cpp:functions
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
cpp:functions [2017/04/11 09:31] – [Template συναρτήσεων] gthanos | cpp:functions [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Συναρτήσεις | + | ====== Συναρτήσεις ====== |
Στη C++ οι μέθοδοι συνηθίζεται να καλούνται συναρτήσεις. Η συγκεκριμένη ονοματολογία προέρχεται ως κληρονομιά από την γλώσσα C. Η βασική διαφορά σε σχέση με την Java είναι ότι μπορείτε να ορίσετε συναρτήσεις οι οποίες δεν ανήκουν σε κλάσεις, | Στη C++ οι μέθοδοι συνηθίζεται να καλούνται συναρτήσεις. Η συγκεκριμένη ονοματολογία προέρχεται ως κληρονομιά από την γλώσσα C. Η βασική διαφορά σε σχέση με την Java είναι ότι μπορείτε να ορίσετε συναρτήσεις οι οποίες δεν ανήκουν σε κλάσεις, | ||
Line 15: | Line 15: | ||
</ | </ | ||
- | ====== | + | ===== Ορίσματα και επιστρεφόμενη τιμή της συνάρτησης main ===== |
+ | |||
+ | Γνωρίζετε από τη C ότι η συνάρτηση //main// από την οποία εκκινεί το πρόγραμμα ορίζεται ως εξής: | ||
+ | <code c++> | ||
+ | int main(int argc, char *argv[]); | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Σε ένα πρόγραμμα C++ η main μπορεί να δηλωθεί χωρίς να λαμβάνει κανένα όρισμα, | ||
+ | <code c++> | ||
+ | int main(); | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Επίσης, | ||
+ | ===== Προκαθορισμένες τιμές παραμέτρων (default values) ===== | ||
+ | |||
+ | Κατά τον ορισμό μίας συνάρτησης | ||
+ | |||
+ | <code c++ power_of.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | int powerOf(int base, int e=2) { | ||
+ | if(e==0) | ||
+ | return 1; | ||
+ | int result = base; | ||
+ | for(int i=1; i<e; i++) { | ||
+ | result *= base; | ||
+ | } | ||
+ | return result; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int a = 2, b; | ||
+ | b = powerOf(a); | ||
+ | cout << "a: " << a <<", | ||
+ | b = powerOf(a, 3); | ||
+ | cout << "a: " << a <<", | ||
+ | b = powerOf(a, 5); | ||
+ | cout << "a: " << a <<", | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Inline συναρτήσεις ===== | ||
+ | |||
+ | Κάθε φορά που καλείται μια συνάρτηση συνεπάγεται μία μικρή καθυστέρηση προκειμένου να αποθηκευτούν οι παράμετροι κλήσης της συνάρτησης στη στοίβα και να αποθηκευθεί η επιστρεφόμενη τιμή σε μία μεταβλητή. Για μικρές σε έκταση συναρτήσεις που καλούνται συχνά το συγκεκριμένο κόστος μπορεί να μην είναι αμελητέο σε σχέση με τον συνολικό χρόνο εκτέλεσης τους. | ||
+ | |||
+ | Μπορείτε να αποφύγετε την κλήση μίας συνάρτησης δηλώνοντας τη ως //inline//. Σε αυτή την περίπτωση δεν γίνεται καμία κλήση συνάρτησης, | ||
+ | |||
+ | <code c++ inline.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | inline int add(int a, int b) { return a+b;} | ||
+ | int main() { | ||
+ | int sum = 0; | ||
+ | for(int i=1; i<=100; i++) { | ||
+ | sum = add(sum, | ||
+ | cout << i << " | ||
+ | } | ||
+ | cout << "sum: " << sum << endl; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP tip 80% center round> | ||
+ | Ο παραπάνω κώδικας δηλώνει τη σύσταση του προγραμματιστή προς τον μεταγλωττιστή ο κώδικας της συνάρτησης //add// να ενσωματωθεί στον κώδικα που την καλεί. Σημειώστε ότι ο μεταγλωττιστής μπορεί να επιλέξει να ενσωματώσει μία συνάρτηση στον κώδικα που την καλεί ακόμη και εάν δεν έχει δηλωθεί //inline//. Αντίστοιχα, | ||
+ | </ | ||
===== Κλήση με τιμή και κλήση με αναφορά ===== | ===== Κλήση με τιμή και κλήση με αναφορά ===== | ||
- | Κατά την κλήση μίας συνάρτησης οι παράμετροι της συνάρτησης αντιγράφονται στο stack πριν από την εκτέλεσης της. Μετά την ολοκλήρωση εκτέλεσης οι παράμετροι διαγράφονται από το stack και οποιαδηποτε αλλαγές έγιναν στις παραμέτρους κατά τη κλήσης της συνάρτησης είναι αδύνατο να διατηρηθούν μετά την κλήση της | + | Κατά την κλήση μίας συνάρτησης οι παράμετροι της συνάρτησης αντιγράφονται στο |
