User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/04/16 05:31] – [Άλλοι τρόποι κλήσης του κατασκευαστή της κλάσης] gthanoscpp:object_creation [2017/04/20 08:13] – [Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες] gthanos
Line 45: Line 45:
 <code c++> <code c++>
 int main () { int main () {
-  Rectangle rect {5,6};+  Rectangle rect {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)
   cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;   cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;
   return 0;   return 0;
Line 57: Line 57:
 <code c++> <code c++>
 int main () { int main () {
-  Rectangle rect = {5,6}; +  Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) 
-  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}};+  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element
   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;
   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;
Line 66: Line 66:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι. Οι χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν τις αγκύλες επιτρέπει την αρχικοποίηση πινάκων από αντικείμενα σε μία μόνο εντολή.+Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενοΣτην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τις αγκύλες επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.
  
  
 +====== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ======
  
 +Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση.
  
 +Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new// όπως παρακάτω:
  
- +<code cpp> 
-===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== +int main() { 
 +  Rectangle rect{3, 4}; 
 +  Rectangle *r1, *r2, *r3; 
 +  r1 &rect; 
 +  r2 new Rectangle {5, 6}; 
 +  r3 new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; 
 +  cout << "rect's area: " << obj.area() << '\n'; 
 +  cout << "*r1's area: " << foo->area() << '\n'; 
 +  cout << "*r2's area: " << bar->area() << '\n'; 
 +  cout << "r3[0]'s area:" << baz[0].area() << '\n'; 
 +  cout << "r3[1]'s area:" << baz[1].area() << '\n';        
 +  delete bar; 
 +  delete[] baz; 
 +  return 0; 
 +}  
 +</code>
 ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς =====
  
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)