cpp:object_creation
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
cpp:object_creation [2017/04/16 05:28] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanos | cpp:object_creation [2017/04/20 09:52] – [Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap] gthanos | ||
---|---|---|---|
Line 35: | Line 35: | ||
</ | </ | ||
- | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5). | + | Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα |
=== 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === | ||
- | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής | + | Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής |
== Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == | ||
Line 45: | Line 45: | ||
<code c++> | <code c++> | ||
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect {5,6}; | + | Rectangle rect {5, |
cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl; | ||
return 0; | return 0; | ||
} | } | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6// | ||
== Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == | == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == | ||
Line 55: | Line 57: | ||
<code c++> | <code c++> | ||
int main () { | int main () { | ||
- | Rectangle rect = {5,6}; | + | Rectangle rect = {5, |
- | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; | + | Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5, |
cout << " | cout << " | ||
cout << " | cout << " | ||
Line 64: | Line 66: | ||
</ | </ | ||
- | Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι. | + | Οι παραπάνω |
+ | ====== Χρόνος ζωής των αντικειμένων - Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων στο heap ====== | ||
+ | Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα (//stack//) της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, | ||
+ | Παρακάτω δίνεται ο κώδικας της συνάρτησης //foo// η οποία δημιουργεί ένα πίνακα από δύο αντικείμενα τύπου // | ||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
- | ===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ===== | + | void foo(void) { |
+ | Rectangle rect[2] | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | } | ||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | foo(); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new//. Μέσω του τελεστή //new// έχουμε την δυνατότητα να δεσμεύσουμε τον απαραίτητο χώρο στο //heap// και παράλληλα να καλέσουμε τον κατάλληλο κατασκευαστή του αντικειμένου για την αρχικοποίηση του. Παρακάτω βλέπετε ένα παράδειγμα όπου η συνάρτηση //foo// επιστρέφει ένα αντικείμενο της κλάσης // | ||
+ | |||
+ | <code cpp foo.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | Rectangle* foo(int w, int h) { | ||
+ | Rectangle *rect_ptr = new Rectangle {w,h}; | ||
+ | return rect_ptr; | ||
+ | } | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | int x=5, y=3; | ||
+ | Rectangle *rect = foo(x,y); | ||
+ | cout << "x: " << x << ", y: " << y << endl; | ||
+ | cout << "area : " << rect-> | ||
+ | delete rect; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
+ | |||
+ | Ακολουθεί το σχηματικό διάγραμμα του //stack// και του //heap// της διεργασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκτέλεσης της συνάρτησης //foo//. | ||
+ | |||
+ | {{ : | ||
+ | |||
+ | ===== Παράδειγμα αρχικοποίησης δεικτών ===== | ||
+ | |||
+ | Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα αρχικοποίησης των τριών δεικτών r1, r2, r3 τύπου // | ||
+ | - ο δείκτης //r1// δείχνει στο αντικείμενο rect. | ||
+ | - ο δείκτης //r2// δείχνει σε ένα αντικείμενο που αρχικοποιείται στο //heap//. | ||
+ | - ο δείκτης //r3// δείχνει σε ένα πίνακα από αντικείμενα που αρχικοποιείται επίσης στο //heap//. | ||
+ | - για τα //r2, r3// είμαστε υποχρεωμένοι να ελευθερώσουμε τη μνήμη που δεσμεύτηκε στο //heap// κατά τη δημιουργία των αντικειμένων. | ||
+ | |||
+ | <code cpp RectangleUsage.cpp> | ||
+ | #include < | ||
+ | using namespace std; | ||
+ | #include " | ||
+ | |||
+ | int main() { | ||
+ | Rectangle rect{3, 4}; | ||
+ | Rectangle *r1, *r2, *r3; | ||
+ | r1 = ▭ | ||
+ | r2 = new Rectangle = {5, 6}; | ||
+ | r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} }; | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | cout << " | ||
+ | delete bar; | ||
+ | delete[] baz; | ||
+ | return 0; | ||
+ | } | ||
+ | </ | ||
===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== | ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== | ||
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)