cpp:object_lifecycle
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_lifecycle [2020/04/08 14:46] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | cpp:object_lifecycle [2020/04/14 08:50] – gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 4: | Line 4: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // |
- | + | ||
- | <code cpp foo.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | void foo(void) { | + | |
- | Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} }; | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | } | + | |
- | + | ||
- | int main() { | + | |
- | int x=5, y=3; | + | |
- | foo(); | + | |
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
- | + | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | |
- | + | ||
- | {{ : | + | |
- | + | ||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου | + | |
- | + | ||
- | <code cpp foo.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | Rectangle* foo(int w, int h) { | + | |
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | + | |
- | return rect_ptr; | + | |
- | } | + | |
- | + | ||
- | int main() { | + | |
- | int x=5, y=3; | + | |
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | + | |
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | + | |
- | cout << "area : " << rect-> | + | |
- | delete rect; | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
- | + | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | |
- | + | ||
- | {{ : | + | |
- | + | ||
- | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | + | |
- | + | ||
- | Παρακάτω | + | |
- | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | + | |
- | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | + | |
- | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | + | |
- | - ο δείκτης //r4// δείχνει σε ένα δισδιάστατο πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. Ο πίνακας έχει δύο γραμμές και μία στήλη. | + | |
- | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. | + | |
<code cpp Rectangle.hpp> | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
Line 81: | Line 25: | ||
int getArea(); | int getArea(); | ||
}; | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
Line 115: | Line 63: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | void foo(void) { | ||
+ | Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} }; | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | foo(); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου για την αρχικοποίηση του. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα αντικείμενο της κλάσης // | ||
+ | |||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
+ | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
+ | return rect_ptr; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | cout << "area : " << rect-> | ||
+ | delete rect; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | ||
+ | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
+ | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r4// δείχνει σε ένα δισδιάστατο πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. Ο πίνακας έχει δύο γραμμές και μία στήλη. | ||
+ | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3 και r4//. | ||
<WRAP tip 80% round> | <WRAP tip 80% round> |
cpp/object_lifecycle.txt · Last modified: 2021/05/07 06:35 (external edit)