cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/05/10 05:51] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | cpp:object_creation [2019/04/19 08:34] – [Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 64: | Line 64: | ||
Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
- | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | + | === 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις === |
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 80: | Line 80: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | ||
Line 93: | Line 93: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | + | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
Line 100: | Line 100: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // |
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 155: | Line 155: | ||
- ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | + | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος |
<code cpp Rectangle.cpp> | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
#include < | #include < | ||
+ | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
class Rectangle { | class Rectangle { | ||
private: | private: | ||
- | int width, height; | + | int *width, |
public: | public: | ||
Rectangle(int w, int h); | Rectangle(int w, int h); | ||
- | Rectangle(int s); | + | |
- | Rectangle(); | + | |
- | int getWidth() const; | + | |
- | int getHeight() const; | + | |
void setWidth(int w); | void setWidth(int w); | ||
void setHeight(int h); | void setHeight(int h); | ||
- | int getArea() | + | |
+ | int getHeight(); | ||
+ | | ||
}; | }; | ||
- | Rectangle:: | + | Rectangle:: |
- | Rectangle:: | + | |
- | Rectangle:: | + | |
+ | if(width == NULL || height == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | *width = w; *height = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle::~Rectangle() | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete width; | ||
+ | delete height; | ||
+ | } | ||
- | int Rectangle::getWidth() const { return | + | void Rectangle::setWidth(int w) { *width = w; } |
- | int Rectangle::getHeight() const { return | + | void Rectangle::setHeight(int h) { *height |
- | void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } | + | int Rectangle::getWidth() { return *width; } |
- | void Rectangle::setHeight(int h) { height | + | int Rectangle::getHeight() { return *height; } |
- | int Rectangle:: | + | int Rectangle:: |
</ | </ | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)