cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2019/03/06 19:48] – gthanos | cpp:object_creation [2019/04/19 09:27] – gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 94: | Line 94: | ||
Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | ||
- | |||
- | |||
- | ====== Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ====== | ||
- | |||
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | |||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
- | |||
- | <code cpp foo.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | void foo(void) { | ||
- | Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} }; | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | foo(); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου για την αρχικοποίηση του. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα αντικείμενο της κλάσης // | ||
- | |||
- | <code cpp foo.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
- | return rect_ptr; | ||
- | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | cout << "area : " << rect-> | ||
- | delete rect; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
- | |||
- | Παρακάτω δίνεται η κλάση // | ||
- | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
- | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
- | |||
- | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | |||
- | class Rectangle { | ||
- | private: | ||
- | int *width, *height; | ||
- | public: | ||
- | Rectangle(int w, int h); | ||
- | ~Rectangle(); | ||
- | void setWidth(int w); | ||
- | void setHeight(int h); | ||
- | int getWidth(); | ||
- | int getHeight(); | ||
- | int getArea(); | ||
- | }; | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | width = new (nothrow) int; | ||
- | height = new (nothrow) int; | ||
- | if(width == NULL || height == NULL) { | ||
- | cerr << " | ||
- | exit(-1); | ||
- | } | ||
- | *width = w; *height = h; | ||
- | cout << " | ||
- | } | ||
- | |||
- | Rectangle:: | ||
- | cout << " | ||
- | delete width; | ||
- | delete height; | ||
- | } | ||
- | |||
- | void Rectangle:: | ||
- | void Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | int Rectangle:: | ||
- | </ | ||
- | |||
- | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | Rectangle rect {3, 4}; | ||
- | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
- | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle {5, 6}; | ||
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | delete r2; | ||
- | delete[] r3; | ||
- | return 0; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)