User Tools

Site Tools


java:byte_streams

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
java:byte_streams [2017/02/07 12:02] – [Πάντα να κλείνετε τα Streams] gthanosjava:byte_streams [2020/03/09 07:27] (current) – [Buffered Streams] gthanos
Line 1: Line 1:
-====== Ροές Δεδομένων ======+====== Ροές Δυαδικών Δεδομένων ======
  
-Τα προγράμματα χρησιμοποιούν **byte streams** για να εκτελέσουν είσοδο και έξοδο bytes των 8-bit. Όλες οι κατηγορίες byte stream είναι απόγονοι των **InputStream** και **OutputStream**.+Όλες οι κλάσεις που θα δούμε στη συνέχεια αυτής της ενότητας χρησιμοποιούν εσωτερικά **byte streams** για να εκτελέσουν είσοδο και έξοδο δεδομένων από αρχεία ή άλλες πηγές. Οι κλάσεις τύπου byte-stream είναι απόγονοι των κλάσεων **InputStream** και **OutputStream**.
  
-Για να δείξουμε πώς δουλεύουν τα byte streams, θα ξεκινήσουμε από τις κλάσεις **[[http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/io/FileInputStream.html|FileInputStream]]** και **[[http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/io/FileOutputStream.html|FileOutputStream]]** που είναι οι βασικότερες. Άλλες κλάσεις χτίζουν πάνω σε αυτές προκειμένου να προσφέρουν επιπλέον λειτουργικότητα.+Για να δείξουμε πώς δουλεύουν τα byte streams, θα ξεκινήσουμε από τις κλάσεις **[[http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/io/FileInputStream.html|FileInputStream]]** και **[[http://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/io/FileOutputStream.html|FileOutputStream]]** που είναι οι κλάσεις για είσοδο και έξοδο από αρχεία. 
  
 ==== Χρησιμοποιώντας Byte Streams ==== ==== Χρησιμοποιώντας Byte Streams ====
  
-Θα εξερευνήσουμε τις κλάσεις FileInputStream και FileOutputStream με χρήση του παρακάτω παραδείγματος //CopyBytes//, το οποίο λαμβάνει προς αντιγραφή ένα αρχείο από την γραμμή εντολών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα αρχείο κειμένου (π.χ. [[xanadu.txt]]) ή οποιαδήποτε [[http://bellard.org/bpg/lena30.jpg|εικόνα]].+Θα εξερευνήσουμε τις κλάσεις FileInputStream και FileOutputStream με χρήση του παρακάτω παραδείγματος //CopyBytes//, το οποίο λαμβάνει προς αντιγραφή ένα αρχείο από την γραμμή εντολών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα αρχείο κειμένου (π.χ. [[xanadu.txt]]), μία εικόνα ή οποιοδήποτε άλλο αρχείο για να το εκτελέσετε. Το παράδειγμα χρησιμοποιεί την εικόνα [[http://optipng.sourceforge.net/pngtech/img/lena.png|lena.png]].
  
 <code java CopyBytes.java>  <code java CopyBytes.java> 
Line 15: Line 15:
   public static void main(String[] args) throws IOException {   public static void main(String[] args) throws IOException {
  
-    FileInputStream in null; +    String filename "lena.png";
-    FileOutputStream out = null;+
  
-    try +    try (FileInputStream in = new FileInputStream(filename); 
-      String filename+      FileOutputStream out new FileOutputStream("__"+filename)) {
-      if(args.length > 0) +
-        filename = args[0]+
-      else +
-        filename = "xanadu.txt";+
              
-      in = new FileInputStream(filename); 
-      out = new FileOutputStream("__"+filename); 
       int c;       int c;
  
Line 32: Line 25:
         out.write(c);         out.write(c);
       }       }
-    } finally { +    } 
-      if (in != null) { +
-        in.close(); +
-      } +
-      if (out != null) { +
-        out.close(); +
-      } +
-    }+
   }   }
 } }
 </code>  </code> 
  
-Η μέθοδος main της κλάσης //CopyBytes// περνάει τον περισσότερο χρόνο επεξεργασίας μέσα σε ένα βρόχο που διαβάζει από το ρεύμα εισόδου και γράφει στο ρεύμα εξόδου ένα byte σε κάθε ανακύκλωση, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.+Η μέθοδος main της κλάσης //CopyBytes// περνάει τον περισσότερο χρόνο επεξεργασίας μέσα σε ένα βρόχο που διαβάζει από το ρεύμα εισόδου και γράφει στο ρεύμα εξόδου ένα byte σε κάθε επανάληψη.
  
-{{ :java:bytestream.gif |}} 
  
-<WRAP tip 80% center round>+===== Διαβάζοντας και γράφοντας περισσότερα από ένα bytes =====
  
-Το κλείσιμο των streams που ανοίγουν είναι εξαιρετικά σημαντικό. Η κλάση //CopyBytes// χρησιμοποιεί ένα //τελικό// block για να εγγυηθεί ότι και τα δύο stream θα κλείσουν ακόμα και αν παρουσιαστεί κάποιο σφάλμα. Η πρακτική αυτή βοηθά στην αποφυγή διαρροής πόρων.+Το παράδειγμα που είδαμε προηγουμένως το πρόγραμμα διαβάζει και γράφει ένα byte κάθε φορά. Παρακάτω θα δούμε το ίδιο πρόγραμμα, μόνο που αυτή τη φορά διαβάζουμε και γράφουμε περισσότερα του ενός bytes σε κάθε εντολή read και write.
  
