο τελεστής έχει την ίδια χρήση με τον αντίστοιχο τελεστή στη γλώσσα C |
Αξίζει να προσέξετε τον ternary operator που αποτελεί σύντμηση μίας δήλωσης if-then-else. Η κλάση ConditionalDemo2 αποτελεί παράδειγμα χρήσης του συγκεκριμένου τελεστή.
class LogicalOperatorsDemo { public static void main(String[] args){ int a = 1; int b = 2; int c = 3; if(a == 1 && b == 2) { System.out.println("a == 1 AND b == 2"); } if(a > 0 || b == 1) { System.out.println("a > 0 OR b == 1"); } if(!(a != 1) && !(b != 1)) { System.out.println("NOT(a != 1) AND NOT(b != 1)"); } if( a>0 && b>0 && c>0) { System.out.println("a > 0 AND b > 0 AND c > 0"); } if( a<0 || b<0 || c>0) { System.out.println("a > 0 OR b > 0 OR c > 0"); } } }
class TernaryOperatorDemo { public static void main(String[] args){ int a = 1; int b = 2; int result; result = a >= 1 ? ++a : ++b; System.out.println("a: "+a+", b: "+b+", result: "+result); } }
| τελεστής | επεξήγηση |
|---|---|
| ~ | bitwise complement operator |
| << | τελεστής ολίσθησης στα αριστερά To LSbit γίνεται 1. |
| >> | τελεστής ολίσθησης στα δεξιά Το νέο MSBit γίνεται όσο ήταν το MSBit πριν την ολίσθηση. |
| >>> | τελεστής ολίσθησης στα δεξιά Το νέο MSBit λαμβάνει την τιμή μηδέν (0). |
| & | δυαδικό AND |
| | | δυαδικό OR |
| ^ | δυαδικό αποκλειστικό OR (exclusive OR) |
class BitOperatorsDemo { public static void main(String[] args) { int bitmask = 0x000F; int val = 0x4444; // prints 4 System.out.println("val & bitmask: " + (val & bitmask)); val = val & bitmask; // prints 16 System.out.println("val << 2: " + (val << 2)); // prints 2 System.out.println("val >> 1: " + (val >> 1)); // prints 24 System.out.println("(val << 2) | (val << 1): " + (val << 2 | (val << 1)) ); } }
| τελεστής | επεξήγηση | παράδειγμα |
|---|---|---|
| = | απλός τελεστής ανάθεσης | c=a; |
| += | πρόσθεση και ανάθεση | c += a; → c = c+a; |
| -= | αφαίρεση και ανάθεση | c -= a; → c = c-a; |
| *= | πολλαπλασιασμός και ανάθεση | c *= a; → c = c*a; |
| /= | διαίρεση και ανάθεση | c/=a; → c = c/a; |
| %= | υπόλοιπο ακέραιας διαίρεσης (οι τελεστέοι πρέπει να είναι ακέραιοι) | c %= a; → c = c%a; |
| <<= | αριστερή ολίσθηση και ανάθεση | c <<= a; → c = c<<a; |
| >>= | δεξιά ολίσθηση και ανάθεση | c >>= a; → c = c>>a; |
| &= | δυαδικό AND και ανάθεση | c&=a; → c=c&a; |
| |= | δυαδικό OR και ανάθεση | c|=a; → c=c|a; |
| ^= | δυαδικό XOR και ανάθεση | c ^=a; → c=c^a; |
class AssignmentOperatorDemo { public static void main(String []args) { int a = 16; a += 16; System.out.println("a: "+a); a *= 2; System.out.println("a: "+a); a /= 4; System.out.println("a: "+a); a <<= 1; System.out.println("a: "+a); a >>= 2; System.out.println("a: "+a); a %= 7; System.out.println("a: "+a); } }
| Προηγούμενο: Κυριολεκτικά | Περιεχόμενα | Επόμενο: Ροή προγράμματος |