cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/05/10 04:49] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanos | cpp:object_creation [2018/05/02 10:26] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 45: | Line 45: | ||
</ | </ | ||
- | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | + | ===== Εναλλακτικοί |
Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
Line 82: | Line 82: | ||
== Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == | ||
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | ||
Line 96: | Line 96: | ||
- | ====== | + | ====== |
Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
Line 151: | Line 151: | ||
===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
- | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | + | Παρακάτω δίνεται η κλάση // |
- ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
- ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | |||
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int *width, *height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | int getWidth(); | ||
+ | int getHeight(); | ||
+ | int getArea(); | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | width = new (nothrow) int; | ||
+ | height = new (nothrow) int; | ||
+ | if(width == NULL || height == NULL) { | ||
+ | cerr << " | ||
+ | exit(-1); | ||
+ | } | ||
+ | *width = w; *height = h; | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete width; | ||
+ | delete height; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
<code cpp RectangleUsage.cpp> | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
Line 163: | Line 205: | ||
int main() { | int main() { | ||
- | Rectangle rect{3, 4}; | + | Rectangle rect {3, 4}; |
Rectangle *r1, *r2, *r3; | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
r1 = ▭ | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle | + | r2 = new Rectangle {5, 6}; |
r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | cout << " |
- | cout << " | + | cout << " |
- | delete | + | delete |
- | delete[] | + | delete[] |
return 0; | return 0; | ||
} | } |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)