cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/05/10 04:47] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanos | cpp:object_creation [2020/04/08 13:55] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 10: | Line 10: | ||
int width, height; | int width, height; | ||
public: | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
int getWidth() const; | int getWidth() const; | ||
int getHeight() const; | int getHeight() const; | ||
Line 18: | Line 21: | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
Rectangle:: | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle:: | ||
int Rectangle:: | int Rectangle:: | ||
Line 31: | Line 35: | ||
</ | </ | ||
- | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // | + | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // |
<WRAP center round tip 80%> | <WRAP center round tip 80%> | ||
Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | ||
<code c++> | <code c++> | ||
- | Rectangle rect3(); | + | Rectangle rect3(); |
</ | </ | ||
- | Η χρήση παρενθέσεων είναι | + | Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, αλλά ούτε και λανθασμένη (έκδοση g++ 7.x.x) |
</ | </ | ||
- | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | + | ===== Εναλλακτικοί |
Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
Line 60: | Line 64: | ||
Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
- | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | + | === 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις === |
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 76: | Line 80: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // καλεί |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 89: | Line 93: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, | + | Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
- | + | ||
- | + | ||
- | ====== Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ====== | + | |
- | + | ||
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης | + | |
- | + | ||
- | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | + | |
- | + | ||
- | <code cpp foo.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | void foo(void) { | + | |
- | Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} }; | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | } | + | |
- | + | ||
- | int main() { | + | |
- | int x=5, y=3; | + | |
- | foo(); | + | |
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
- | + | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | |
- | + | ||
- | {{ : | + | |
- | + | ||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο | + | |
- | + | ||
- | <code cpp foo.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | Rectangle* foo(int w, int h) { | + | |
- | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | + | |
- | return rect_ptr; | + | |
- | } | + | |
- | + | ||
- | int main() { | + | |
- | int x=5, y=3; | + | |
- | Rectangle *rect = foo(x,y); | + | |
- | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | + | |
- | cout << "area : " << rect-> | + | |
- | delete rect; | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
- | + | ||
- | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | + | |
- | + | ||
- | {{ : | + | |
- | + | ||
- | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | + | |
- | + | ||
- | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | + | |
- | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | + | |
- | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | + | |
- | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | + | |
- | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | + | |
- | + | ||
- | <code cpp RectangleUsage.cpp> | + | |
- | #include < | + | |
- | using namespace std; | + | |
- | #include " | + | |
- | + | ||
- | int main() { | + | |
- | Rectangle rect{3, 4}; | + | |
- | Rectangle *r1, *r2, *r3; | + | |
- | r1 = & | + | |
- | r2 = new Rectangle = {5, 6}; | + | |
- | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | cout << " | + | |
- | delete bar; | + | |
- | delete[] baz; | + | |
- | return 0; | + | |
- | } | + | |
- | </ | + | |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)