-Ένα πιθανό σφάλμα είναι ότι το //CopyBytes// δεν μπόρεσε να ανοίξει το ένα ή και τα δύο αρχείαΣε αυτή την περίπτωση θα παραχθεί ένα //I/O Exception//Όταν συμβαίνει αυτό, η stream μεταβλητή θα έχει την τιμή **null**. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κλάση //CopyBytes// φροντίζει ώστε κάθε stream μεταβλητή να περιέχει μια αναφορά αντικειμένου πριν από την κλήση του //close//+<code java CopyBytes.java> 
-</WRAP>+import java.io.*;
  
-==== Σε ποιες περιπτώσεις να μην χρησιμοποιείτε τα Byte Streams ====+public class CopyBytes { 
 +  public static void main(String[] args) throws IOException {
  
-Είδαμε ότι το παραπάνω πρόγραμμα δουλεύει τόσο με αρχεία κειμένου όσο και με δυαδικά αρχεία. Στις περιπτώσεις που θέλετε να γράψετε δυαδικά αρχείατα byte streams δουλεύουν εξαιρετικά. Εάν πάλι θέλετε να διαβάσετε και να γράψετε αρχεία κειμένου αφού προηγουμένως επεξεργαστείτε την πληροφορία κειμένου που διαβάσατε τότε τα [[java:character_streams|streams χαρακτήρων]] (θα δούμε στη συνέχειαείναι πιο ενδεδειγμένα.+    String filename = "lena.png"; 
 + 
 +    try (FileInputStream in = new FileInputStream(filename); 
 +      FileOutputStream out = new FileOutputStream("__"+filename)) { 
 +       
 +      byte []array = new byte[512]; 
 +      int length; 
 + 
 +      while ((length = in.read(array)) != -1) { 
 +        System.out.println(length); 
 +        out.write(array, 0, length); 
 +      } 
 +    }  
 +  } 
 +
 +</code> 
 + 
 +===== Buffered Streams ===== 
 + 
 +Στα παραπάνω streams, υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε επιπλέον buffered streams, δηλαδή streams που κάνουν εσωτερικά buffering ώστε να βελτιστοποιήσουν την διαδικασία ανάγνωσης εγγραφής. Οι κλάσεις αυτές είναι οι [[https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/io/BufferedInputStream.html|BufferedInputStream]] και [[https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/io/BufferedOutputStream.html|BufferedOutputStream]]. Το μέγεθος του χρησιμοποιούμενου buffer είναι παραμετροποιήσιμο στον κατασκευαστή των παραπάνω κλάσεων. Προτείνεται να μην επιλέγετε εσείς το μέγεθος του buffer (εκτός αν ξέρετε τι κάνετε...).  
 + 
 +Παρακάτω δίνεται το προηγούμενο παράδειγμα χρησιμοποιώντας τις κλάσεις [[https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/io/BufferedInputStream.html|BufferedInputStream]] και [[https://docs.oracle.com/javase/8/docs/api/java/io/BufferedOutputStream.html|BufferedOutputStream]]. 
 + 
 +<code java CopyBufferedBytes.java> 
 +import java.io.*; 
 + 
 +public class CopyBufferedBytes { 
 +  public static void main(String[] args) throws IOException { 
 + 
 +    String filename = "lena.png"; 
 + 
 +    try (BufferedInputStream in = new BufferedInputStream(new FileInputStream(filename)); 
 +      BufferedOutputStream out = new BufferedOutputStream(new FileOutputStream("__"+filename)) ) { 
 +       
 +      byte []array = new byte[512]; 
 +      int length; 
 + 
 +      while ((length = in.read(array)) != -1) { 
 +        System.out.println(length); 
 +        out.write(array, 0, length); 
 +      } 
 +    }  
 +  } 
 +
 +</code> 
 + 
 +<WRAP tip 80% center round> 
 +O ρόλος του buffer είναι πάντα η βελτιστοποίηση της απόδοσης κατά την ανάγνωση ή εγγραφή. Για παράδειγμα, διαβάζοντας από το δίσκο είναι γνωστό ότι ο δίσκος διαβάζει σε τμήματα των 2Κ ή 4Κ κατ' ελάχιστο. Εάν εσείς διαβάζετε λιγότερα δεδομένα κάθε φορά (π.χ. 512 bytes που είναι το προηγούμενο παράδειγμα) και δεν χρησιμοποιήσετε ένα buffered stream, για να διαβάσετε το σύνολο μιας σελίδας του δίσκου θα χρειαστείτε κατελάχιστο 8 προσπελάσεις (8*512 = 4Κ). Αντ' αυτού, χρησιμοποιώντας ένα buffered stream επιτυγχάνετε η κάθε σελίδα του δίσκου να προσπελαστεί μόνο μία φορά και η συνολική πληροφορία της σελίδας να αποθηκευτεί στο ενδιάμεσο buffer. 
 +</WRAP>
  
-|Προηγούμενο: [[:java:file_io_intro | Είσοδος και έξοδος αρχείων ]] | [[:toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο: [[:java:character_streams Ροές Χαρακτήρων]] |+|Προηγούμενο: [[:java:file_io_intro | Είσοδος και έξοδος αρχείων ]] | [[:toc | Περιεχόμενα ]] | Επόμενο: [[:java:byte_streams_to_data Μετασχηματισμός των ροών δεδομένων σε τύπους δεδομένων]] |
  
java/byte_streams.1486468943.txt.gz · Last modified: 2017/02/07 12:02 (external edit)