cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/16 05:31] – [Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanos | cpp:object_creation [2017/04/20 10:08] – [Κατασκευαστές αντιγραφείς] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 45: | Line 45: | ||
<code c++> | <code c++> | ||
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect {5,6}; | + | Rectangle rect {5, |
cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | ||
return 0; | return 0; | ||
Line 57: | Line 57: | ||
<code c++> | <code c++> | ||
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5, |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 66: | Line 66: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι. | + | Οι παραπάνω |
+ | ====== Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ====== | ||
+ | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
+ | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
- | ===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== | + | void foo(void) { |
+ | Rectangle rect[2] | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | foo(); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που | ||
+ | |||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
+ | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
+ | return rect_ptr; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | cout << "area : " << rect-> | ||
+ | delete rect; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | ||
+ | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
+ | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
+ | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle rect{3, 4}; | ||
+ | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
+ | r1 = & | ||
+ | r2 = new Rectangle = {5, 6}; | ||
+ | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete bar; | ||
+ | delete[] baz; | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
- | ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)