cpp:object_lifecycle
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_lifecycle [2020/04/12 16:01] – gthanos | cpp:object_lifecycle [2020/04/14 09:16] – [Δημιουργία αντικειμένων στο Stack] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 4: | Line 4: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | ===== Δημιουργία αντικειμένων στο Stack ===== |
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int *width_ptr, *height_ptr; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | int getArea(); | ||
+ | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width_ptr = new (nothrow) int; | ||
+ | height_ptr = new (nothrow) int; | ||
+ | if(width_ptr == NULL || height_ptr == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | *width_ptr = *height_ptr = 0; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | *width_ptr = w; | ||
+ | *height_ptr = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete width_ptr; | ||
+ | delete height_ptr; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 19: | Line 80: | ||
int main() { | int main() { | ||
int x=5, y=3; | int x=5, y=3; | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
foo(); | foo(); | ||
cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
Line 24: | Line 86: | ||
</ | </ | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης |
{{ : | {{ : | ||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις | + | ===== Δημιουργία αντικειμένων στο Heap ===== |
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 61: | Line 125: | ||
- ο δείκτης //r4// δείχνει σε ένα δισδιάστατο πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. Ο πίνακας έχει δύο γραμμές και μία στήλη. | - ο δείκτης //r4// δείχνει σε ένα δισδιάστατο πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. Ο πίνακας έχει δύο γραμμές και μία στήλη. | ||
- πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. | ||
- | |||
- | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
- | #include < | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | |||
- | class Rectangle { | ||
- | private: | ||
- | int *width_ptr, *height_ptr; | ||
- | public: | ||
- | Rectangle(); | ||
- | Rectangle(int w, int h); | ||
- | Rectangle(int s); | ||
- | ~Rectangle(); | ||
- | void setWidth(int w); | ||
- | void setHeight(int h); | ||
- | int getWidth(); | ||
- | int getHeight(); | ||
- | int getArea(); | ||
- | }; | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | width_ptr = new (nothrow) int; | ||
- | height_ptr = new (nothrow) int; | ||
- | if(width_ptr == NULL || height_ptr == NULL) { | ||
- | cerr << " | ||
- | exit(-1); | ||
- | } | ||
- | *width_ptr = *height_ptr = 0; | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | *width_ptr = w; | ||
- | *height_ptr = h; | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | cout << " | ||
- | delete width_ptr; | ||
- | delete height_ptr; | ||
- | } | ||
- | |||
- | void Rectangle:: | ||
- | void Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | </ | ||
<WRAP tip 80% round> | <WRAP tip 80% round> |
cpp/object_lifecycle.txt · Last modified: 2021/05/07 06:35 (external edit)