java:objects
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
| Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
| java:objects [2020/02/20 15:23] – [Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα] gthanos | java:objects [2022/02/23 15:25] (current) – [Garbage Collection] gthanos | ||
|---|---|---|---|
| Line 113: | Line 113: | ||
| Point origin1, origin2; | Point origin1, origin2; | ||
| Rectangle rect1, rect2; | Rectangle rect1, rect2; | ||
| - | // Create objects | + | |
| + | | ||
| origin1 = new Point(23, 94); | origin1 = new Point(23, 94); | ||
| origin2 = new Point(15, -33); | origin2 = new Point(15, -33); | ||
| Line 119: | Line 120: | ||
| rect2 = new Rectangle(50, | rect2 = new Rectangle(50, | ||
| | | ||
| - | // display rectOne' | + | // print origin of rect1 and rect2 |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| | | ||
| - | // set rectTwo' | + | // set rect2 origin |
| rect2.setOrigin(origin1); | rect2.setOrigin(origin1); | ||
| - | // display | + | // display |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| | | ||
| - | // move rectTwo | + | // move rect2 origin |
| rect2.moveOrigin(40, | rect2.moveOrigin(40, | ||
| - | System.out.println(" | ||
| | | ||
| - | // display rectOne' | + | // print origin of rect1 and rect2 |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| + | System.out.println(" | ||
| + | |||
| // assign originOne value to originTwo | // assign originOne value to originTwo | ||
| origin2 = origin1; | origin2 = origin1; | ||
| Line 141: | Line 142: | ||
| </ | </ | ||
| - | Αποθηκεύστε και τα τρία αρχεία | + | <WRAP todo 80% center round> |
| - | + | Δημιουργήστε ένα project | |
| - | < | + | </WRAP> |
| - | javac Point.java // μεταγλώττιση | + | |
| - | javac Rectange.java | + | |
| - | javac CreateObjectDemo.java | + | |
| - | </ | + | |
| - | + | ||
| - | Για να το τρέξετε γράφετε | + | |
| - | + | ||
| - | < | + | |
| - | java CreateObjectDemo | + | |
| - | </ | + | |
| - | + | ||
| - | Το παραπάνω πρόγραμμα τυπώνει τα εξής στην κονσόλα. | + | |
| - | + | ||
| - | < | + | |
| - | [rect1] | + | |
| - | [rect2] | + | |
| - | [rect2] | + | |
| - | [rect2] | + | |
| - | [rect1] | + | |
| - | </code> | + | |
| ==== Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα ===== | ==== Επεξήγηση του παραπάνω κώδικα ===== | ||
| Line 198: | Line 178: | ||
| <code java> | <code java> | ||
| - | // set rect2's position | + | // set rect2 origin |
| - | rect2.setOrigin(origin1); | + | rect2.setOrigin(origin1); |
| - | // display rect2's position | + | // display rect2 origin |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| - | + | ||
| - | // move rect2 and display its new position | + | // move rect2 origin |
| rect2.moveOrigin(40, | rect2.moveOrigin(40, | ||
| - | System.out.println(" | + | |
| - | + | // print origin of rect1 and rect2 | |
| - | // display rect1' | + | |
| - | System.out.println(" | + | System.out.println(" |
| </ | </ | ||
| Στις γραμμές αυτές συμβαίνουν τα εξής: | Στις γραμμές αυτές συμβαίνουν τα εξής: | ||
| - | - Το αντικείμενο '' | + | - Το αντικείμενο '' |
| - | - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το '' | + | - Στη συνέχεια, |
| - | - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το '' | + | - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το '' |
| + | - Εκτυπώνονται οι αλλαγές για το '' | ||
| + | |||
| + | Παρατηρούμε ότι οι συντεταγμένες του πεδίου **origin** άλλαξαν | ||
| - | Tα παρακάτω δύο σχήματα αποτυπώνουν α) την αλλαγή του πεδίου **origin** του '' | + | Τα παρακάτω δύο σχήματα αποτυπώνουν α) την αλλαγή του πεδίου **origin** του '' |
| Παρατηρείστε ότι πλέον μόνο η μεταβλητή '' | Παρατηρείστε ότι πλέον μόνο η μεταβλητή '' | ||
| Line 236: | Line 219: | ||
| Προκειμένου να δημιουργηθούν νέα αντικείμενα χρησιμοποιείται ο τελεστής **new**. O τελεστής **new** χρησιμοποιείται συνήθως με τον κατασκευαστή μίας κλάσης προκειμένου να κάνει τα εξής: | Προκειμένου να δημιουργηθούν νέα αντικείμενα χρησιμοποιείται ο τελεστής **new**. O τελεστής **new** χρησιμοποιείται συνήθως με τον κατασκευαστή μίας κλάσης προκειμένου να κάνει τα εξής: | ||
| - Δέσμευση της απαραίτητης μνήμης και δημιουργία του αντικειμένου. Η αρχικά ορισμένη μεταβλητή δείχνει πλέον στην περιοχή μνήμης που έχει δεσμευτεί. | - Δέσμευση της απαραίτητης μνήμης και δημιουργία του αντικειμένου. Η αρχικά ορισμένη μεταβλητή δείχνει πλέον στην περιοχή μνήμης που έχει δεσμευτεί. | ||
