User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2020/04/08 13:56] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanoscpp:object_creation [2020/04/08 14:30] – ρε gthanos
Line 2: Line 2:
  
 Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής:
-<code c++ Rectangle.cpp>+<code c++ Rectangle.hpp>
 #include <iostream> #include <iostream>
 using namespace std; using namespace std;
Line 13: Line 13:
     Rectangle(int s);     Rectangle(int s);
     Rectangle();     Rectangle();
 +    ~Rectangle();
     int getWidth() const;     int getWidth() const;
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
Line 22: Line 23:
 Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {} Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {}
 Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) {} Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) {}
 +
 +Rectangle::~Rectangle() {
 +  std::cout << "Rectangle destructor!\n";
 +}
  
 int Rectangle::getWidth() const { return width;} int Rectangle::getWidth() const { return width;}
Line 28: Line 33:
 void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; }
  
 +</code>
 +
 +<code cpp RectangleUsage.cpp>
 int main() { int main() {
   Rectangle rect1(3,4);   Rectangle rect1(3,4);
Line 95: Line 103:
 Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή. Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.
  
 +===== Δημίουργία αντικείμένων στο Heap =====
 +
 +Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι τώρα δημιουργούν αντικείμενα μέσα στο //stack// της διεργασίας. Εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντικείμενα τα οποία είναι αποθηκευμένα στο //heap//, δηλαδή δεσμεύεται δυναμικά μνήμη για αυτά, θα πρέπει να το κάνουμε μέσω του τελεστή [[cpp:dynamic_memory|**new** που είδαμε προηγούμενα]] ως εξής:
 +
 +<code cpp RectangleInitialization.cpp>
 +int main () {
 +  Rectangle *rect;      
 +  rect = new Rectangle(5,6);  // Δέσμευση της μνήμης για ένα αντικείμενο τύπου Rectangle
 +                              // και αρχικοποίηση του με τιμές width=5, height=6.
 +  /* 
 +   * do fancy things here...
 +   */
 +
 +  delete rect;                // Απελευθέρωση της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. 
 +                              // Καλείται ο καταστροφέας της κλάσης εάν υπάρχει.
 +  return 0;
 +}
 +</code>
 +
 +Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής του αντικειμένου θα πρέπει να διαγραφεί το αντικείμενο μέσω του τελεστή //delete//. Η χρήση του τελεστή //delete// καλεί πριν την καταστροφή του αντικειμένου τον καταστροφέα της κλάσης.
  
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)