User Tools

Site Tools


java:objects

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
java:objects [2022/02/23 12:58] – [Επεξήγηση της χρήσης του τελεστή new] gthanosjava:objects [2022/02/23 15:25] (current) – [Garbage Collection] gthanos
Line 142: Line 142:
 </code> </code>
  
 +<WRAP todo 80% center round>
 Δημιουργήστε ένα project με τα παραπάνω τρία αρχεία java στο IDE της επιλογής σας και εκτελέστε τον κώδικα. Τρέξτε τον κώδικα βήμα-βήμα βλέποντας πως αλλάζουν οι τιμές των μεταβλητών. Δημιουργήστε ένα project με τα παραπάνω τρία αρχεία java στο IDE της επιλογής σας και εκτελέστε τον κώδικα. Τρέξτε τον κώδικα βήμα-βήμα βλέποντας πως αλλάζουν οι τιμές των μεταβλητών.
 +</WRAP>
 ==== Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα ===== ==== Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα =====
  
Line 179: Line 181:
     rect2.setOrigin(origin1);     rect2.setOrigin(origin1);
     // display rect2 origin     // display rect2 origin
-    System.out.println("[rect2]  origin.x: " + rect2.origin.+ ", origin.y: " + rect2.origin.y);+    System.out.println("[rect2]  origin.x: " + rect2.getOrigin().getX() + ", origin.y: " + rect2.getOrigin().getX());
          
     // move rect2 origin and display its new position     // move rect2 origin and display its new position
Line 185: Line 187:
          
     // print origin of rect1 and rect2     // print origin of rect1 and rect2
-    System.out.println("[rect1]  origin.x: " + rect1.origin.+ ", origin.y: " + rect1.origin.y); +    System.out.println("[rect1]  origin.x: " + rect1.getOrigin().getX() + ", origin.y: " + rect1.getOrigin().getY()); 
-    System.out.println("[rect2]  origin.x: " + rect2.origin.+ ", origin.y: " + rect2.origin.y);+    System.out.println("[rect2]  origin.x: " + rect2.getOrigin().getX() + ", origin.y: " + rect2.getOrigin().getY());
 </code> </code>
  
 Στις γραμμές αυτές συμβαίνουν τα εξής: Στις γραμμές αυτές συμβαίνουν τα εξής:
-    - Το αντικείμενο ''rect2'' επιλέγει ως πεδίο origin to ''origin1''. Στη συνέχεια, μέσω του ''rect2'' μεταβάλλονται οι συντεταγμένες του αντικειμένου ''origin1''.+    - Το αντικείμενο ''rect2'' επιλέγει ως πεδίο origin to ''origin1'' 
 +    - Στη συνέχεια, μέσω του ''rect2'' μεταβάλλονται οι συντεταγμένες του αντικειμένου ''origin1''.
     - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το ''rect1'' στην κονσόλα.     - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το ''rect1'' στην κονσόλα.
     - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το ''rect2'' στην κονσόλα.      - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το ''rect2'' στην κονσόλα. 
  
-Παρατηρούμε ότι οι συντεταγμένες του πεδίου **origin** άλλαξαν και για το αντικείμενο ''rect2'' και παράλληλα και για το αντικείμενο ''rect1'', διότι τα πεδία ''origin'' των δύο αντικειμένων δείχνουν στο ίδιο αντικείμενο.+Παρατηρούμε ότι οι συντεταγμένες του πεδίου **origin** άλλαξαν για το αντικείμενο ''rect2'' και παράλληλα για το αντικείμενο ''rect1'', διότι τα πεδία ''origin'' των δύο αντικειμένων δείχνουν στο ίδιο αντικείμενο.
  
 Τα παρακάτω δύο σχήματα αποτυπώνουν α) την αλλαγή του πεδίου **origin** του ''rect2'', ώστε να δείχνει στο αντικείμενο ''rect1'' και β) την αλλαγή των περιεχομένων του ''origin1'' μέσω του αντικειμένου ''rect2'' Τα παρακάτω δύο σχήματα αποτυπώνουν α) την αλλαγή του πεδίου **origin** του ''rect2'', ώστε να δείχνει στο αντικείμενο ''rect1'' και β) την αλλαγή των περιεχομένων του ''origin1'' μέσω του αντικειμένου ''rect2''
Line 226: Line 229:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== Πολλαπλοί κατασκευαστές σε μία κλάση =====+===== Διαφορετικοί κατασκευαστές σε μία κλάση =====
  
