User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/05/10 04:47] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanoscpp:object_creation [2019/03/06 19:47] – [Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos
Line 10: Line 10:
     int width, height;     int width, height;
   public:   public:
 +    Rectangle(int w, int h);
 +    Rectangle(int s);
 +    Rectangle();
     int getWidth() const;     int getWidth() const;
     int getHeight() const;     int getHeight() const;
Line 18: Line 21:
 Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) {} Rectangle::Rectangle(int w, int h): width(w), height(h) {}
 Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {} Rectangle::Rectangle(int s) : width(s), height(s) {}
 +Rectangle::Rectangle(): width(0), height(0) {}
  
 int Rectangle::getWidth() const { return width;} int Rectangle::getWidth() const { return width;}
Line 31: Line 35:
 </code> </code>
  
-Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που λαμβάνει τυχαίες τιμές. +Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης //Rectangle// το αντικείμενο //rect1// με πλευρές 3 και 4, το //rect2// με πλευρές κοινού μήκους 5 και το αντικείμενο //rect3// που έχει μηδενικές τιμές. 
  
 <WRAP center round tip 80%> <WRAP center round tip 80%>
Line 41: Line 45:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης =====+===== Εναλλακτικοί τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης =====
  
 Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών:
Line 60: Line 64:
 Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5).
  
-=== 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις ===+=== 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις ===
  
-Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές:+Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές:
  
 == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων ==
Line 78: Line 82:
 == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες ==
  
-<code c++>+<code c++ RectangleInitialization.cpp>
 int main () { int main () {
   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)   Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)
Line 92: Line 96:
  
  
-====== Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ======+====== Κύκλος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ======
  
 Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση. Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση.
Line 147: Line 151:
 ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών =====
  
-Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου //Rectangle//, οι οποίοι αρχικοποιούνται ως εξής:+Παρακάτω δίνεται η κλάση //Rectangle// και ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου //Rectangle//, οι οποίοι αρχικοποιούνται ως εξής:
   - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect.   - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect.
   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.   - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//.
   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.   - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//.
   - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων.   - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων.
 +
 +<code cpp Rectangle.cpp>
 +#include <iostream>
 +#include <cstdlib>
 +using namespace std;
 +
 +class Rectangle {
 +  private:
 +    int *width, *height;
 +  public:
 +    Rectangle(int w, int h);
 +    ~Rectangle();
 +    void setWidth(int w);
 +    void setHeight(int h);
 +    int getWidth();
 +    int getHeight();
 +    int getArea();
 +};
 +
 +Rectangle::Rectangle(int w, int h) {
 +  width = new (nothrow) int;    
 +  height = new (nothrow) int;
 +  if(width == NULL || height == NULL) {
 +    cerr << "Memory allocation failure!\n";
 +    exit(-1);
 +  }
 +  *width = w; *height = h;
 +  cout << "Constructing rectangle (w:"<< *width <<", h:"<<*height<<")\n";
 +}
 +
 +Rectangle::~Rectangle() {
 +  cout << "Destructing rectangle (w:"<< *width <<", h:"<<*height<<")\n";
 +  delete width;
 +  delete height;
 +}
 +
 +void Rectangle::setWidth(int w) { *width = w; }
 +void Rectangle::setHeight(int h) { *height = h; }
 +int Rectangle::getWidth() { return *width; }
 +int Rectangle::getHeight() { return *height; }
 +int Rectangle::getArea() { return *width * *height; }
 +</code>
  
 <code cpp RectangleUsage.cpp> <code cpp RectangleUsage.cpp>
Line 159: Line 205:
  
 int main() { int main() {
-  Rectangle rect{3, 4};+  Rectangle rect {3, 4};
   Rectangle *r1, *r2, *r3;   Rectangle *r1, *r2, *r3;
   r1 = &rect;   r1 = &rect;
-  r2 = new Rectangle {5, 6};+  r2 = new Rectangle {5, 6};
   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };
-  cout << "rect'area: " << obj.area() << endl; +  cout << "rect'getArea: " << rect.getArea() << endl; 
-  cout << "*r1'area: " << foo->area() << endl; +  cout << "*r1'getArea: " << r1->getArea() << endl; 
-  cout << "*r2'area: " << bar->area() << endl; +  cout << "*r2'getArea: " << r2->getArea() << endl; 
-  cout << "r3[0]'area:" << baz[0].area() << endl; +  cout << "r3[0]'getArea:" << r3[0].getArea() << endl; 
-  cout << "r3[1]'area:" << baz[1].area() << endl;        +  cout << "r3[1]'getArea:" << r3[1].getArea() << endl;        
-  delete bar+  delete r2
-  delete[] baz;+  delete[] r3;
   return 0;   return 0;
 }  }
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)