cpp:object_lifecycle
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_lifecycle [2020/04/14 08:50] – gthanos | cpp:object_lifecycle [2020/04/14 09:37] – gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 3: | Line 3: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
+ | |||
+ | ===== 1η Περίπτωση - Δημιουργία αντικειμένων στο Stack ===== | ||
Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
<code cpp Rectangle.hpp> | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
- | #include < | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
class Rectangle { | class Rectangle { | ||
Line 28: | Line 27: | ||
<code cpp Rectangle.cpp> | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
#include " | #include " | ||
+ | |||
+ | using namespace std; | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
Line 83: | Line 86: | ||
</ | </ | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. Μεταγλωττίζοντας και εκτελώντας τον παραπάνω κώδικα, |
{{ : | {{ : | ||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις | + | ===== Δημιουργία αντικειμένων στο Heap ===== |
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 95: | Line 100: | ||
Rectangle* foo(int w, int h) { | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | + | Rectangle* rect_ptr = new Rectangle {w,h}; |
return rect_ptr; | return rect_ptr; | ||
} | } | ||
Line 101: | Line 106: | ||
int main() { | int main() { | ||
int x=5, y=3; | int x=5, y=3; | ||
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | + | Rectangle* rect = foo(x,y); |
cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
cout << "area : " << rect-> | cout << "area : " << rect-> | ||
Line 108: | Line 113: | ||
</ | </ | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | Παρατηρήστε ότι δεν χρειαζόμαστε πλέον το αντικείμενο που δεσμεύτηκε δυναμικά στο //heap// θα πρέπει να το καταστρέψουμε ελευθερώνοντας τη δεσμευμένη μνήμη με τη βοήθεια του τελεστή //delete//. Κατά την |
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. Στο διάγραμμα δεν αποτυπώνεται η δέσμευση μνήμης για τα πεδία του κάθε αντικειμένου τύπου //Rectangle//. | ||
{{ : | {{ : |
cpp/object_lifecycle.txt · Last modified: 2021/05/07 06:35 (external edit)