cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/05/10 04:47] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanos | cpp:object_creation [2020/04/08 14:30] – ρε gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | ||
- | <code c++ Rectangle.cpp> | + | <code c++ Rectangle.hpp> |
#include < | #include < | ||
using namespace std; | using namespace std; | ||
Line 10: | Line 10: | ||
int width, height; | int width, height; | ||
public: | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
int getWidth() const; | int getWidth() const; | ||
int getHeight() const; | int getHeight() const; | ||
Line 18: | Line 22: | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
Line 24: | Line 33: | ||
void Rectangle:: | void Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
int main() { | int main() { | ||
Rectangle rect1(3,4); | Rectangle rect1(3,4); | ||
Line 31: | Line 43: | ||
</ | </ | ||
- | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // | + | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // |
<WRAP center round tip 80%> | <WRAP center round tip 80%> | ||
Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | ||
<code c++> | <code c++> | ||
- | Rectangle rect3(); | + | Rectangle rect3(); |
</ | </ | ||
- | Η χρήση παρενθέσεων είναι | + | Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x) |
</ | </ | ||
- | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | + | ===== Εναλλακτικοί |
Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
Line 60: | Line 72: | ||
Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
- | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | + | === 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις === |
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 76: | Line 88: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // καλεί |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 89: | Line 101: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω | + | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
+ | ===== Δημίουργία αντικείμένων στο Heap ===== | ||
- | ====== Χρόνος ζωής | + | Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι |
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα | + | <code cpp RectangleInitialization.cpp> |
+ | int main () { | ||
+ | Rectangle *rect; | ||
+ | rect = new Rectangle(5, | ||
+ | // και αρχικοποίηση του με τιμές width=5, height=6. | ||
+ | /* | ||
+ | * do fancy things here... | ||
+ | */ | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας | + | delete rect; // Απελευθέρωση της |
- | + | | |
- | <code cpp foo.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | void foo(void) { | + | |
- | | + | |
- | cout << "rect[0] area: " << rect[0].getArea() << endl; | + | |
- | cout << " | + | |
} | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | foo(); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου για την αρχικοποίηση του. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα αντικείμενο της κλάσης // | ||
- | |||
- | <code cpp foo.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
- | return rect_ptr; | ||
- | } | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | int x=5, y=3; | ||
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
- | cout << "area : " << rect-> | ||
- | delete rect; | ||
- | } | ||
- | </ | ||
- | |||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
- | |||
- | {{ : | ||
- | |||
- | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
- | |||
- | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | ||
- | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
- | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
- | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
- | |||
- | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
- | #include < | ||
- | using namespace std; | ||
- | #include " | ||
- | |||
- | int main() { | ||
- | Rectangle rect{3, 4}; | ||
- | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
- | r1 = ▭ | ||
- | r2 = new Rectangle = {5, 6}; | ||
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | cout << " | ||
- | delete bar; | ||
- | delete[] baz; | ||
- | return 0; | ||
- | } | ||
</ | </ | ||
+ | Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής του αντικειμένου θα πρέπει να διαγραφεί το αντικείμενο μέσω του τελεστή //delete//. Η χρήση του τελεστή //delete// καλεί πριν την καταστροφή του αντικειμένου τον καταστροφέα της κλάσης. | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)