cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/20 09:33] – gthanos | cpp:object_creation [2017/04/20 09:52] – [Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 69: | Line 69: | ||
- | ====== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ====== | + | ====== |
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | + | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα |
Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
Line 97: | Line 97: | ||
{{ : | {{ : | ||
- | + | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή // | |
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή // | + | |
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 115: | Line 114: | ||
cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
cout << "area : " << rect-> | cout << "area : " << rect-> | ||
+ | delete rect; | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | όπως παρακάτω: | + | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας |
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω | ||
+ | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
+ | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
+ | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
- | <code cpp> | ||
int main() { | int main() { | ||
Rectangle rect{3, 4}; | Rectangle rect{3, 4}; |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)