- | Εάν θέλουμε οι αλλαγές στα ορίσματα της συνάρτησης να διατηρηθούν και μετά την κλήση της θα πρέπει να περάσουμε τις διευθύνσεις των εμπλεκόμενων μεταβλητών και όχι τις μεταβλητές αυτές καθ' | + | Εάν θέλουμε οι αλλαγές στα ορίσματα της συνάρτησης να διατηρηθούν και μετά την κλήση της θα πρέπει να περάσουμε τις διευθύνσεις των εμπλεκόμενων μεταβλητών και όχι τις μεταβλητές αυτές καθ' |
<code c++ powerOf2.cpp> | <code c++ powerOf2.cpp> | ||
Line 63: | Line 127: | ||
Παρατηρήστε ότι μετά την έξοδο από τις μεθόδους // | Παρατηρήστε ότι μετά την έξοδο από τις μεθόδους // | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round tip 80%> | ||
+ | Κατά την κλήση μίας συνάρτησης, | ||
+ | |||
+ | Για τους βασικούς τύπους δεδομένων η κλήση με αναφορά σε σχέση με την κλήση με τιμή δεν βελτιώνει την ταχύτητα εκτέλεσης του προγράμματος. | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Αναφορές ως επιστρεφόμενες τιμές συναρτήσεων ===== | ||
+ | |||
+ | [[cpp: | ||
===== Υπερφόρτωση συναρτήσεων ===== | ===== Υπερφόρτωση συναρτήσεων ===== | ||
- | Η C++ (όπως και η Java) επιτρέπει δύο συναρτήσεις να έχουν το ίδιο όνομα αλλά διαφορετικό αριθμό ή τύπο παραμέτρων. Αυτό συμβαίνει διότι η συνάρτηση δεν ορίζεται μόνο από το όνομα της, αλλά από το όνομα της σε συνδυασμό με τις τυπικές παραμέτρους που λαμβάνει. Δείτε το προηγούμενο παράδειγμα προσαρμοσμένο, | + | Η C++ (όπως και η Java) επιτρέπει δύο συναρτήσεις να έχουν το ίδιο όνομα αλλά διαφορετικό αριθμό ή τύπο παραμέτρων. Αυτό συμβαίνει διότι η συνάρτηση δεν ορίζεται μόνο από το όνομα της, αλλά από το όνομα της σε συνδυασμό με τις τυπικές παραμέτρους που λαμβάνει. Δείτε το προηγούμενο παράδειγμα προσαρμοσμένο, |
<code c++ powerOf2.cpp> | <code c++ powerOf2.cpp> | ||
Line 97: | Line 171: | ||
e = powerOf2(& | e = powerOf2(& | ||
cout << "d: " << d <<", | cout << "d: " << d <<", | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Παρατηρήστε ότι οι συνάρτηση // | ||
- | |||
- | <WRAP center round info 80%> | ||
- | Όταν θέλουμε να περάσουμε σε μία συνάρτηση μεγάλα αντικείμενα που περιέχουν πολύ πληροφορία είναι προτιμότερο να τα περάσουμε με αναφορά ακόμη και εάν δεν επιθυμούμε οι πιθανές αλλαγές στις τυπικές παραμέτρους να είναι ορατές μετά την κλήση της συνάρτησης. Ο λόγος είναι ότι η κλήση με αναφορά έχει σταθερό κόστος αντιγραφής ισοδύναμο με το μήκος μίας διεύθυνσης μνήμης, | ||
- | |||
- | Για βασικούς τύπους δεδομένων η κλήση με αναφορά δεν έχει καμία επίπτωση στην ταχύτητα εκτέλεσης του προγράμματος. | ||
- | </ | ||
- | |||
- | ===== Προκαθορισμένες τιμές παραμέτρων (default values) ===== | ||
- | |||
- | Κατά τον ορισμό μίας συνάρτησης είναι δυνατόν να ορίσετε προκαθορισμένες τιμές για συγκεκριμένες παραμέτρους. Με αυτό τον τρόπο η ίδια μέθοδος μπορεί να κληθεί με λιγότερα ορίσματα, | ||
- | |||
- | <code c++ powerOf.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | |||
- | int powerOf(int base, int e=2) { | ||
- | if(e==0) | ||
- | return 1; | ||
- | for(int i=1; i<e; i++) { | ||
- | base = base * base; | ||
- | } | ||
- | return base; | ||
- | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int a = 5, b; | ||
- | b = powerOf(a); | ||
- | cout << "a: " << a <<", | ||
- | b = powerOf(a, | ||
- | cout << "a: " << a <<", | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
Line 142: | Line 182: | ||
</ | </ | ||
- | Παρατηρούμε ότι οι παραπάνω συναρτήσεις έχουν το ίδιο | + | Παρατηρούμε ότι οι παραπάνω συναρτήσεις έχουν τον ίδιο αριθμό |
<code c++> | <code c++> | ||
Line 151: | Line 191: | ||
</ | </ | ||
- | η δεσμευμένη | + | η δεσμευμένη έκφραση '' |
<code c++> | <code c++> | ||
Line 157: | Line 197: | ||
</ | </ | ||
- | Δείτε το παραπάνω παράδειγμα που περιέχει επιμέρους κλήσεις για την // | + | Δείτε το παραπάνω παράδειγμα που περιέχει επιμέρους κλήσεις για τη μέθοδο sum. |
- | <code sumUsage.cpp> | + | < |
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; |
cpp/functions.1491903075.txt.gz · Last modified: 2017/04/11 08:31 (external edit)