User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/05/10 05:51] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanoscpp:object_creation [2019/03/06 19:48] gthanos
Line 64: Line 64:
 Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5).
  
-=== 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις ===+=== 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις ===
  
-Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές:+Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές:
  
 == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων ==
Line 80: Line 80:
 Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6//). Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6//).
  
-== Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες ==+== Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα ==
  
-<code c++>+<code c++ RectangleInitialization.cpp>
 int main () { int main () {
   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)
Line 93: Line 93:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τις αγκύλες επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.+Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τα άγκιστρα επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.
  
  
Line 159: Line 159:
 <code cpp Rectangle.cpp> <code cpp Rectangle.cpp>
 #include <iostream> #include <iostream>
 +#include <cstdlib>
 using namespace std; using namespace std;
  
 class Rectangle { class Rectangle {
   private:   private:
-    int width, height;+    int *width, *height;
   public:   public:
     Rectangle(int w, int h);     Rectangle(int w, int h);
-    Rectangle(int s)+    ~Rectangle();
-    Rectangle(); +
-    int getWidth() const; +
-    int getHeight() const;+
     void setWidth(int w);     void setWidth(int w);
     void setHeight(int h);     void setHeight(int h);
-    int getArea() const;+    int getWidth(); 
 +    int getHeight(); 
 +    int getArea();
 }; };
  
-Rectangle::Rectangle(int w, int h)width(w)height(h) {} +Rectangle::Rectangle(int w, int h) 
-Rectangle::Rectangle(int swidth(s), height(s{+  width = new (nothrowint;     
-Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0{}+  height = new (nothrow) int; 
 +  if(width == NULL || height == NULL) { 
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n"; 
 +    exit(-1)
 +  } 
 +  *width = w; *height = h; 
 +  cout << "Constructing rectangle (w:"<< *width <<"h:"<<*height<<")\n"; 
 +} 
 + 
 +Rectangle::~Rectangle() 
 +  cout << "Destructing rectangle (w:"<< *width <<"h:"<<*height<<")\n"; 
 +  delete width; 
 +  delete height; 
 +}
  
-int Rectangle::getWidth() const return width;} +void Rectangle::setWidth(int w) { *width = w; } 
-int Rectangle::getHeight() const return height;} +void Rectangle::setHeight(int h) { *height = h; } 
-void Rectangle::setWidth(int w) { width = w; } +int Rectangle::getWidth() { return *width; } 
-void Rectangle::setHeight(int h) { height = h; } +int Rectangle::getHeight() { return *height; } 
-int Rectangle::getArea() const { return width*height;}+int Rectangle::getArea() { return *width *height; }
 </code> </code>
  
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)