cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2019/03/06 19:47] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | cpp:object_creation [2019/04/19 09:14] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 80: | Line 80: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
<code c++ RectangleInitialization.cpp> | <code c++ RectangleInitialization.cpp> | ||
Line 93: | Line 93: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | + | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
Line 100: | Line 100: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // |
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 155: | Line 155: | ||
- ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | + | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος |
- | <code cpp Rectangle.cpp> | + | <code cpp Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
#include < | #include < | ||
Line 164: | Line 164: | ||
class Rectangle { | class Rectangle { | ||
private: | private: | ||
- | int *width, *height; | + | int *width_ptr, *height_ptr; |
public: | public: | ||
+ | Rectangle(); | ||
Rectangle(int w, int h); | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
~Rectangle(); | ~Rectangle(); | ||
void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
Line 175: | Line 177: | ||
}; | }; | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
- | | + | |
- | | + | |
- | if(width == NULL || height | + | if(width_ptr |
cerr << " | cerr << " | ||
exit(-1); | exit(-1); | ||
} | } | ||
- | *width = w; *height | + | *width_ptr |
- | cout << "Constructing rectangle (w:"<< | + | cout << "Calling 0 args constructor" << |
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | | ||
+ | *height_ptr = h; | ||
+ | cout << "Calling 2 args constructor" << | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << "Calling 1 args constructor" | ||
} | } | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
- | cout << " | + | cout << " |
- | delete | + | delete |
- | delete | + | delete |
} | } | ||
- | void Rectangle:: | + | void Rectangle:: |
- | void Rectangle:: | + | void Rectangle:: |
- | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
- | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
- | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
</ | </ | ||
Line 202: | Line 214: | ||
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
- | #include " | + | #include " |
int main() { | int main() { | ||
- | Rectangle rect {3, 4}; | + | Rectangle rect {1, 2}; |
Rectangle *r1, *r2, *r3; | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
r1 = ▭ | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle {5, 6}; | + | r2 = new Rectangle {2}; |
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | + | r3 = new Rectangle[2] { {3,4}, {5} }; |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | Rectangle **r4; |
- | cout << " | + | r4 = new Rectangle*[2]; |
- | cout << " | + | r4[0] = new Rectangle {6}; |
+ | r4[1] = new Rectangle (2,6); | ||
+ | |||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | |||
+ | cout << " | ||
delete r2; | delete r2; | ||
delete[] r3; | delete[] r3; | ||
+ | | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete r4[0]; | ||
+ | delete r4[1]; | ||
+ | delete []r4; | ||
return 0; | return 0; | ||
} | } |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)