User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/04/16 05:50] – [Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες] gthanoscpp:object_creation [2017/04/20 08:45] gthanos
Line 72: Line 72:
  
 Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση. Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση.
 +
 +<code cpp foo.cpp>
 +#include <iostream>
 +using namespace std;
 +#include "Rectangle.cpp"
 +
 +void foo(void) {
 +  Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} };
 +  cout << "rect[0] area: " << rect[0].getArea() << endl;
 +  cout << "rect[1] area: " << rect[1].getArea() << endl;
 +}
 +
 +int main() {
 +  int x=5, y=3;
 +  foo();
 +  cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl;
 +}
 +</code>
  
 Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new// όπως παρακάτω: Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new// όπως παρακάτω:
  
-<code c++>+<code cpp>
 int main() { int main() {
   Rectangle rect{3, 4};   Rectangle rect{3, 4};
Line 82: Line 100:
   r2 = new Rectangle = {5, 6};   r2 = new Rectangle = {5, 6};
   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };   r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };
-  cout << "rect's area: " << obj.area() << '\n'+  cout << "rect's area: " << obj.area() << endl
-  cout << "*r1's area: " << foo->area() << '\n'+  cout << "*r1's area: " << foo->area() << endl
-  cout << "*r2's area: " << bar->area() << '\n'+  cout << "*r2's area: " << bar->area() << endl
-  cout << "r3[0]'s area:" << baz[0].area() << '\n'+  cout << "r3[0]'s area:" << baz[0].area() << endl
-  cout << "r3[1]'s area:" << baz[1].area() << '\n';       +  cout << "r3[1]'s area:" << baz[1].area() << endl;       
   delete bar;   delete bar;
   delete[] baz;   delete[] baz;
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)