cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/20 09:06] – [Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες] gthanos | cpp:object_creation [2017/05/10 05:06] – [Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | ||
- | <code c++> | + | <code c++ Rectangle.cpp> |
- | Rectangle rect1(3, | + | #include < |
- | Rectangle rect2(5); | + | using namespace std; |
- | Rectangle rect3; | + | |
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | int getWidth() const; | ||
+ | int getHeight() const; | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | }; | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | |||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | | ||
+ | Rectangle rect2(5); | ||
+ | Rectangle rect3; | ||
+ | } | ||
</ | </ | ||
- | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // | + | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // |
<WRAP center round tip 80%> | <WRAP center round tip 80%> | ||
Line 18: | Line 45: | ||
</ | </ | ||
- | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | + | ===== Εναλλακτικοί |
Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
Line 69: | Line 96: | ||
- | ====== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ====== | + | ====== |
- | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | + | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα |
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 91: | Line 120: | ||
</ | </ | ||
- | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή // | + | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. |
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή // | ||
<code cpp foo.cpp> | <code cpp foo.cpp> | ||
Line 108: | Line 141: | ||
cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
cout << "area : " << rect-> | cout << "area : " << rect-> | ||
+ | delete rect; | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | όπως παρακάτω: | + | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας |
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω | ||
+ | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
+ | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
+ | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
- | <code cpp> | ||
int main() { | int main() { | ||
Rectangle rect{3, 4}; | Rectangle rect{3, 4}; | ||
Line 130: | Line 178: | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
- | ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== | + | |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)