User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/05/10 05:06] – [Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanoscpp:object_creation [2018/05/02 10:26] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos
Line 82: Line 82:
 == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες ==
  
-<code c++>+<code c++ RectangleInitialization.cpp>
 int main () { int main () {
   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)
Line 96: Line 96:
  
  
-====== Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ======+====== Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ======
  
 Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση. Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση.
Line 151: Line 151:
 ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών =====
  
-Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου //Rectangle//, οι οποίοι αρχικοποιούνται ως εξής:+Παρακάτω δίνεται η κλάση //Rectangle// και ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου //Rectangle//, οι οποίοι αρχικοποιούνται ως εξής:
   - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect.   - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect.
   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.
   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.
   - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων.   - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων.
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include <iostream>
 +#include <cstdlib>
 +using namespace std;
 +
 +class Rectangle {
 +  private:
 +    int *width, *height;
 +  public:
 +    Rectangle(int w, int h);
 +    ~Rectangle();
 +    void setWidth(int w);
 +    void setHeight(int h);
 +    int getWidth();
 +    int getHeight();
 +    int getArea();
 +};
 +
 +Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
 +  width = new (nothrow) int;    
 +  height = new (nothrow) int;
 +  if(width == NULL || height == NULL) {
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n";
 +    exit(-1);
 +  }
 +  *width = w; *height = h;
 +  cout << "Constructing rectangle (w:"<< *width <<", h:"<<*height<<")\n";
 +}
 +
 +Rectangle::~Rectangle() {
 +  cout << "Destructing rectangle (w:"<< *width <<", h:"<<*height<<")\n";
 +  delete width;
 +  delete height;
 +}
 +
 +void Rectangle::setWidth(int w) { *width = w; }
 +void Rectangle::setHeight(int h) { *height = h; }
 +int Rectangle::getWidth() { return *width; }
 +int Rectangle::getHeight() { return *height; }
 +int Rectangle::getArea() { return *width * *height; }
 +</code>
  
 <code cpp RectangleUsage.cpp> <code cpp RectangleUsage.cpp>
Line 163: Line 205:
  
 int main() { int main() {
-  Rectangle rect{3, 4};+  Rectangle rect {3, 4};
   Rectangle *r1, *r2, *r3;   Rectangle *r1, *r2, *r3;
   r1 = &rect;   r1 = &rect;
-  r2 = new Rectangle {5, 6};+  r2 = new Rectangle {5, 6};
   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };
-  cout << "rect'area: " << obj.area() << endl; +  cout << "rect'getArea: " << rect.getArea() << endl; 
-  cout << "*r1'area: " << foo->area() << endl; +  cout << "*r1'getArea: " << r1->getArea() << endl; 
-  cout << "*r2'area: " << bar->area() << endl; +  cout << "*r2'getArea: " << r2->getArea() << endl; 
-  cout << "r3[0]'area:" << baz[0].area() << endl; +  cout << "r3[0]'getArea:" << r3[0].getArea() << endl; 
-  cout << "r3[1]'area:" << baz[1].area() << endl;        +  cout << "r3[1]'getArea:" << r3[1].getArea() << endl;        
-  delete bar+  delete r2
-  delete[] baz;+  delete[] r3;
   return 0;   return 0;
 }  }
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)