cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionLast revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/16 05:41] – [Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | cpp:object_creation [2021/05/07 07:22] – [Δημίουργία αντικείμένων στο Heap] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 2: | Line 2: | ||
Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | Η δημιουργία αντικειμένων γίνεται με κλήση του αντίστοιχου κατασκευαστή ως εξής: | ||
- | <code c++> | + | <code c++ Rectangle.hpp> |
- | Rectangle rect1(3, | + | #include < |
- | Rectangle rect2(5); | + | using namespace std; |
- | Rectangle rect3; | + | |
+ | class Rectangle { | ||
+ | private: | ||
+ | int width, height; | ||
+ | public: | ||
+ | Rectangle(int w, int h); | ||
+ | Rectangle(int s); | ||
+ | Rectangle(); | ||
+ | ~Rectangle(); | ||
+ | int getWidth() const; | ||
+ | int getHeight() const; | ||
+ | void setWidth(int w); | ||
+ | void setHeight(int h); | ||
+ | }; | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp Rectangle.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | Rectangle:: | ||
+ | std::cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | int Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | void Rectangle:: | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | | ||
+ | Rectangle rect2(5); | ||
+ | Rectangle rect3; | ||
+ | } | ||
</ | </ | ||
- | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί 3 αντικείμενα της κλάσης // | + | Ο παραπάνω κώδικας δημιουργεί |
<WRAP center round tip 80%> | <WRAP center round tip 80%> | ||
Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | Παρατηρήστε ότι για το τελευταίο αντικείμενο δεν χρησιμοποιούνται παρενθέσεις κατά την κλήση του καστασκευαστή, | ||
<code c++> | <code c++> | ||
- | Rectangle rect3(); | + | Rectangle rect3(); |
</ | </ | ||
- | Η χρήση παρενθέσεων είναι λανθασμένη | + | Η χρήση παρενθέσεων δεν είναι απαραίτητη, |
</ | </ | ||
- | ===== Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης ===== | + | ===== Εναλλακτικοί |
Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | Εκτός από την χρήση παρενθέσεων για την κλήση του καστασκευαστή της κλάσης όταν αυτός έχει ορίσματα υπάρχουν οι παρακάτω επιπλέον τρόποι κλήσης κατασκευαστών: | ||
Line 37: | Line 83: | ||
Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | ||
- | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | + | === 2. Χρήση αγκίστρων αντί για παρενθέσεις === |
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκίστρων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές: |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 53: | Line 99: | ||
Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
- | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες | + | == Με χρήση του τελεστή = πριν τα άγκιστρα |
- | <code c++> | + | <code c++ RectangleInitialization.cpp> |
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // καλεί |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 66: | Line 112: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω | + | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενο. Στην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, |
+ | ===== Δημιουργία αντικειμένων μέσω δυναμικής δέσμευσης της απαιτούμενης μνήμης ===== | ||
- | ===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== | + | Τα παραδείγματα που είδαμε μέχρι τώρα δημιουργούν |
+ | |||
+ | <code cpp RectangleInHeap.cpp> | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main () { | ||
+ | Rectangle *rect; | ||
+ | rect = new Rectangle(5, | ||
+ | // και αρχικοποίηση | ||
+ | /* | ||
+ | * do fancy things here... | ||
+ | */ | ||
+ | |||
+ | delete rect; // Απελευθέρωση της μνήμης που δεσμεύτηκε προηγούμενα. | ||
+ | // Καλείται ο καταστροφέας της κλάσης εάν υπάρχει. | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
- | ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== | + | Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος ζωής |
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)