cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/05/10 05:24] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | cpp:object_creation [2019/04/19 09:23] – [Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 64: | Line 64: | ||
Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
- | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | + | === 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις === |
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 80: | Line 80: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | ||
Line 93: | Line 93: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | + | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
Line 100: | Line 100: | ||
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // |
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 151: | Line 151: | ||
===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
- | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται η κλάση // |
- ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
- ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | + | - πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος |
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.hpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int *width_ptr, *height_ptr; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | int getArea(); | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width_ptr = new (nothrow) int; | ||
+ | height_ptr = new (nothrow) int; | ||
+ | if(width_ptr == NULL || height_ptr == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | *width_ptr = *height_ptr = 0; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | *width_ptr = w; | ||
+ | *height_ptr = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete width_ptr; | ||
+ | delete height_ptr; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <WRAP tip 80% round> | ||
+ | Παρατηρήστε τον τρόπο με τον οποίο καλείται κατασκευαστής χωρίς ορίσματα από τους άλλους κατασκευαστές. Η κλήση ενός κατασκευαστή από έναν άλλο είναι δυνατή στη C++ με χρήση του ονόματος της κλάσης. Η κλήση μπορεί να γίνει είτε στο member initialization list, είτε μέσα στο σώμα του κατασκευαστή. Για παράδειγμα | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | *width_ptr = w; | ||
+ | *height_ptr = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | ή ισοδύναμα | ||
+ | <code cpp> | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | *width_ptr = w; | ||
+ | *height_ptr = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
<code cpp RectangleUsage.cpp> | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
- | #include " | + | #include " |
int main() { | int main() { | ||
- | Rectangle rect{3, 4}; | + | Rectangle rect {1, 2}; |
Rectangle *r1, *r2, *r3; | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
r1 = ▭ | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle | + | r2 = new Rectangle {2}; |
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | + | r3 = new Rectangle[2] { {3,4}, {5} }; |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | Rectangle **r4; |
- | cout << " | + | r4 = new Rectangle*[2]; |
- | cout << " | + | r4[0] = new Rectangle {6}; |
+ | r4[1] = new Rectangle (2,6); | ||
+ | |||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | |||
+ | cout << " | ||
delete r2; | delete r2; | ||
delete[] r3; | delete[] r3; | ||
+ | | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete r4[0]; | ||
+ | delete r4[1]; | ||
+ | delete []r4; | ||
return 0; | return 0; | ||
} | } |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)