| - | - Αρχικοποίηση των εσωτερικών μεταβλητών (πεδίων) του αντικειμένου με κλήση του κατάλληλου κατασκευαστή της κλάσης. Εάν δεν έχει οριστεί κατασκευαστής τότε ο τελεστής **new** καλείται με χρήση του default κατασκευαστή (default constructor) που δεν έχει ορίσματα | + | - Αρχικοποίηση των εσωτερικών μεταβλητών (πεδίων) του αντικειμένου με κλήση του κατάλληλου κατασκευαστή της κλάσης. Εάν δεν έχει οριστεί κατασκευαστής τότε ο τελεστής **new** καλείται με χρήση του default κατασκευαστή (//default constructor//) που δεν έχει ορίσματα. |
| + | |||
| + | <code java> MyObject obj = new MyObject();</ | ||
| <WRAP tip 80% center round> | <WRAP tip 80% center round> | ||
| Line 244: | Line 229: | ||
| </ | </ | ||
| - | ===== Πολλαπλοί κατασκευαστές σε μία κλάση ===== | + | ===== Διαφορετικοί κατασκευαστές σε μία κλάση ===== |
| - | Μία κλάση μπορεί να έχει πολλούς διαφορετικούς κατασκευαστές. Κάθε κατασκευαστής ορίζει | + | Μία κλάση μπορεί να έχει περισσότερους από ένα |
| <code java> | <code java> | ||
| public class CreateRectangleObjects { | public class CreateRectangleObjects { | ||
| public static void main(String []args) { | public static void main(String []args) { | ||
| - | Point originOne | + | Point origin1 |
| - | | + | |
| - | | + | |
| } | } | ||
| } | } | ||
| Line 259: | Line 244: | ||
| - | ===== Χρήση | + | ===== Χρήση |
| Όταν φτιάξετε ένα αντικείμενο είναι σίγουρο ότι θα θέλετε να το χρησιμοποιήσετε προκειμένου να κάνετε μία εργασία όπως να γράψετε κάτι στα δεδομένα του, να διαβάσετε από αυτά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις μεθόδους του. | Όταν φτιάξετε ένα αντικείμενο είναι σίγουρο ότι θα θέλετε να το χρησιμοποιήσετε προκειμένου να κάνετε μία εργασία όπως να γράψετε κάτι στα δεδομένα του, να διαβάσετε από αυτά ή να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις μεθόδους του. | ||
| Line 273: | Line 258: | ||
| </ | </ | ||
| + | /* | ||
| <WRAP important 80% center round> | <WRAP important 80% center round> | ||
| Απαραίτητη προϋπόθεση για να δουλέψει ο παραπάνω κώδικας είναι τα πεδία width και height να είναι προσβάσιμα, | Απαραίτητη προϋπόθεση για να δουλέψει ο παραπάνω κώδικας είναι τα πεδία width και height να είναι προσβάσιμα, | ||
| Line 280: | Line 266: | ||
| Όπως προείπαμε μία καλή προγραμματιστική πρακτική είναι η απόκρυψη των πεδίων κάθε κλάσης και η δήλωση συναρτήσεων για την πρόσβαση στα δεδομένα της. Σε αυτή την περίπτωση η απευθείας πρόσβαση στα πεδία των αντικειμένων είναι μη επιτρεπτή (ο compiler δεν μεταγλωττίζει το πρόγραμμα). Η πρόσβαση σε μεταβλητές που έχουν τον προσδιοριστή **private** μπορεί να γίνει μόνο μέσω βοηθητικών συναρτήσεων (set/get) που έχουν τον προσδιοριστή **public**. | Όπως προείπαμε μία καλή προγραμματιστική πρακτική είναι η απόκρυψη των πεδίων κάθε κλάσης και η δήλωση συναρτήσεων για την πρόσβαση στα δεδομένα της. Σε αυτή την περίπτωση η απευθείας πρόσβαση στα πεδία των αντικειμένων είναι μη επιτρεπτή (ο compiler δεν μεταγλωττίζει το πρόγραμμα). Η πρόσβαση σε μεταβλητές που έχουν τον προσδιοριστή **private** μπορεί να γίνει μόνο μέσω βοηθητικών συναρτήσεων (set/get) που έχουν τον προσδιοριστή **public**. | ||
| </ | </ | ||
| + | */ | ||
| ==== Χρήση των μεθόδων ενός αντικειμένου ==== | ==== Χρήση των μεθόδων ενός αντικειμένου ==== | ||
| Line 289: | Line 275: | ||
| | | ||
| </ | </ | ||
| + | /* | ||
| <WRAP important 80% center round> | <WRAP important 80% center round> | ||
| Ισχύουν και για τις μεθόδους όσα αναφέρονται για τους προσδιοριστές τύπου **public**, **private** των πεδίων. | Ισχύουν και για τις μεθόδους όσα αναφέρονται για τους προσδιοριστές τύπου **public**, **private** των πεδίων. | ||
| </ | </ | ||
| + | */ | ||
| ===== Garbage Collection ===== | ===== Garbage Collection ===== | ||
| Οι γλώσσες προγραμματισμού που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (βλέπε **C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευσης μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, | Οι γλώσσες προγραμματισμού που μέχρι τώρα έχετε γνωρίσει (βλέπε **C**) αναθέτουν την ευθύνη δέσμευσης μνήμης στον προγραμματιστή μέσω των συναρτήσεων **malloc()** και **free()**. Σε αντιδιαστολή, | ||
| - | Πώς όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον αναφορές/ | + | Πώς όμως αποδεσμεύεται η μνήμη που δεσμεύτηκε προηγούμενα από το πρόγραμμα μας, αλλά δεν την χρειαζόμαστε πλέον; Περιοδικά το **JVM** κοιτάει εάν υπάρχει δεσμευμένη μνήμη για αντικείμενα στα οποία δεν υφίστανται πλέον αναφορές/ |
| Ο μηχανισμός **Garbage Collection** απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου, | Ο μηχανισμός **Garbage Collection** απαντάται σε αρκετές γλώσσες υψηλού επιπέδου, | ||
java/objects.1582212216.txt.gz · Last modified: 2020/02/20 15:23 by gthanos