-Μία κλάση μπορεί να έχει πολλούς διαφορετικούς κατασκευαστές. Κάθε κατασκευαστής ορίζει μία διαφορετική αρχικοποίηση των εσωτερικών μεταβλητών των αντικειμένων που δημιουργούνται με βάση το "σχέδιο" της κλάσης. Το ποιoς κατασκευαστής θα κληθεί εξαρτάται από τον τύπο, τη σειρά και τον αριθμό των ορισμάτων σε αναλογία με την υπερφόρτωση μεθόδων. Ας υποθέσουμε την παρακάτω μέθοδο **main**, στην οποία καλούνται δύο διαφορετικοί κατασκευαστές για δύο διαφορετικά αντικείμενα της ίδιας κλάσης **Rectangle**. Παρατηρήστε ότι η μεταβλητή **rect1** αρχικοποιείται από την 1ο κατασκευαστή της κλάσης και η μεταβλητή **rect2** από τον 2ο κατασκευαστή.+Μία κλάση μπορεί να έχει περισσότερους από ένα κατασκευαστές. Κάθε κατασκευαστής ορίζει ένα διαφορετικό τρόπο αρχικοποίησης των εσωτερικών μεταβλητών των αντικειμένων που δημιουργούνται από την κλάση. Το ποιoς κατασκευαστής θα κληθεί εξαρτάται από τον τύπο, τη σειρά και τον αριθμό των ορισμάτων σε αναλογία με την υπερφόρτωση μεθόδων. Ας υποθέσουμε την παρακάτω μέθοδο **main**, στην οποία καλούνται δύο διαφορετικοί κατασκευαστές για δύο διαφορετικά αντικείμενα της ίδιας κλάσης **Rectangle**. Παρατηρήστε ότι η μεταβλητή **rect1** αρχικοποιείται από την πρώτο κατασκευαστή της κλάσης και η μεταβλητή **rect2** από τον δεύτερο κατασκευαστή.
  
 <code java> <code java>
Line 241: Line 244:
  
  
-===== Χρήση Αντικειμένων =====+===== Χρήση των πεδίων και των μεθόδων ενός αντικειμένου =====
  
 Όταν φτιάξετε ένα αντικείμενο είναι σίγουρο ότι θα θέλετε να το χρησιμοποιήσετε προκειμένου να κάνετε μία εργασία όπως να γράψετε κάτι στα δεδομένα του, να διαβάσετε από αυτά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις μεθόδους του. Όταν φτιάξετε ένα αντικείμενο είναι σίγουρο ότι θα θέλετε να το χρησιμοποιήσετε προκειμένου να κάνετε μία εργασία όπως να γράψετε κάτι στα δεδομένα του, να διαβάσετε από αυτά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις μεθόδους του.
Line 281: Line 284:
 Οι γλώσσες προγραμματισμού που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (βλέπε **C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευσης μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**. Οι γλώσσες προγραμματισμού που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (βλέπε **C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευσης μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, η **JAVA** αφήνει τον προγραμματιστεί να ορίσει όσα αντικείμενα επιθυμεί και δεσμεύει την μνήμη για αυτά μέσω του τελεστή **new**.
  
-Πώς όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον αναφορές/references που δείχνουν σε αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ελευθερώνεται η μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα αυτής της κατηγορίας. Παράλληλα η αποδέσμευση της μνήμης και η διαγραφή των αντικειμένων πιθανόν συνεπάγεται ότι και άλλα αντικείμενα δεν διαθέτουν πια αναφορές προς αυτά κ.ο.κ. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι να αποδεσμευτεί όλη η δυναμικά δεσμευμένη μνήμη. +Πώς όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον αναφορές/references που δείχνουν σε αυτά. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ελευθερώνεται η μνήμη που έχει δεσμευτεί για τα αντικείμενα αυτής της κατηγορίας. Παράλληλα η αποδέσμευση της μνήμης και η διαγραφή των αντικειμένων πιθανόν συνεπάγεται ότι και άλλα αντικείμενα δεν διαθέτουν πια αναφορές προς αυτά κ.ο.κ. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι να αποδεσμευτεί όλη η δυναμικά δεσμευμένη μνήμη στην οποία το πρόγραμμα έχει χάσει κάθε δυνατότητα πρόσβασης
  
 Ο μηχανισμός **Garbage Collection** απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου, απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. Η ευθύνη της δεύσμευσης/αποδέσμευσης μνήμης δεν επαφίεται στον προγραμματιστή, πράγμα που κάνει λιγότερο επίπονο τον προγραμματισμό.  Ο μηχανισμός **Garbage Collection** απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου, απελευθερώνοντας τον προγραμματιστή από την ευθύνη αποδέσμευσης της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. Η ευθύνη της δεύσμευσης/αποδέσμευσης μνήμης δεν επαφίεται στον προγραμματιστή, πράγμα που κάνει λιγότερο επίπονο τον προγραμματισμό. 
java/objects.1645621086.txt.gz · Last modified: 2022/02/23 12:58 by gthanos