User Tools

Site Tools


cpp:object_creation

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
cpp:object_creation [2017/04/16 05:28] – [Δημιουργία αντικειμένων] gthanoscpp:object_creation [2017/04/20 08:20] – [Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες] gthanos
Line 35: Line 35:
 </code> </code>
  
-Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5).+Σε αυτή την περίτπωση καλείται ο κατασκευαστής που έχει ένα μόνο όρισμα το οποίο λαμβάνει την τιμή 5. Το εμβαδό του παραλληλογράμμου που εκτυπώνεται είναι 25 (5x5).
  
 === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις === === 2. Χρήση αγκύλων αντί για παρενθέσεις ===
  
-Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής παραλαγές+Η C++ δίνει την δυνατότητα χρήσης αγκύλων αντί για παρενθέσεις προκειμένου να καλέσουμε τον κατασκευαστή της κλάσης. Ο τρόπος αυτός έχει τις εξής δύο παραλαγές:
  
 == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων == == Σε αναλογία με τη χρήση παρενθέσεων ==
Line 45: Line 45:
 <code c++> <code c++>
 int main () { int main () {
-  Rectangle rect {5,6};+  Rectangle rect {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h)
   cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;   cout << "area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;
   return 0;   return 0;
 } }
 </code> </code>
 +
 +Καλείται ο κατασκευαστής της κλάσης με δύο ορίσματα (//width=5, height=6//).
  
 == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες == == Με χρήση του τελεστή = πριν τις αγκύλες ==
Line 55: Line 57:
 <code c++> <code c++>
 int main () { int main () {
-  Rectangle rect = {5,6}; +  Rectangle rect = {5,6}; // calls Rectangle(int w, int h) 
-  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}};+  Rectangle rects[2] = {{4,5}, {5,6}}; // calls Rectangle(int w, int h) for each table element
   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;   cout << "[rect    ] area: " << rect.getWidth() * rect.getHeight() << endl;
   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;   cout << "[rects[0]] area: " << rects[0].getWidth() * rects[0].getHeight() << endl;
Line 64: Line 66:
 </code> </code>
  
-Οι παραπάνω τρόποι είναι ισοδύναμοι. Οι χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν τις αγκύλες επιτρέπει την αρχικοποίηση πινάκων από αντικείμενα σε μία μόνο εντολή.+Οι παραπάνω δύο τρόποι είναι ισοδύναμοι εάν πρόκειται να αρχικοποιήσουμε ένα μεμονομένο αντικείμενοΣτην περίπτωση που θέλουμε να αρχικοποιήσουμε πίνακες από αντικείμενα, μόνο η χρήση του τελεστή ίσον ('=') πριν από τις αγκύλες επιτρέπει την παραπάνω αρχικοποίηση σε μία εντολή.
  
  
 +====== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες ======
  
 +Τα αντικείμενα που φτιάξαμε μέχρι τώρα αποθηκεύονται μέσα στη στοίβα της συνάρτησης που καλεί τον κατασκευαστή της. Τα αντικείμενα αυτά έχουν χρόνο ζωής όσο εκτελείται η συγκεκριμένη συνάρτηση και η στοίβα της είναι ενεργή. Μόλις επιστρέψουμε από την συνάρτηση που δημιουργεί το οποιοδήποτε αντικείμενο, αυτό καταστρέφεται αυτόματα. Εάν συντρέχουν λόγοι εκκαθάρισης μνήμης ή περιγραφέων αρχείων οφείλουμε να ορίσουμε καταστροφέα για τη συγκεκριμένη κλάση.
  
 +<code cpp foo.cpp>
 +#include <iostream>
 +using namespace std;
 +#include "Rectangle.cpp"
  
 +void foo(void) {
 +  Rectangle rect[2] = { {5,6}, {3,4} };
 +  cout << "rect[0] area: " << rect[0].getArea() << endl;
 +  cout << "rect[1] area: " << rect[1].getArea() << endl;
 +}
  
-===== Δημιουργία και ανάθεση αντικειμένων σε δείκτες =====+int main() { 
 +  foo(); 
 +
 +</code>
  
 +Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θέλουμε να ορίσουμε ένα αντικείμενο το οποίο θα παραμείνει και μετά την έξοδο από τη συνάρτηση που το δημιούργησε. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκεί να ορίσουμε ένα δείκτη προς το αντικείμενο και να το αρχικοποιήσουμε με τη βοήθεια του τελεστή //new// όπως παρακάτω:
 +
 +<code cpp>
 +int main() {
 +  Rectangle rect{3, 4};
 +  Rectangle *r1, *r2, *r3;
 +  r1 = &rect;
 +  r2 = new Rectangle = {5, 6};
 +  r3 = new Rectangle[2] { {4,8}, {7,3} };
 +  cout << "rect's area: " << obj.area() << endl;
 +  cout << "*r1's area: " << foo->area() << endl;
 +  cout << "*r2's area: " << bar->area() << endl;
 +  cout << "r3[0]'s area:" << baz[0].area() << endl;
 +  cout << "r3[1]'s area:" << baz[1].area() << endl;       
 +  delete bar;
 +  delete[] baz;
 +  return 0;
 +}
 +</code>
 ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς ===== ===== Κατασκευαστές αντιγραφείς =====
  
cpp/object_creation.txt · Last modified: 2021/05/07 06:22 (external edit)