cpp:constructors_destructors
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revision | ||
cpp:constructors_destructors [2020/04/08 08:04] – gthanos | cpp:constructors_destructors [Unknown date] (current) – external edit (Unknown date) 127.0.0.1 | ||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
====== Κατασκευαστές και καταστροφείς της κλάσης ====== | ====== Κατασκευαστές και καταστροφείς της κλάσης ====== | ||
- | Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης // | + | Στο προηγούμενο παράδειγμα της κλάσης // |
<code cpp Rectangle.hpp> | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
Line 38: | Line 38: | ||
</ | </ | ||
- | <WRAP center round tip 80%> | + | <WRAP center round info 80%> |
Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, | Σε αναλογία με τις μεθόδους ο κατασκευαστής μπορεί να οριστεί εντός της κλάσης, | ||
<code c++ Rectangle.cpp> | <code c++ Rectangle.cpp> | ||
Line 56: | Line 56: | ||
Εάν δεν οριστεί κανένας κατασκευαστής σε μία κλάση τότε για την κλάση ορίζεται από τον μεταγλωττιστή ο //default// κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής αυτός δεν έχει ορίσματα. Τα πεδία της κλάσης αρχικοποιούνται ως εξής: | Εάν δεν οριστεί κανένας κατασκευαστής σε μία κλάση τότε για την κλάση ορίζεται από τον μεταγλωττιστή ο //default// κατασκευαστής. Ο κατασκευαστής αυτός δεν έχει ορίσματα. Τα πεδία της κλάσης αρχικοποιούνται ως εξής: | ||
- για πεδία που έχουν βασικού τύπους (int, double, char κλπ) οι τιμές είναι τυχαίες. | - για πεδία που έχουν βασικού τύπους (int, double, char κλπ) οι τιμές είναι τυχαίες. | ||
- | - για πεδία | + | - για πεδία |
- | Εάν έχετε δηλώσει τουλάχιστον ένα κατασκευαστή που δεν είναι ο //default// κατασκευαστής χωρίς παραμέτρους τότε ο μεταγλωττιστής | + | Εάν έχετε δηλώσει τουλάχιστον ένα κατασκευαστή που δεν είναι ο //default// κατασκευαστής χωρίς παραμέτρους τότε ο // |
===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών ===== | ===== Υπερφόρτωση κατασκευαστών ===== | ||
Line 133: | Line 133: | ||
</ | </ | ||
- | Ο παραπάνω τρόπος αρχικοποίησης μπορεί να επεκταθεί και να χρησιμοποιηθεί για την κλήση κατασκευαστών των πεδίων της κλάσης, | + | Τελικά η κλάση Rectangle |
- | <code cpp Cuboid.cpp> | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
- | #include " | + | class Rectangle { |
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth() const; | ||
+ | int getHeight() const; | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | srand(time(NULL)); | ||
+ | width = rand() % 10 + 1; height = rand() % 10 + 1; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Κλήση ενός κατασκευαστή μέσα από άλλο κατασκευαστή ===== | ||
+ | |||
+ | Συχνά μπορεί να θέλουμε να καλέσουμε μέσα από ένα κατασκευαστή έναν άλλο κατασκευαστή. Μπορείτε να το κάνετε αυτό χρησιμοποιώντας ως οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Στο προηγούμενο παράδειγμα, | ||
+ | |||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle(s, | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | O ίδιος κώδικας με χρήση // | ||
+ | |||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== Αρχικοποίηση αντικειμένων που περιέχουν πεδία που περιγράφονται από κλάσεις ===== | ||
+ | |||
+ | Στην προηγούμενη ενότητα είδαμε την κλάση Cuboid που περιγράφει την κλάση του κυβοειδούς και περιέχει ένα πεδίο τύπου Rectangle. Εδώ θα δούμε πως μπορούμε να ορίσουμε ένα ή περισσότερους κατασκευαστές για τη συγκεκριμένη κλάση. | ||
+ | |||
+ | <code cpp Cuboid.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | #include " | ||
class Cuboid { | class Cuboid { | ||
Line 146: | Line 203: | ||
Rectangle rect; | Rectangle rect; | ||
public: | public: | ||
- | Cuboid(Rectangle r, int l); | ||
Cuboid(int w, int h, int l); | Cuboid(int w, int h, int l); | ||
- | void setRectangle(Rectangle r) {rect = r;} | + | |
- | Rectangle getRectangle() | + | |
- | void setLength(int l) { length = l; } | + | |
- | int getLength() const { return length; } | + | Rectangle getRectangle() |
+ | void setLength(int l); | ||
+ | int getLength() const; | ||
int volume(); | int volume(); | ||
}; | }; | ||
+ | </ | ||
- | Cuboid:: | + | <code cpp Cuboid.cpp> |
- | Cuboid:: | + | #include "Cuboid.hpp" |
- | int Cuboid::volume() { | + | Cuboid::Cuboid(int w, int h, int l) { |
- | | + | rect.setWidth(w); |
+ | | ||
+ | length = l; | ||
} | } | ||
- | </ | ||
- | <code cpp CuboidUsage.cpp> | + | Cuboid:: |
- | #include "Cuboid.cpp" | + | rect = r; |
+ | | ||
+ | } | ||
- | int main () { | + | void Cuboid:: |
- | Rectangle | + | Rectangle |
- | Cuboid | + | void Cuboid::setLength(int l) { length = l; } |
- | cout << " | + | int Cuboid::getLength() const { return length; } |
- | Cuboid | + | |
- | cout << " | + | int Cuboid:: |
- | return | + | return |
} | } | ||
</ | </ | ||
- | Παρατηρήστε | + | Οι παραπάνω δύο κατασκευαστές με χρήση member |
< | < | ||
Cuboid:: | Cuboid:: | ||
Line 183: | Line 246: | ||
Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης // | Στην 1η περίπτωση γίνεται ανάθεση του αντικειμένου //r// στο πεδίο //rect//. Στην 2η περίπτωση καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης // | ||
+ | |||
+ | Η ανάθεση '' | ||
===== Καταστροφέας της κλάσης ===== | ===== Καταστροφέας της κλάσης ===== |
cpp/constructors_destructors.1586333070.txt.gz · Last modified: 2020/04/08 07:04 (external edit)