cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2019/03/06 19:58] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | cpp:object_creation [2020/04/08 14:34] – gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | ||
- | <code c++ Rectangle.cpp> | + | <code c++ Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
Line 13: | Line 13: | ||
Rectangle(int s); | Rectangle(int s); | ||
Rectangle(); | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
int getWidth() const; | int getWidth() const; | ||
int getHeight() const; | int getHeight() const; | ||
Line 19: | Line 20: | ||
}; | }; | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
- | Rectangle:: | + | std::cout << " |
- | Rectangle:: | + | } |
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
Line 27: | Line 38: | ||
void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
int main() { | int main() { | ||
Rectangle rect1(3,4); | Rectangle rect1(3,4); | ||
Line 40: | Line 53: | ||
Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | ||
<code c++> | <code c++> | ||
- | Rectangle rect3(); | + | Rectangle rect3(); |
</ | </ | ||
- | Η χρήση παρενθέσεων είναι | + | Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x) |
</ | </ | ||
Line 84: | Line 97: | ||
<code c++ RectangleInitialization.cpp> | <code c++ RectangleInitialization.cpp> | ||
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // καλεί |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 93: | Line 106: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω | + | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
+ | ===== Δημίουργία αντικείμένων στο Heap ===== | ||
- | ====== Κύκλος ζωής | + | Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι |
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | + | <code cpp RectangleInHeap.cpp> |
+ | #include " | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας | + | int main () { |
+ | Rectangle *rect; | ||
+ | rect = new Rectangle(5, | ||
+ | | ||
+ | | ||
+ | * do fancy things here... | ||
+ | */ | ||
- | <code cpp foo.cpp> | + | delete rect; // Απελευθέρωση της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. |
- | #include < | + | // Καλείται ο καταστροφέας της κλάσης εάν υπάρχει. |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | void foo(void) { | + | |
- | | + | |
- | cout << "rect[0] area: " << rect[0].getArea() << endl; | + | |
- | cout << " | + | |
} | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | foo(); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου για την αρχικοποίηση του. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα αντικείμενο της κλάσης // | ||
- | |||
- | <code cpp foo.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
- | return rect_ptr; | ||
- | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | cout << "area : " << rect-> | ||
- | delete rect; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
- | |||
- | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | ||
- | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
- | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων στα οποία δείχνουν οι δείκτες //r2, r3// | ||
- | |||
- | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | |||
- | class Rectangle { | ||
- | private: | ||
- | int *width, *height; | ||
- | public: | ||
- | Rectangle(int w, int h); | ||
- | ~Rectangle(); | ||
- | void setWidth(int w); | ||
- | void setHeight(int h); | ||
- | int getWidth(); | ||
- | int getHeight(); | ||
- | int getArea(); | ||
- | }; | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | width = new (nothrow) int; | ||
- | height = new (nothrow) int; | ||
- | if(width == NULL || height == NULL) { | ||
- | cerr << " | ||
- | exit(-1); | ||
- | } | ||
- | *width = w; *height = h; | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | cout << " | ||
- | delete width; | ||
- | delete height; | ||
- | } | ||
- | |||
- | void Rectangle:: | ||
- | void Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | </ | ||
- | |||
- | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | Rectangle rect {3, 4}; | ||
- | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
- | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle {5, 6}; | ||
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | delete r2; | ||
- | delete[] r3; | ||
- | return 0; | ||
- | } | ||
</ | </ | ||
+ | Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής του αντικειμένου θα πρέπει να διαγραφεί το αντικείμενο μέσω του τελεστή //delete//. Η χρήση του τελεστή //delete// καλεί πριν την καταστροφή του αντικειμένου τον καταστροφέα της κλάσης. | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)