cpp:object_lifecycle
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
cpp:object_lifecycle [2020/04/14 14:00] – gthanos | cpp:object_lifecycle [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία | + | ====== Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία αντικειμένων |
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της κλάσης // | + | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της κλάσης // |
<code cpp Rectangle.hpp> | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
Line 83: | Line 83: | ||
</ | </ | ||
- | ===== 1η Περίπτωση - Δημιουργία αντικειμένων στο Stack ===== | + | ===== 1η περίπτωση - Δημιουργία αντικειμένων στο Stack ===== |
Τα αντικείμενα στο τρέχον παράδειγμα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα στο τρέχον παράδειγμα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
Line 112: | Line 112: | ||
{{ : | {{ : | ||
- | ===== 2η Περίπτωση - Δημιουργία αντικειμένων στο Heap ===== | + | ===== 2η περίπτωση - Δημιουργία αντικειμένων στο Heap ===== |
Υπάρχουν περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει α) να ορίσουμε ένα δείκτη του τύπου του αντικείμενου που θέλουμε να δημιουργήσουμε και β) να δεσμεύσουμε την απαραίτητη μνήμη και να αρχικοποιήσουμε το αντικείμενο μέσω του τελεστή //new//. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα δείκτη σε αντικείμενο της κλάσης // | Υπάρχουν περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει α) να ορίσουμε ένα δείκτη του τύπου του αντικείμενου που θέλουμε να δημιουργήσουμε και β) να δεσμεύσουμε την απαραίτητη μνήμη και να αρχικοποιήσουμε το αντικείμενο μέσω του τελεστή //new//. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα δείκτη σε αντικείμενο της κλάσης // | ||
Line 134: | Line 134: | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | |||
- | Όταν δεν χρειαζόμαστε πλέον το αντικείμενο που δεσμεύτηκε δυναμικά στο //heap// θα πρέπει να το καταστρέψουμε ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη με τη βοήθεια του τελεστή //delete//. Κατά την | ||
Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. Στο διάγραμμα δεν αποτυπώνεται η δέσμευση μνήμης για τα πεδία //width// και //height// του κάθε αντικειμένου τύπου // | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. Στο διάγραμμα δεν αποτυπώνεται η δέσμευση μνήμης για τα πεδία //width// και //height// του κάθε αντικειμένου τύπου // | ||
Line 141: | Line 139: | ||
{{ : | {{ : | ||
- | ===== Ένα πιο σύνθετο | + | Όταν δεν χρειαζόμαστε |
+ | |||
+ | ===== 3η περίπτωση - δυναμικά | ||
Παρακάτω δίνεται η κλάση // | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | ||
Line 147: | Line 147: | ||
- ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | | + | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. |
- | | + | |
- | + | <code cpp RectangleUsage-1.cpp> | |
- | <code cpp RectangleUsage1.cpp> | + | |
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
Line 190: | Line 188: | ||
</ | </ | ||
- | Μεταγλωττίστε και εκτελέστε τον παραπάνω κώδικα. | + | Μεταγλωττίστε και εκτελέστε τον παραπάνω κώδικα. |
< | < | ||
Calling 0 args constructor | Calling 0 args constructor | ||
Line 216: | Line 214: | ||
</ | </ | ||
- | ===== Ένα ακόμη πιο | + | Παρατηρήστε ότι στον πίνακα //r3// πρώτα καταστρέφεται το αντικείμενο //r3[1]// και |
- | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | + | ===== 4η περίπτωση - δυναμικά δεσμευμένοι διδιάστατοι πίνακες από αντικείμενα ===== |
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage-2.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | /* Δημιουργώ ένα δυναμικά δεσμευμένο | ||
+ | * διδιάστατο πίνακα από αντικείμενα | ||
+ | * τύπου Rectangle. | ||
+ | */ | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | |||
+ | Rectangle **r4; | ||
+ | cout << "--- init r4 ---" << endl; | ||
+ | r4 = new Rectangle*[2]; | ||
+ | cout << "--- init r4[0] ---" << endl; | ||
+ | r4[0] = new Rectangle[2] {{5,6}, {7,8}}; | ||
+ | cout << "--- init r4[1] ---" << endl; | ||
+ | r4[1] = new Rectangle[3] {{9}, {10}, {11,10}}; | ||
+ | |||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | |||
+ | delete[] r4[0]; | ||
+ | delete[] r4[1]; | ||
+ | delete[] r4; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
cpp/object_lifecycle.1586872829.txt.gz · Last modified: 2020/04/14 13:00 (external edit)