User Tools

Site Tools


cpp:object_lifecycle

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_lifecycle [2020/04/14 14:00] gthanoscpp:object_lifecycle [2020/04/14 14:29] – [Ένα ακόμη πιο σύνθετο παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos
Line 147: Line 147:
   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.
   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.
-  - ο δείκτης //r4// δείχνει σε ένα δισδιάστατο πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. Ο πίνακας έχει δύο γραμμές και μία στήλη. +  - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος πρέπει να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//.
-  - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. +
  
 <code cpp RectangleUsage1.cpp> <code cpp RectangleUsage1.cpp>
Line 190: Line 188:
 </code> </code>
  
-Μεταγλωττίστε και εκτελέστε τον παραπάνω κώδικα. Το output θα είναι το εξής:+Μεταγλωττίστε και εκτελέστε τον παραπάνω κώδικα. Η έξοδος θα είναι η εξής:
 <code> <code>
 Calling 0 args constructor Calling 0 args constructor
Line 216: Line 214:
 </code> </code>
  
 +Παρατηρήστε ότι στον πίνακα //r3// πρώτα καταστρέφεται το αντικείμενο //r3[1]// και στη συνέχεια το αντικείμενο //r3[0]//.
 ===== Ένα ακόμη πιο σύνθετο παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== ===== Ένα ακόμη πιο σύνθετο παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών =====
  
-Παρακάτω δίνεται η κλάση //Rectangle// και ο δείκτης σε δείκτη τύπου //Rectangle// //r4//. Πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε και πάλι υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι ενδιάμεσοι δείκτες που δημιουργούνται και ο δείκτης //r4//.+Παρακάτω δίνεται η κλάση //Rectangle// και ο δείκτης σε δείκτη τύπου //Rectangle// //r4//, μέσω του οποίου δημιουργούμε ένα διδιάστατο πίνακα από ορθογώνια παραλληλόγραμμα. Η πρώτη γραμμή του πίνακα έχει δύο στήλες και η δεύτερη γραμμή τρεις στήλες. Πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε και πάλι υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι ενδιάμεσοι δείκτες που δημιουργούνται και ο δείκτης //r4//. 
 + 
 +<code cpp RectangleUsage-2.cpp> 
 +#include <iostream> 
 +using namespace std; 
 +#include "Rectangle.hpp" 
 + 
 +/* Δημιουργώ ένα δυναμικά δεσμευμένο  
 + * διδιάστατο πίνακα από αντικείμενα  
 + * τύπου Rectangle. 
 + */ 
 + 
 +int main() { 
 +   
 +  Rectangle **r4; 
 +  cout << "--- init r4 ---" << endl; 
 +  r4 = new Rectangle*[2]; 
 +  cout << "--- init r4[0] ---" << endl; 
 +  r4[0] = new Rectangle[2] {{5,6}, {7,8}}; 
 +  cout << "--- init r4[1] ---" << endl; 
 +  r4[1] = new Rectangle[3] {{9}, {10}, {11,10}}; 
 +   
 +  cout << "---------------" << endl; 
 +  cout << "r4[0][0]'s getArea: " << r4[0][0].getArea() << endl; 
 +  cout << "r4[0][1]'s getArea: " << r4[0][1].getArea() << endl; 
 +  cout << "r4[1][0]'s getArea: " << r4[1][0].getArea() << endl; 
 +  cout << "r4[1][1]'s getArea: " << r4[1][1].getArea() << endl; 
 +  cout << "r4[1][2]'s getArea: " << r4[1][2].getArea() << endl; 
 +  cout << "---------------" << endl; 
 +   
 +  delete[] r4[0]; 
 +  delete[] r4[1]; 
 +  delete[] r4; 
 +}  
 +</code>
  
  
cpp/object_lifecycle.txt · Last modified: 2021/05/07 06:35 (external edit)