Πληροφορίες Μαθήματος

  1. Περιγραφή

  2. Ο στόχος του ΗΥ439 είναι η εμβάθυνση και η εξοικείωση με Αλγορίθμους Ηλεκτρονικού Σχεδιαστικού Αυτοματισμού (EDA - Electronic Design Automation) αιχμής Φυσικής Σχεδίασης για την αυτοποιημένη σχεδίαση και επαλήθευση ψηφιακών ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (CAD - Computer Aided Design).

    Το μάθημα εστιάζει σε (1) Αλγορίθμους Συστοίχισης (Clustering), (2) Αλγόριθμοι Τεμαχισμού (Partitioning), (3) Αλγόριθμοι Χωροθέτησης Μονάδων και Μνημών, (4) Αλγόριθμοι Τοποθέτησης Πυλών, (5) Αλγόριθμοι Διασύνδεσης, δηλαδή στα στάδια υλοποίησης μετά απο Λογική Σύνθεση, και παρουσιάζει επακριβείς και ευριστικούς συνδυαστικούς και αναλυτικούς αλγορίθμους πανομοιότυπους με αυτούς που υλοποιούνται σε βιομηχανικά εργαλεία Φυσικής Σχεδίασης.

  3. Ύλη

  4. Η ύλη του μαθήματος έχει ως εξής.

    1. Τι είναι CAD, Παραδείγματα Τύπων Προβλημάτων και Αλγορίθμων
    2. Βασικές Αρχές Αλγορίθμων, Προβλήματα P καί NP, Πολυπλοκότητα και Χειρισμός της, Ταξινόμιση και Είδη Αλγορίθμων, Αφαιρετικά μοντέλα κυκλωμάτων
    3. Βασικές Υποδομές Εργαλείων CAD: TCL και GNU Readline APIs
    4. Χρήση και Απαιτήσεις GUI (Graphical User Interface) για Εργαλεία Φυσικής Σχεδίασης
    5. Αλγορίθμοι Συστοίχισης (Clustering): RW, Flowmap, Best Choice and hMetis
    6. Αλγόριθμοι Τεμαχισμού (Partitioning): KL, FM
    7. Αλγόριθμοι Τοποθέτησης: SA, Min-cut Προσεγγίσεις, Αναλυτικός Φορμαλισμός QP, Γραμμικός Φορμαλισμός με softmax, Gordian, Άπλωμα της Πυκνότητας, NTUPlace3, Προσεγγίσεις Δυνάμεων Έλξης-Άπωσης, Kraftwerk 2, Multi-level Τοποθέτηση, 3D
    8. Αλγόριθμος Μακρύτερου Μονοπατιού και Υπολογισμός Περιθωρίου (Slack) σε κάθε πύλη, Αλγόριθμος ZSA και Χρονο-κατευθυνόμενη Τοποθέτηση βάση ZSA
    9. Αλγόριθμοι Χωροθέτησης: Stockmeyer, Polish, Sequence Pair
    10. Αλγόριθμοι Διασύνδεσης: Προσέγγιση Πυκνότητας Συνδέσεων, Υπολογισμός MST, Αλγόριθμος L-RST

  5. Εργασίες

  6. Το μάθημα περιλαμβάνει προγραμματιστικές εργασίες, οι οποίες εφαρμόζουν πρακτικά τις θεωρητικές γνώσεις του μαθήματος.
  7. Βαθμολόγηση

  8. Η βαθμολόγηση θα γίνεται με τους εξής γνώμονες:


    Οι στόχοι της παραπάνω κατανομής ποσοστών είναι η διαρκής αξιολόγηση των φοιτητών κατά την διάρκεια του εξαμήνου και η εξαγωγή του τελικού βαθμού απο όσο το δυνατόν περισσότερα δείγματα γνώσεων.
  9. Μονάδες

  10. Το μάθημα είναι επιλογής, αντιστοιχεί σε 4 Διδακτικές Μονάδες, 6 μονάδες ECTS και βρίσκεται στην Περιοχή του Υλικού και Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών.

Χ. Σωτηρίου - Tελευταία ενημέρωση - 29/2/2016.